Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Latviešus motivē strādāt ar elastīgu darbalaiku, piemaksām, prēmijām un papildu brīvdienām

Attēlam ir ilustratīva nozīme. Foto: Pixabay

Attēlam ir ilustratīva nozīme. Foto: Pixabay

Trešdaļa Latvijas uzņēmumu savā pieredzē ir izjutuši darbaspēka trūkumu. Lai to novērstu, 58% Latvijas uzņēmumu īsteno aktivitātes darbinieku labsajūtas, apmierinātības, motivācijas un lojalitātes veicināšanai, secināts Baltijā lielākās vides resursu apsaimniekošanas uzņēmumu grupas AS "Eco Baltia" un sabiedriskās domas pētījumu centra "Norstat" veiktajā pētījumā*. Kā biežākās aktivitātes darbinieku labbūtības veicināšanai aptaujātie uzņēmumi atzīst elastīgu darba laiku (68%), piemaksas un prēmijas (65%), kā arī papildu brīvdienas (56%).

Itin bieži uzņēmumi savās labbūtības programmās iekļauj iekšējo pasākumu organizēšanu (53%), kā arī apmācības karjeras izaugsmei (47%). Savukārt retākās uzņēmumos īstenotās aktivitātes ir apmaksātas pusdienas (20%), subsidēti optikas pakalpojumi (13%), iespēja pieteikt veselības apdrošināšanu saviem radiniekiem (10%) un iemaksas 3. pensiju līmenī (6%), kas ir vienas no populārākajām labbūtūbas aktivitātēm "Eco Baltia" darbinieku vidū.

"Eco Baltia" valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs komentē darbinieku labbūtības vērtību: "Arvien lielāka nozīme karjeras ilgtspējībā ir darbinieka emocionālajam komfortam. Kā rāda statistika, pēdējo sešu gadu laikā darba nespējas lapu skaits uz vienu nodarbināto ir pieaudzis par divām dienām. Tas tikai parāda, ka darba ņēmēju loks noveco, un ar to arvien vairāk būs jāstrādā gan valsts mērogā, pilnveidojot veselības aprūpes sistēmu, gan katram darba devējam, cenšoties piesaistīt darbiniekus. Tāpēc nāksies arvien rūpēties par to, lai darbiniekiem nodrošinātu emocionālu komfortu, empātiski atbalstītu dažādu sadzīvisku problēmu risināšanā un vairotu labbūtību ar dažādām iekšējām iniciatīvām. Tam ir abpusējs efekts, jo tādejādi uzņēmums vairo darbinieku lojalitāti un attiecīgi iespēju celt savu konkurētspēju darba tirgū."

Arī pētījuma rezultāti apliecina labbūtības programmu ieviešanas priekšrocības, kā galveno ieguvumu no īstenotajām aktivitātēm uzņēmumiem minot darbinieku efektivitātes palielināšanos (61%). Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, pietiekami bieži tiek novērota darbinieku fiziskās un garīgās veselības uzlabošanās (59%) un komandas darba un sadarbības veicināšana (56%). Tendences līmenī labbūtības programmu ieviešanas rezultātā novērots, ka darbinieki ar lielāku atbildību veic savus darba pienākumus.

Likumsakarīgi, ka uzņēmuma kapacitāte ir noteicoša labbūtības pasākumu budžeta izvēlē, taču katrs piektais uzņēmums seko līdzi arī darbinieku vēlmēm, veicot ikgadējos darbinieku apmierinātības mērījumus. Pārliecinošs vairākums - 91% aptaujāto uzņēmumu - darbinieku labbūtības iniciatīvām atvēl līdz 10 000 EUR gadā, 7% uzņēmumu darbinieku labbūtībai atvēlētais gada budžets ir 10 001 - 30 000 EUR robežās, savukārt pavisam niecīga uzņēmumu daļa (0,29%) - velta vairāk nekā 100 000 EUR ik gadu.

*Pētījumu "Darbinieku labbūtība Latvijas uzņēmumos" AS "Eco Baltia" uzdevumā veicis sabiedriskās domas pētījumu centrs "Norstat", telefoniski uzrunājot 700 uzņēmumu.

Informāciju sagatavoja Alise Zvaigzne, sabiedrisko attiecību projektu vadītāja "Eco Baltia".

Attēlam ir ilustratīva nozīme. Foto: Pixabay

Attēlam ir ilustratīva nozīme. Foto: Pixabay

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas