Krasta iela Rīgā. Foto: Zane Bitere/LETA
Satiksmes ministrija ir sagatavojusi jaunu likumu, kas paredz, ka no Latvijas autovadītājiem tiks iekasēts infrastruktūras nodoklis par katru automašīnas nobraukto kilometru, nevis par periodu, kā tas ir šobrīd. Cilvēki mikroblogošanas vietnē “X” neslēpa savu sašutumu par šāda kārtējā auto nodokļa ieviešanas plānu.
Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns “LSM+” raidījumā “Keiss” skaidroja, kāds ir ministrijas pamatojums šāda likuma ieviešanai: "Mums ir jāievieš princips - kas piesārņo dabu, tas maksā. Tas, kurš vairāk brauc - vairāk piesārņo, tātad vairāk arī maksā, arī vieglās automašīnas. Un nav noslēpums, ka ir atšķirība, kādu piesārņojumu rada dīzeļauto vai elektroauto. Šis princips jāatspoguļo tieši lietošanā. Un papildus tam jāveicina atbildīga izmantošana. Jāvērtē, vai šāds brauciens tiešām ir vajadzīgs. Ja būs proporcionāli jāmaksā par katru kilometru, mēs varbūt vairāk vērtēsim, vai tiešām mums šie 300 kilometri ir jābrauc."
Ministrijas ieskatā ir jāsamēro nodoklis attiecībā no automašīnas nobrauktā attāluma un tās radītā piesārņojuma. “Vai tas ir piesārņojums no emisijām, vai trokšņa piesārņojums, vai vibrācijas piesārņojums. Piesārņojuma veidi ir dažādi," skaidroja Vectirāns.
Viņš norāda, ka šīs likums varētu tikt pieņemts 2025. gadā, taču par to vēl deputātiem būs jābalso Saeimā.
Šādi jaunumi pamatīgi sašūmējuši cilvēkus internetā un viedokļi par ministrijas ieceri netrūka. Portāls “1188.lv” apkopoja tikai dažus no tiem - šķiet, trešdien šī bija aktuālākā tēma vietnē “X” un cilvēki savas domas neslēpa.
Krasta iela Rīgā. Foto: Zane Bitere/LETA