Influencere, attēls ilustratīvs. Foto: Unisplash
Vairums jeb 61% Latvijas iedzīvotāju atbalsta normatīvā regulējuma nepieciešamību influenceru darbībai un atbildībai par veidoto saturu sociālo mediju platformās, liecina SIA "Rait Custom Research Baltic" veiktā sabiedriskās domas aptauja, kas tapusi pēc Valsts kancelejas pasūtījuma.
Tāpat 58% aptaujas dalībnieku uzskata, ka normatīvs regulējums nepieciešams influenceru rīkotām maksas mācībām sociālo mediju platformās.
Līdztekus pētījums liecina, ka influenceru satura tēmas, kas Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 75 gadiem, ir visnozīmīgākās, ir ģimene, veselība, izglītība un pašizaugsme, kā arī ēdiens.
Aptaujas dalībniekiem tēmas bija jānovērtē skalā no viens - pavisam nenozīmīgs līdz četri - ļoti nozīmīgs, un tēma ģimene saņēma vidējo vērtējumu 2,48 punktus, veselība - 2,45 punktus, izglītība un pašizaugsme - 2,39 punktus, bet ēdiens - 2,38 punktus.
Savukārt tādas pilsoniskās iesaistes tēmas kā sabiedriski un sociāli aktuāli jautājumi, sabiedriskā līdzdalība un politika pēc aptaujas rezultātiem iedzīvotājiem ir salīdzinoši mazāk nozīmīgas. Proti, sabiedriski un sociāli aktuāli jautājumi vidēji tika novērtēti ar 2,32 punktiem, sabiedriskā līdzdalība - ar 2,17 punktiem un politika - ar 2,14 punktiem.
Aptauja veikta šī gada jūnijā, aptverot 1005 respondentus - Latvijas pastāvīgos iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 75 gadiem. Pētījuma izmaksas bija 3956 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, un tas tika finansēts no valsts budžeta līdzekļiem.
Influencere, attēls ilustratīvs. Foto: Unisplash