You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Eļļas maiņa - cik bieži tā jāveic un kā izvēlēties motoreļļu?

Motoreļļa, Eļļas maiņa, Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Motoreļļa, Eļļas maiņa, Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Automašīnas motoreļļas papildināšana vai nomaiņa ir diezgan vienkārša un var ietaupīt daudz naudas, taču izvēlēties transportlīdzeklim pareizo eļļu ir patiešām svarīgi. Lai gan motoreļļas galvenā funkcija ir eļļot automašīnas motora iekšējās sastāvdaļas, tomēr tā veic arī virkni citu uzdevumu, piemēram, motora dzesēšanu, vienmērīgāk sadalot siltumu, notīrot virsmas un kavējot korozijas veidošanos. Motoreļļas galvenais mērķis ir novērst metāla detaļu tiešu saskari, lai mazinātu berzi un nodilumu. Berze rada arī papildus siltumu, kas var deformēt motora detaļas, ja tas nav pietiekami labi eļļots.

Kā izvēlēties motoreļļu?

Eļļas izvēli noteikti ir jāsāk ar sava auto rokasgrāmatas apskati, kur ražotājs norāda vēlamās specifikācijas, ja vien tavs auto nav stipri modificēts. Tajā parasti tiek norādīti galvenie parametri, kāda eļļa ir nepieciešama konkrētajam modelim, ņemot vērā degvielas veidu, auto izmēru un atšķirīgo slodzi. Rokasgrāmatā var būt atsauce uz enerģijas taupīšanas vai resursu taupīšanas eļļām, kas nozīmē, ka eļļa izturēja degvielas ekonomijas laboratorijas pārbaudi, salīdzinot ar standarteļļu.

Pievērs uzmanību arī viskozitātes rādītājam. Eļļas viskozitāte (W) norāda uz to, cik bieza tā ir pie nulle grādiem pēc Fārenheita skalas. Skaitlis pirms “W” attiecas uz eļļas viskozitāti aukstumā, piemēram, ziemas apstākļos. Tas tiešā veidā ietekmē šķidruma pretestību. Jāņem vērā, ka zemā temperatūrā eļļai ir jābūt izturīgai pret pārmērīgu sabiezēšanu, lai tā spētu pareizi plūst un eļļot motora kustīgās daļas. Ja eļļa kļūst pārāk bieza, dzinējam ir nepieciešama lielāka jauda, lai pagrieztu kloķvārpstu, kas ir daļēji iegremdēta eļļā. Aukstuma izturībai labāk, ja šis skaitlis ir zemāks. Šeit labāk izvēlēties sintētiskās eļļas, kas aukstumu panes vieglāk, saglabājot pietiekami labu plūsmu.

Otrs viskozitātes rādītājs – karstuma izturība, kas ir svarīga, jo pie lielas slodzes eļļa sakarst. Tādēļ jāpievērš uzmanību – jo augstāks šis skaitlis, jo labāk, īpaši, ka ir liela slodze.

Eļļas piedevas tiek pievienotas, lai mazinātu piesārņojumu, uzturētu motora detaļu tīrību un kavētu korozijas veidošanos.

Cik bieži ir jāmaina eļļa automašīnai?

Lielākā daļa automašīnu mūsdienās var braukt bez eļļas maiņas krietni ilgāk nekā agrāk, kad tika rekomenēts eļļas maiņu veikt il pēc 3000 jūdzēm (4828 km). Protams, ka eļļu var mainīt arī biežāk kā nepieciešams, tas nekaitē, bet arī nepalīdz. Parasti eļļas maiņai tiek rekomendēti četri galvenie ieteicamie intervāli, kas lielā mērā atkarīgi no taviem braukšanas paradumiem.

Ik pēc 1000 jūdzēm (1609 kilometri) vai ik pēc sešiem mēnešiem. Ja Tavs braukšanas režīms galvenokārt sastāv no braucieniem, kas ir 15 km vai mazāk, Ja neveic garus braucienus ar lielu, vienmērīgu ātrumu (tāpat kā uz lielceļa), tad dzinējs nav pietiekami karsts, lai izstrādātu sistēmā uzkrāto kondensātu un tas var izraisīt eļļas sadalīšanos ātrāk. Īsāk sakot, ja brauc ar savu automašīnu reti, piemēram, daudz mazāk nekā ieteicamā servisa intervāla nobraukums, Tev tomēr vajadzētu nomainīt eļļu divas reizes gadā, jo eļļa laika gaitā degradējas.

Ik pēc 3000 jūdzēm (4828 kilometri) - ja Tev ir vecāka modeļa automašīna, kas iesaka šo intervālu, tad vēlams to arī ievērot.

Ik pēc 5000 līdz 7500 jūdzēm (8046 līdz 12,070 kilometri) - 5000 līdz 7500 jūdžu intervāls kļūst arvien izplatītāks, lai gan daži ražotāji iesaka ņemt vērā arī savu braukšanas stilu un paradumus. Piemēram, ja automašīna ir diezgan jauna un Tu parasti brauc 20 minūtes vai ilgāk un sasniedzat diezgan vienmērīgu ātrumu (pretstatā apstāšanās un kustības satiksmei visā braucienā), Tu vari palielināt laiku starp eļļas maiņām. Tomēr, ja automašīna ir vecāka, vislabāk ir ievērot ražotāja ieteikto apkopes grafiku.

Ik pēc 10 000 līdz 15 000 jūdzēm vai ik pēc sešiem mēnešiem (16 093 līdz 24 140 kilometri). Lai gan sintētiskā eļļa ir daudz dārgāka nekā parasta eļļa, tai ir vairāk priekšrocību. Tā darbojas labāk nekā parastā eļļa un ir draudzīgāka videi. Lai gan daži eksperti uzskata, ka ne vienmēr nepieciešamas sintētiskās eļļas, tomēr jāņem vērā, ka tās var palīdzēt pagarināt motora kalpošanas laiku, īpaši gadījumos, ja auto velk smagas kravas vai arī tavam auto ir tendence duļķot eļļu.

Vislabāk ir sekot līdzi nobrauktajam attālumam starp eļļas maiņu. Daudzu auto panelī ir indikators, kas pievērš uzmanību eļļas maiņai atkarībā no nobraukuma, tādēļ noteikti nevajag ignorēt brīdinājuma zīmes auto panelī. Tomēr pa laikam ieteicams pašam pārbaudīt eļļu vismaz reizi mēnesī, lai pārliecinātos, ka automašīnā neplūst un nedeg eļļa. Ja līmenis ir zems, pievieno eļļu. Labai eļļai jābūt dzidri brūnai-melnai krāsai, lai gan krāsa nav vienīgais eļļas kvalitātes rādītājs. Ja eļļa ir duļķaina vai necaurspīdīga, iespējams, ir pienācis laiks nomaiņai, un, ja tā ir pienaina, iespējams, ka jūsu motorā ir dzesēšanas šķidrums.

Lielākajai daļai cilvēku normāla braukšana pilsētā faktiski būtu kvalificējama kā sarežģīti apstākļi - tas nozīmē, ka ir nepieciešama labas kvalitātes eļļa. Plašu un kvalitatīvu auto eļļu un auto ķīmijas klāstu piedāvā uzņēmums Baltoil, kas sadarbojas ar augstākās klases vadošajiem Ziemeļvalstu ražotājiem, piemēram, Neste un Teboil. Preču sortiments ir plašs, sākot no auto kosmētikas, līdz dažādām eļļām gan automašīnām, gan kvadracikliem, motorolleriem, kāpurķēdēm, traktoriem, zāles pļāvējiem un citai tehnikai.


Motoreļļa, Eļļas maiņa, Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Motoreļļa, Eļļas maiņa, Photo by Andrea Piacquadio from Pexels

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas