Kā zināms, dīzeļdegvielas aparatūras remonts ir jāsāk ar pareizu sprauslas demontāžu. Tad, saskaņā ar ražotāja tehnoloģiskajām prasībām, seko labošana un korekta uzstādīšana uz dzinēja. Katrā no šiem posmiem ir jāievēro zināmas prasības, taču pāri visam ir jānodrošina ideāla sprauslas tīrība. Diemžēl, ir autoservisi, kas to ignorē. Kāds gadījums, kas notika salīdzinoši nesen, pārsteidza pat pieredzējušos “Distehnika” mehāniķus.
Labošanai tika atvestas sprauslas, uz kurām paskatoties vien, varēja redzēt, ka tās nedarbojas. Saskaņā ar remonta tehnoloģiju, noņemtā sprausla ir jāsargā no jebkuru nepiederošu vielu iekļūšanas, izmantojot plastmasa noslēgus. Taču šajā gadījumā viens gals bija aizbāzts ar netīru lupatu, bet otrs vispār atstāts vaļā. It kā ar to nebūtu gana, sprauslas bija iemestas kastē, kura atradās tieši zem slīpēšanas darbgalda.
Jāatceras, ka sprauslas ir jāsargā arī no putekļu iekļūšanas, jo tās ir augstas precizitātes ierīces. Daži piemēri: kanāla diametrs varbūt 0.02-0.06 mm. Pjezo sprauslās adatas gaita, pjezo kristāla palielināšanās izmēros ietekmē, ir 0.04 mm. Darba takts laikā sprausla var izsmidzināt degvielu vairākas reizes. Atvēršanās laiks ir 1-2 milisekundes, spiediens – līdz 1500-2000 atmosfērām. Piemēram, vieglā auto riepā spiediens ir 2 atmosfēras.
Tas nav kompaktdisks. Tas ir kanāls sprauslā, degvielas iesmidzināšanai, tik mikroskopisks, ka ar neapbruņotu aci pat nevar redzēt. Kas notiks, ja sprauslā iekļūs smilšu-eļļas masa no lupatas un abrazīvs, kas krīt no slīpēšanas darbgalda? Bez komentāriem. Iemesls, kura dēļ sprauslas noņēma no dzinēja, ir cits stāsts, taču pirms demontāžas tās darbojās.
Par automašīnas īpašnieka reakciju, pēc šo jaunumu uzzināšanas, ir lieki stāstīt.
Ja arī tev ir kādi jautājumi par dīzeļdzinēju sprauslu vai sūkņu remontu, ienāc "Distehnika".
Izlasi arī:
- Kā ietaupīt uz dīzeļdzinēja remontu un sabojāt sprauslas.
- Common Rail VDO sprauslu ekspluatācijas un remonta īpatnības
Dīzeļdzinēja sprauslu remonts, Foto: "Distehnika"