Xiaomi SU7 veiktspēja un tehniskās iespējas ļaus konkurēt ar Tesla Model S un Porsche Taycan.
Elektronikas un viedierīču ražošanas gigants, Ķīnas uzņēmums Xiaomi, pievērsies autobūvei. Pirmais modelis – elektriskās piedziņas sedans SU7 (Speed Ultra) ir jau gatavs, pateicoties investīcijām 10 miljardu ASV dolāru apmērā.
Automašīnas dizainu palīdzējis izstrādāt bijušais BMW speciālists Kriss Bengls, veidojot siluetu, kas zīmīgs ar izliektu panorāmas jumtu, ar dienasgaismām vienā blokā apvienotiem priekšējiem lukturiem un bagāžnieka vāku, kas izmantots arī elipsveida aizmugures lukturu izvietošanai.
4,98 m garais sedans tiks piedāvāts divās versijās – ar aizmugures vai visu riteņu piedziņu. Bāzes modeļa elektromotors attīstīs 299 Zs, bet divmotoru versijas rīcībā būs 673 Zs (838 Nm). 100 km/h automašīna sasniegs attiecīgi 5,3 un 2,8 sekundēs, maksimālais ātrums būs 265 un 210 km/h, sniedzamība – līdz 800 un 668 kilometriem.
Sedanam tiek solīts rekordzems gaisa pretestības koeficients 0,195, aktīvi aerodinamiskie elementi, ieskaitot aizmugures spoileri un uzlabota Xiaomi Pilot automatizētā vadības sistēma. Autopilotu darbina lidars, 11 augstas izšķirtspējas kameras, trīs milimetru diapazona radari, 12 ultraskaņas sensori un divas Nvidia Drive Orin skaitļošanas platformas. Multimediju iekārta ar 16,1 collu ekrānu darbojas ar jaunāko Qualcomm Snapdragon 8295 mikroshēmu un HyperOS operētājsistēmu.
Zināms, ka sedans atbalsta ātro uzlādi ar 800V, ir apveltīts ar ātrās uzlādes funkciju arī zemā temperatūrā, bet autonomās braukšanas sistēma spēs noteikt šķēršļus arī sniegputenī.
Xiaomi SU7 cena vēl netiek atklāta.
Xiamoi SU7 Foto: Publicitātes