You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kā atrisināt biežāk pieļautās SEO optimizācijas kļūdas, kas var kaitēt mājaslapas pozīcijām Google meklētājā

Ja Tavam uzņēmumam ir mājaslapa, tad zini – SEO optimizācija ir vitāli svarīga un to nepieciešams iekļaut kopējā uzņēmuma mārketinga stratēģijā. Kāpēc? Strādājot digitālā mārketinga aģentūrā dažkārt sastopamies ar gadījumiem, kad uzņēmumiem ir izveidotas mājaslapas, taču tās nav atrodamas Google meklētājā, vai atrodas zemāk par TOP 20 pozīcijām. Šādos gadījumos nereti identificējamas vairākas izteikti būtiskas kļūdas, kas sabojā mājaslapas SEO rādītājus. Tādējādi mājaslapa ne tikai nav atrodama, bet tiek zaudēta būtiska daļa no potenciālā organiskā apmeklējuma.

Raksta turpinājumā mēs, Infinitum Agency SEO nodaļas speciālisti, esam apkopojuši 5 bieži pieļautas kļūdas, kuru dēļ mājaslapa nav atrodama Google meklētājā vai arī tās pozīcijas ir zemas.

1. Tekstuālā satura neesamība

Viens no SEO svarīgākajiem faktoriem ir tieši saturs jeb SEO teksti. Nereti, uzsākot sadarbību un sniedzot SEO pakalpojumus, sastopamies ar situācijām, kad, uzņēmums ir izveidojis mājaslapu, taču tajā ir pavisam minimāla informācija par produktiem vai pakalpojumiem. Šādā gadījumā Google algoritmiem ir grūtāk analizēt mājaslapu un klasificēt to, par ko ir tās saturs. Līdz ar to, Google nespēj pietiekoši precīzi noteikt mājaslapas atbilstību meklēšanas vaicājumiem jeb atslēgvārdiem.

Risinājums: Lai izvairītos no šīs kļūdas, jāparedz, ka līdz ar lapas palaišanu vai pat pirms tam tiek izveidoti svarīgāko sadaļu SEO apraksti (produktu/kategoriju lapās un/vai pakalpojumu sadaļās). Sākotnēji tiek veikta atslēgvārdu izpēte, atlasot stratēģiski nozīmīgākos atslēgvārdus un paredz tos iekļaut jaunajā saturā. Atslēgvārdu izpētes veikšanai var izmantot dažādus SEO rīkus, piemēram, Ahrefs bezmaksas versiju.

Savukārt pašu tekstu ieteicams veidot īsos paragrāfos, izmantojot virsrakstu un apakšvirsrakstu formatējumus (H1, H2 utt.), lai tas būtu potenciālajiem klientiem ērti pārskatāms un viegli lasāms. Tekstā var iekļaut informāciju par produktiem / pakalpojumiem, priekšrocībām, padomiem, iegādes ceļvežiem utml.

2. Mājaslapas ātrdarbības rādītāji

Mājaslapas ielādes ātrums ir viens no Google algoritma faktoriem. Piemēram, – izmēros lieli un smagi attēli, zemi Core Web Vitals* rādītāji vai arī instalēti plugini, kas vairs netiek izmantoti – šie ir tikai daži no iemesliem, kas var palēnināt mājaslapas ielādes ātrumu.

*Lietojamības un tehnisko prasību kopums, kas mēra mājaslapas ātrumu, responsivitāti u.c. faktorus.

Atsaucoties uz veiktajiem pētījumiem, vairāk nekā puse jeb 57% lietotāju visticamāk pamestu mājaslapu, ja tās ielādes ātrums būtu ilgāks par 3 sekundēm, savukārt 47% lietotāju sagaida, ka mājaslapas pilnai ielādei vajadzētu aizņemt mazāk par 2 sekundēm. Tas ļauj secināt, ka ātrdarbība nav tikai faktors, kas ietekmē SEO rādītājus, bet tam ir arī būtiska ietekme uz lietotāju pieredzi, apmeklējot mājaslapu.

Risinājums: Viens no ātrākajiem veidiem, kā vari pārbaudīt savas mājaslapas ātrdarbības rādītājus ir izmantojot bezmaksas PageSpeed rīku. Ievadot mājaslapas domēna nosaukumu, dažu sekunžu laikā tiks veikta mājaslapas ātrdarbības pārbaude un tostarp pārbaudīti Core Web Vitals signālu rādītāji. PageSpeed Insights ļauj identificēt būtiskākos problēmpunktus, kurus pēc tam var adresēt attiecīgās mājaslapas izstrādātājam, lai veiktu nepieciešamos uzlabojumus.

3. Dublēts saturs un Canonical Tag neesamība

“Apmaldīties trīs priedēs” – tā var nosaukt situāciju, kā jūtas Google algoritmi katru reizi, kad analizē mājaslapas, kuru vairākās sadaļās ir dublicēts jeb vienāds saturs. Šādas situācijas ir gadījumos, kad tiek izveidots viens saturs un tas tiek ievietots vairākās mājaslapas sadaļās. Piemēram, gan sākumlapā, gan produktu lapā. Tādējādi Google algoritmi nevar nolasīt, kura sadaļa ir galvenā un kuru rādīt Google rezultātos, lietotājiem ierakstot kādus konkrētus atslēgvārdus jeb meklēšanas vaicājumus.

Tāpat šādas problēmas var rasties situācijās, kad mājaslapā ir apraksti gan produktu / pakalpojumu sadaļās, gan bloga raksti par produktiem. Abās sadaļās ir iespējams, ka pārklājas vieni un tie paši atslēgvārdi. Arī šajā gadījumā Google var nesaprast – kurā mājaslapas sadaļā var pārlūkot produktus un veikt pirkumu, bet kurā ir informatīvs raksts. Līdz ar šo problēmu iespējams, ka veidojas iekšējo lapu savstarpējā konkurence (SEO valodā – lapu kanibalizācija). Tādējādi var ciest abu kanibalizēto lapu rādītāji.

Risinājums: Pirmkārt, un vissvarīgāk – katrai mājaslapas sadaļai veido savu unikālo tekstu un saturu, kas atbilst SEO draudzīgas landing lapas vadlīnijām. Nekopē tekstu no lapas uz lapu. Tāpat katrai sadaļai izmanto citus atslēgvārdus, lai tie būtiski nepārklātos visā mājaslapā. Šis ir ļoti būtisks SEO optimizācijas punkts.

Savukārt, ja veido bloga rakstus, par saviem produktiem vai pakalpojumiem, ir neizbēgami, ka nāksies tekstā iekļaut saistītos atslēgvārdus. Šādā gadījumā izmanto Canonical Tag, kas norāda meklētājprogrammām uz satura oriģinālavotu. Ar šo tagu norādi, ka produktu / pakalpojumu lapa ir primārā, savukārt bloga raksts sekundārs, bet arī par attiecīgo tēmu.

4. Neoptimizēti Meta tagi

Viss ģeniālais ir vienkāršībā. Nereti savu klientu mājaslapām redzamus uzlabojumus atslēgvārdu pozīcijās redzam brīdī, kad tiek optimizēti Meta tagi. Tieši tik vienkārši! Ja mājaslapai nav norādīti Meta tagi, visbiežāk Google par pamatu tiem izmanto kādu daļu no attiecīgās mājaslapas sadaļas teksta, un ne vienmēr tas ir atbilstošs vai precīzi to paskaidro.

Iespējams, jau esi manījis Google meklēšanas rezultātos tādus Meta tagus, kuros parādās, piemēram, uzņēmuma adrese, kontakti, vai no konteksta izrauts teksts. Šī ir izplatīta kļūda, kas negatīvi ietekmē ne tikai SEO rādītājus, bet arī nenodot lietotājiem patieso vēstījumu par mājaslapu.

Risinājums: SEO optimizācijas ietvaros, Meta tagu izveidošana ir pavisam ātra un vienkārša. Katrai mājaslapas sadaļai izveido savu unikālo Meta tagu. Meta virsrakstā iekļauj lapas primāro atslēgvārdu, savukārt Meta aprakstā īsi un kodolīgi apraksti sadaļas galveno domu, mērķi, produktus vai pakalpojumu. Atceries noslēgumā pievienot aicinājumu uz darbību (Call to Action jeb CTA). Piemēram, “Ienāc un uzzini vairāk”, “Iegādājies mūsu produktus šeit” u.c.

5. Saturs, kas radīts tikai ar AI (mākslīgo intelektu)

Mākslīgā intelekta (AI) ienākšana virtuālajā vidē sniedz iespēju automatizēt procesus arī SEO optimizācijas pasaulē. Tomēr, tas nenāk bez reāliem riskiem. Tiem, kuri pēdējā pusotra gada laikā savu mājaslapu tekstus bija iemanījušies veidot, izmantojot tikai AI, šī gada pavasarī nācās vilties. Google deindeksēja (mājaslapa vairs nav atrodama Google) daudzas, jo daudzas mājaslapas, kurās nepārprotami bija saprotams, ka viss mājaslapas saturs ir spamveidīgs un veidots tikai ar AI, lai manipulētu ar pozīcijām. Pēc tā var secināt, ka copy-paste teksts no AI rīka uzreiz uz mājaslapu nestrādā.

Risinājums: Google neaizliedz mākslīgā intelekta izmantošanu tekstu veidšošanā, tomēr veidotajiem tekstiem ir jābūt oriģināliem, kvalitatīviem un jārada vērtība lietotājiem jeb jāievēro E-E-A-T princips. AI var palīdzēt automatizēt procesus, taču tas ir jāizmanto ar saprātu.

Ja vēlies ieekonomēt laiku, veidojot tekstus ar AI, izmanto principu: Ideja – Paša teksts – Ideja – Paša teksts. Respektīvi, izmantojot AI rīkus, vari smelties idejas un svarīgākos pieturpunktus, taču pieliec savu kā profesionāļa analīzi un redzējumu. Mākslīgais intelekts veido tekstus tikai no tās informācijas, kas jau ir pieejama interneta plašumos. Ja vēlies, lai teksti būtu tiešām unikāli un augstas kvalitātes, pievieno daļu no savas pieredzes, veiktajiem pētījumiem un novērojumiem. Atsaucies uz citiem avotiem vai citē viedokļu līderus, pievienojot savu redzējumu.

SEO aģentūra Infinitum Agency

Vai Tava mājaslapa atbilst SEO vadlīnijām? Vai tā ir atrodama Google meklētājā? Ja tomēr saproti, ka paša spēkiem ar SEO optimizāciju netiksi galā, sazinies ar mums – Digitālā mārketinga un SEO aģentūru Infinitum Agency – palīdzēsim! Mūsu SEO pakalpojumi ietver:

  • SEO stratēģijas izstrādi;
  • tehniskos un satura auditus;
  • atslēgvārdu izpētes;
  • atpakaļsaišu veidošana un publikācijas medijos;
  • plaša spektra SEO tekstu izstrādi (vairāk nekā 30 ārštata autori, kas veido tekstus latviešu, lietuviešu, igauņu, krievu, angļu un citās valodās);
  • pieredzējušu speciālistu konsultācijas;
  • Izvērstus monitoringu un datu analītikas risinājumus.

Foto: DALL·E 3

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas