You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

"Es biju pārliecināta, ka nevēlos baltu "princešu" kleitu" – dziedātāja Aija Andrejeva atklāj maz zināmus faktus par kāzu dienu

Līdz 31. oktobrim modes un dzīvesstila tirdzniecības centrā “Spice” atvērta dziedātājas Aijas Andrejevas skatuves tērpu retrospektīvā izstāde “Skatuve nav iedomājama bez tērpa”, kas atklāj viņas radošo ceļu un personīgās pārvērtības. Katrs no 13 tērpiem ir ne tikai modes mākslas darbs, tie bijuši liecinieki viņas izaugsmei un pārdzīvotajiem notikumiem. Ielūkojies detaļās un stāstos, kas sniedzas tālāk par izstādē redzamo.

Atgādināsim, ka dziedātāja un viņas mīļotais vīrietis, mūziķis Jānis Aišpurs laulības gredzenus mija 2021. gada 27. martā. Laulību zvērestu viens otram deva intīmā ceremonijā, pirmajā siltajā pavasara dienā. Covid-19 ierobežojumu dēļ pāris izvairījās no lielām svinībām. Sabiedrība par abu kāzām uzzināja tikai pēc sešiem mēnešiem, kad abi vietnē "Instagram" nopublicēja fotogrāfijas.

Citāda līgava

Kāzu kleita, 2021. gads. “Es biju pārliecināta, ka nevēlos tradicionālu, baltu “princešu” kleitu, jo tas jau bija piedzīvots. Manai kāzu kleitai bija jābūt nepieradinātai, taču ar klasisku šarmu un vieglumu, kā arī tādai, kuru varētu uzvilkt vēlreiz. Tā kā tās bija manas otrās kāzas, es izvēlējos pasteļtoņus un dabiskus, zemes krāsu akcentus,” saka Aija Andrejeva. Viņas ideju, iedziļinoties katrā detaļā, precīzi īstenoja Kašers, radot trīsdaļīgu tērpu, kas sastāv no satīna “slip dress” kleitas, tilla kleitas ar samta lentēm un cepures.

Skatuvei vajag pārspīlējumu

Tērps priekšnesumam “Hey, Hey, Hey”, 2009. gads. Koledžroka stilā veidotais tērps Eirovīzijas nacionālajai atlasei atspoguļo jaunības trakumu, rokenrolu un bezrūpību, un iemieso Aijas Andrejevas māksliniecisko brīvību. Tā tapšanu iedvesmoja gan dziesma “Hey, Hey, Hey”, gan Sindijas Lauperes pop-punk stils. Lai gan sākotnēji daļa komandas pauda bažas, ka tērps ir pārāk īss, dizainere Ilze Patmalniece pārliecināja par pretējo – uz skatuves var atļauties to, ko nevar atļauties dzīvē. “Skatuvei vajag pārspīlējumu, jāatšķiras no skatītāja, un skatītājs to gaida,” ir pārliecināta dizainere.

Neiepazītā sievišķība

“Flora & Fauna”, 2010. gads. Sengrieķu dievietes iedvesmotais tērps, ko Ilze Patmalniece radīja Aijas Andrejevas Eirovīzijas nacionālās atlases konkursa dziesmai “What For?”, pilnībā atšķīrās no dziedātājas iepriekšējiem skatuves tērpiem un tēla. Tas bija izteikti sievišķīgs un gaisīgs, tobrīd 24 gadus vecajai skatuves māksliniecei vēl nepierasts. “Šis tērps man ļāva atklāt savu sievišķīgo pusi,” atceras Aija un piebilst, ka kleitas neatšūtā apakšmala viņai nedaudz lika justies kā Ronjai, laupītāja meitai, tādējādi radot atsauci uz viņas jauneklīgo un brīvo garu. Dizainere atklāj, ka tērps tika dēvēts par “Flora & Fauna” – kleita bija Flora, bet priekšnesums Fauna.

Naktskrekls

Tērps Eirovīzijas dziesmu konkursam, 2010. gads. Aija Andrejeva šajā smilškrāsas zīda kleitā, ko radījusi dizainere Tatjana Vlasova, uzstājās Eirovīzijas dziesmu konkursā Norvēģijā. Lai gan sabiedrība kleitu uztvēra pretrunīgi un pat iesauca par naktskreklu, Aijai tā šķita stilīga un jutekliska. Pēc Eirovīzijas viņa to atkārtoti uzvilka uzstājoties “La Fleur Dīvu Nakts” koncertā, lai parādītu, ka spēj stāvēt pāri kritikai. Kleita, veidota no izsmalcināta zīda ar rūpīgiem drapējumiem un papildināta ar melniem aksesuāriem, piešķīra Aijai elegantu un laikmetīgu izskatu, kas joprojām ir aktuāls.

Līgava, kura neapprecējās

Tērps dziesmas “Kafijas krūze” videoklipam, 2011. gads. Melnais, iespaidīgais tērps, kas līdzinās kāzu kleitai, ir dizaineres Indras Salcevičas mākslas darbs. Kleita raksturo sarežģītu dzīves posmu – šķiršanos, un tās koncepcija patiešām ir saistīta ar precībām – “Līgava, kura neapprecējās”. Tērps ir transformējams un sastāv no trim daļām – tā pamatā ir vakarkleita, kuru ietver divas noņemamas daļas – izteiksmīgi un apjomīgi tilla svārki un trīs metrus gara “aste”. No garas un dramatiskas kleitas to priekšnesuma laikā var pārvērst īsā melnā vakarkleitā, tādējādi vēstot par jaunu sākumu. Aija atceras, ka kleita nebija paredzēta kustībām vai komfortam – tās smagums un apjomīgā konstrukcija ierobežoja kustības, taču tā piešķīra priekšnesumam īpašu majestātiskumu un teatrālu noskaņu.

Paslēpties melnajā

“Grāmatzīme”, 2012. gads. Tērps tika radīts Aijas albuma Grāmatzīme koncerttūrei un joprojām ir viens no viņas iecienītākajiem skatuves tērpiem. Mežģīņu bodijs, gari mākslīgā zīda svārki ar mežģīņu apdari un šortiem atspoguļo Aija “melno posmu”, kad viņa vēlējās justies sievišķīga, bet arī paslēpties no ārpasaules. Tērps tapis sadarbībā ar veikalu "VIVE Maria", apvienojot stilīgu dizainu ar komfortu, kas nepieciešams skatuves kustībām. Tas ļāva Aijai izpausties gan vizuāli, gan emocionāli, un, pateicoties klasiskajiem materiāliem, tērps joprojām ir aktuāls un bieži tiek izmantots dažādās kombinācijās.

Saule

Tērps koncerttūrei “Mežā”, 2013. gads. Gaisīgā šifona kleita, ko radījusi dizainere Inga Berga-Bīriņa, kļuva par centrālo vizuālo elementu Aijas Andrejevas koncerttūrē “Mežā”. Tā dabiski turpina garo kleitu stāstu Aijas garderobē, piešķirot viņas skatuves tēlam gan eleganci, gan kustību brīvību. Tērps sasaucas ar saules tēlu – saules piegriezumā veidotā svārku daļa, griežoties uz skatuves, radīja iespaidīgu plūstošu efektu, kas pastiprināja priekšnesuma dramatismu. Kleitas dizains ir tik klasisks un izsmalcināts, ka to var viegli pielāgot dažādiem notikumiem, turklāt, pateicoties tās ilgtspējīgajam stilam un elegancei, kleita saglabā savu aktualitāti arī šodien.

Sievišķīgi sarkanā

“New Look”, 2018. gads. Aijas Andrejevas koši sarkanais tērps, ko radīja dizainere Ramona Lazda, pirmoreiz tika izmantots “Muzikālās Bankas” apbalvošanas ceremonijā, kur tas papildināja dziesmas “Blēņas” rotaļīgo noskaņu. Tērps arī izcēlās singla “Bāc” fotosesijā, radot kontrastu ar zilajām flīzēm Daugavpils Olimpiskajā centrā. Šī bija Aijas un Ramonas pirmā sadarbība, kas kļuva par pamatu ilgstošai radošai partnerībai. Lai gan tērps lika Aijai uz skatuves kustēties lēnāk un graciozāk, tas uzsvēra viņas sievišķību un piešķīra priekšnesumam īpašu dinamiku. Kleitas dizains ir atsauce uz “Dior” New Look stilu.

Laiks drosmīgākiem tērpiem!

“Iedvesma – Aija”, 2019. gads. Ramonas Lazdas radītais tērps lieliski izceļ Aijas stipro, drosmīgo un rotaļīgo personību, apvienojot modernus stilistiskus elementus. Fliteru žakete un asimetriskie svārki piešķir tērpam unikālu un mūsdienīgu izskatu. Šis komplekts kļuva par pagrieziena punktu Aijas skatuves tēlā, ļaujot viņai atkāpties no garo kleitu stila un izvēlēties drosmīgākus risinājumus. Ramonas darbs piešķīra Aijas publiskajam tēlam svaigumu un pārliecību, ko spilgti varēja redzēt “Prāta Vētras” lielkoncertā Liepājā 2019. gadā. Tērps ir daudzpusīgs, un Aija to valkājusi dažādās kombinācijās.

Uz priekšu!

“Es iešu tālāk”, 2019. gads. Aijas Andrejevas kleita dziesmas “Es iešu tālāk” videoklipam, ko radīja dizainere Ramona Lazda, simbolizē pārmaiņas. Filmas “Into the Wild” un dabas toņu iedvesmota, kleita tika pielāgota videoklipa filmēšanai dabā, Slīteres mežos, Kurzemes stāvkrastā, harmoniski saplūstot ar pavasarīgo ainavu. Asimetriskie volāni un plūstošais dizains kleitai piešķīra kustību dinamiku, akcentējot Aijas sievišķību un brīvību. Tērps apvieno baroka un rokoko stilu ietekmes ar moderniem elementiem, izceļot dabas atdzimšanu un dziesmas vēstījumu par virzību uz priekšu.

Mūža projekts

Tautastērps Aijai Andrejevai ir saikne ar senču kultūru un lepnuma simbols, kas palīdz saglabāt latviešu tradīcijas. Tautastērpa izveide sākās ar vecmāmiņas dāvināto Lielvārdes jostu. Madlienas novada sarkani melno svārku audums tika austs speciāli Aijai un svārku pašūšanai tika izmantoti 3,6 metri auduma, radot kuplu un izteiksmīgu siluetu. Tērpu papildina lina blūze, Lielvārdes sakta un vainags, kā arī melnas pastalas, kuru dizainu veidojusi Linda Leen. Dziedātāja uzskata, ka viņas tautastērps ir mūža projekts, kuru viņa lēnām papildina un vēlas atstāt mantojumā saviem bērniem vai krustbērniem.

Pamodināt dīvu

“Dīva”, 2023. gads. Šis tērps, lai gan sākotnēji nebija paredzēts konkrētam notikumam, kļuva īpašs. Tā autore ir Ramona Lazda un tas tika izgatavots attālināti Itālijā un atsūtīts ar kurjeru. Neraugoties uz tikai vienu pielaikošanas reizi Latvijā, tērps derēja perfekti. “Ramona radīja dizainu, kas ļauj man justies kā skatuves dīvai, pat ja tā brīžiem snauž manī. Tas ir elegants, roķīgs un sievišķīgs – atklāts, bet ne vulgārs, izceļot manu personību un izstarojot spēku un izsmalcinātību,” saka Aija. Šajā tērpā viņa uzstājās divos nozīmīgos pasākumos – Laimas Vaikules festivālā “Laima Rendezvous Jūrmala 2023” un “Latvijas Mūzikas Lielajā koncertā 2023”.

Pa īstam taurenis

“Taurenis”, 2024. gads. Vakarkleita “Taurenis” ir daļa no “House of ARISTOCRAT” Rudens/Ziemas 2023-2024 kolekcijas, un tā tika izvēlēta dziesmas “Pa īstam” videoklipa filmēšanai, kļūstot par spilgtu un neaizmirstamu vizuālu elementu. Kleitas dizainu iedvesmojusi Rīgas Art Nouveau arhitektūra un taurenis kā pārvērtību un brīvības tēls. Aija šo tērpu uzskata par krāšņu papildinājumu savam jubilejas koncertam Liepājā. “Taurenis” simbolizē ne tikai estētisku eleganci, bet arī personīgās izaugsmes un brīvības stāstu.

Publicitātes foto

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas