You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Neatliekamā medicīniskā palīdzība par plānu samazināt darbinieku skaitu: Iedzīvotāji necietīs, bet darbinieki pat iegūs

NPMD pārliecināti – iedzīvotāji neizjutīs izmaiņas dienesta darbībā

Iedzīvotāji necietīs, bet darbinieki pat iegūs. Tāds ir Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) vadības pretarguments Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrības iebildumiem pret ieceri samazināt “ātrās palīdzības” darbinieku skaitu, darba laiku un brigāžu skaitu naktīs. Viedokļu krustugunīs trešdien bija raidījums “360 ZIŅneši”, mēģinot noskaidrot, vai un kādas būs sekas arodbiedrības pārmetumiem.

Izmaiņas NMPD darba organizācijā esot plānotas tā, lai neciestu iedzīvotāji un pakalpojumu kvalitāte. Izmaiņas skars tikai darbiniekus, tā apgalvo dienesta vadība.

NMPD Brigāžu atbalsta vadības centra vadītājs Dmitrijs Sergejevs norāda, ka viena no pārmaiņām būs pārmaina tālruņa 113 darba organizācijā. Darbinieki, kuri pieņem izsaukumus no iedzīvotajiem, nestrādās 24 stundu maiņās, bet 8 stundu maiņās. Tas ļaušot uzlabot izsaukuma pieņemšanas kvalitāti un pacientu drošību, jo maiņas beigās darbinieki vairs nebūs noguruši.

Tāpat arī jaunais modelis paredz, ka darbinieku darba vieta darba līgumos būs brigāžu atbalsta centrs ar visiem punktiem. Šīs pārmaiņas ļaušot novērst darbinieku iztrūkumu kādā punktā un iedzīvotajiem tiks nodrošināta brigāžu pieejamība visos punktos.

Trešās pārmaiņas - atsevišķās vietās Latvijā, kur iedzīvotāju skaits samazinājies un izsaukumu kļuvis mazāk, iecerēta parēja no 3 cilvēku brigādēm uz 2 cilvēku brigādēm.

Sergejevs skaidro, pēc kādiem kritērijiem šīs vietas tiks izvēlētas: “Kur mēs redzam, ka ilgstoši naktīs ir mazāk par vienu izsaukumu un blakus ir brigāde, kas spēs nodrošināt laicīgu ierašanos pie pacientiem.”

Arodbiedrība ar šīm pārmaiņām nav mierā, tapāt ka ar to, ka plānotās pārmaiņas netika apspriestas ar viņiem. Dienestā, savukārt, teic, ka operatīvā darba organizēšanas jautājamus neesot bijis nepieciešams saskanot ar arodbiedrībām.

Nākamās nedēļas pirmdienā abām pusēm ir plānotas pārrunas, kurās iedzīvotāju un arodbiedrības bažas dienests varēšot kliedēt. Sergejevs norāda, ka gaidāmās pārmaiņas NMPD pakalpojumu kvalitāte noteikti necietīs, savukārt atsevišķās pozīcijās tā pat uzlabosies.

Foto: Ekrānuzņēmums no sižeta

Foto: Ekrānuzņēmums no sižeta

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas