You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Aptauja: Teju puse Latvijas iedzīvotāju klausās podkāstus

Podkāsts "Bize vaļā". Foto: Ekrānuzņēmums/YouTube/Bize vaļā

Podkāsts "Bize vaļā". Foto: Ekrānuzņēmums/YouTube/Bize vaļā

Turpinot strādāt pie digitālā audio satura attīstības, pēc Latvijas Radio pasūtījuma jau otro reizi veikta nacionāli reprezentatīva aptauja par podkāstu patēriņa īpatnībām Latvijā. Aptaujas rezultāti liecina, ka raidierakstus kopumā klausās 49% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem.

"Lai gan podkāsti Latvijā joprojām ir salīdzinoši jauna mediju kategorija, tā vienlaikus arī aug un mainās. Piemēram, YouTube platforma kļuvusi par pārliecinoši patērētāko platformu saturam, kas sākotnēji tika definēts kā audio saturs," norāda Latvijas Radio podkāstu redaktors - attīstītājs Andrejs Siliņš.

Raidierakstu klausītāju portrets Latvijā

Raidierakstus kopumā klausās 49% Latvijas iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 74 gadiem. Katru nedēļu vismaz vienu podkāstu klausās 16% auditorijas, savukārt podkāstu ikmēneša auditorija sasniedz 28%. Pēdējā gada laikā podkāstu patērētāju loks audzis par 9,2%, jaunpienācējiem veidojot 19% no kopējā podkāstu klausītāju apjoma, liecina "PHD Latvia" pētījuma dati. Gandrīz puse (46%) podkāstu klausītāju atzīst, ka regulāri jeb vismaz reizi nedēļā klausās līdz trīs raidierakstiem. Pietiekami liels ir arī to respondentu skaits (36%), kas podkāstus klausās retāk kā reizi nedēļā. Vien 6% atzīst, ka ir regulāri podkāstu patērētāji un vidēji nedēļā klausās četrus vai vairāk podkāstus.

Kā norāda aptaujas dalībnieki, tad zināšanu papildināšana (44%), izklaide (40%) un vēlme sekot līdzi ziņām un jaunumiem (40%) ir galvenie iemesli, kādēļ viņi ikdienā klausās podkāstus. Gandrīz trešdaļa (29%) raidierakstus klausās sava brīvā laika aizpildīšanai, savukārt kā iedvesmas avots podkāsti kalpo teju ceturtajai daļai (23%) aptaujas dalībnieku. Salīdzinot ar 2021.gada aptaujas datiem, klausītāju interese ir palielinājusies par ziņām un politiku, kā arī patiesiem kriminālstāstiem.

Latviešu valodā podkāstus klausās ap 59% iedzīvotāju, krievu - 41%, bet angļu - vidēji 30% respondentu, liecina "PHD Latvia" pētījuma dati.

Lielākā daļa auditorijas (67%) raidierakstu klausīšanai izmanto YouTube platformu. To, kā vienīgo platformu minējuši 43% podkāstu klausītāju. Nākamo populārāko platformu - Spotify - izmanto divas reizes mazāka auditorija (36%). Latvijas Radio mobilā lietotne ierindojas izmantotāko platformu topa trešajā vietā un ir minēta 10% atbilžu. Līdz ar Google Podcasts platformas darbības pārtraukšanu Latvijas Radio savu podkāstu saturu sāk piedāvāt YouTube Music platformā.

Atpazīstamāko podkāstu TOP3 Latvijā veido: "Cilvēkjauda", "Bize Vaļā" un "Pa kluso". Savukārt populārākie Latvijas Radio veidotie raidieraksti, kurus minējuši aptaujas dalībnieki, ir "Krustpunktā", "Ģimenes studija", "Atvērtie faili", "Diplomātiskās pusdienas" un "Vai tas ir normāli?".

"Latvijas Radio turpina attīstīt digitālā audio satura piedāvājumu - līdzās lielai daļai ēterā skanošo raidījumu pieejamības nodrošināšanai raidierakstu platformās veidojam arī oriģinālsatura podkāstus, kas paredzēti patērēšanai tieši digitālajās platformās. Atklājam jaunus formātus ikgadējā "podkāstu fabrikā" un veidojam raidierakstus dažādām auditorijām, kas aktualizē sabiedrībā būtiskus jautājumus vai simbolizē laikmetu, kurā dzīvojam. Jau septembrī Latvijas Radio plānoti vairāki jaunumi - otro sezonu piedzīvos podkāsts "Normāla ģimene", kā arī gaidāms iepriekš Latvijas Radio digitālajā vidē vēl nebijis raidieraksts par politiskajām aktualitātēm," norāda A. Siliņš.

Podkāsts "Bize vaļā". Foto: Ekrānuzņēmums/YouTube/Bize vaļā

Podkāsts "Bize vaļā". Foto: Ekrānuzņēmums/YouTube/Bize vaļā

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas