You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

No 1. maija ziemas riepas ir aizliegtas. Kā izvēlēties vasaras riepas?

Riepa, Foto: Pixabay.com

Riepa, Foto: Pixabay.com

Ir teiciens, ka tas, kas der visam, patiesībā neder nekam. Attiecībā uz vissezonas riepām gan nevar apgalvot, ka tās tiešām nekam neder. Tomēr speciālisti uzskata, ka rūpējoties par savu komfortu un drošību, labāk izvēlēties riepas atbilstoši sezonai.

Kad drīkst pārvietoties ar vasaras riepām?

CSDD noteikts, ka ar vasaras riepām ceļu satiksmē drīkst piedalīties no 1. marta, savukārt no 1. maija līdz 1. oktobrim ceļu satiksmē aizliegts piedalīties ar riepām, kuras aprīkotas ar radzēm.

Kāpēc braukšana ar ziemas riepām vasarā var būt bīstama?

Tas, kāpēc ziemā ir bīstami braukt ar vasaras riepām, lielākoties visiem ir skaidrs. Tomēr der ņemt vērā, ka arī pārvietošanās ar ziemas riepām vasarā ir ne tikai aizliegta, bet arī nedroša. Ziemas riepas ir izgatavotas no mīkstākas gumijas, nekā vasaras riepas, līdz ar to vasarā tām samazinās saķere ar ceļu, kā arī var palielināties bremzēšanas ceļa garums. Tāpat jāņem vērā, ka braucot ar ziemas riepām vasarā, tās tiks bojātas un ziemā vairs nespēs kvalitatīvi pildīt savas funkcijas. Braukšana ar sezonai neatbilstošām riepām palielina arī degvielas patēriņu.

Pēc kādiem kritērijiem izvēlēties riepas?

Tāpat kā ziemas riepām, arī vasaras riepām ir noteikts minimālais protektora dziļums. Tas ir 1,6 mm. CSDD nosaka arī optimālo riepu vecumu. Tam nevajadzētu pārsniegt piecus, sešus gadus. Vasaras riepas vēlams izvēlēties arī balstoties uz braukšanas paradumiem un apstākļiem. Piemēram, ir būtiski vai ar automašīnu vairāk tiek braukts pa pilsētu vai arī tā aktīvāk tiek izmantota braukšanai pa lauku ceļiem. Arī sporta automobilim būtu ieteicams izvēlēties citādākas riepas, nekā mazam un ekonomiskam auto.

Ko var secināt balstoties uz riepu marķējumiem?

Izpētot vasaras riepu marķējumus var secināt:

1. Kāds būs saķeres indekss – šim rādītājam ir būtiska nozīme domājot tieši par drošību. Jo augstāks ir saķeres indekss, jo labāka būs auto vadāmība un īsāks bremzēšanas ceļš.

2. Rites pretestība – jo zemāka rites pretestība, jo ekonomiskāka būs pārvietošanās ar auto

3.Trokšņu līmenis – trokšņu līmenis tiek norādīts decibelos, jo zemāks tas ir, jo komfortablāka būs pārvietošanās ar auto.

4.Slodzes indekss – Šis rādītājs tiek apzīmēts ar burtiem LI (load index) un norāda maksimālo slodzi, ko var turēt riepa.

5. Ātruma indekss – ātruma indekss norāda maksimālo ātrumu, ar kādu braucot riepa var pilnvērtīgi izturēt radīto slodzi. Ātruma indekss tiek apzīmēts ar burtiem SI (Speed index- no angļu val.)

Ātruma indeksa apzīmējumi

K-110 (Maksimālais ātrums)

L-120(Maksimālais ātrums)

M-1301(Maksimālais ātrums)

N-140(Maksimālais ātrums)

P-150(Maksimālais ātrums)

Q-160(Maksimālais ātrums)

R-170(Maksimālais ātrums)

S-180(Maksimālais ātrums)

T-190(Maksimālais ātrums)

H-210(Maksimālais ātrums)

V-240(Maksimālais ātrums)

W-270(Maksimālais ātrums)

Y-300(Maksimālais ātrums)

ZR-virs 240(Maksimālais ātrums)

Kam uzticēt riepu maiņu?

Rūpējoties par savu un pasažieru drošību, riepu maiņu vajadzētu uzticēt profesionāļiem. ‘’ Automeistars.lv’’ pieredzējušie darbinieki ne tikai profesionāli veiks riepu maiņu un balansēšanu, bet arī ieteiks kādas riepas labāk izvēlēties, lai vasaras sezona paietu tiešām gludi un droši.


Riepa, Foto: Pixabay.com

Riepa, Foto: Pixabay.com

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas