You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

No 1. oktobra mainās obligātās prasības saistībā ar auto ziemas riepām

Šī ir pēdējā ziema, kad drīkst braukt ar vissezonas riepām

Sākoties šī gada ziemas sezonai 1. oktobrī stāsies spēkā grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas paredz obligātu transportlīdzekļu aprīkošanu ar ziemas riepām, kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”, informē Ceļu satiksmes un drošības direkcija (CSDD).

Ministru kabinets (MK) pērn apstiprināja grozījumus MK noteikumos Nr.295 „Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa”, kas paredz papildinājumus un precizējumus transportlīdzekļu tehniskās apskates jomā. Būtiskākais MK noteikumu papildinājums ir jauns ziemas riepu marķējums.

Lai īstenotu “Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam” noteiktos mērķus par ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājumu, kā arī, ņemot vērā 2022.gada 2.decembra Ceļu satiksmes drošības padomes Domnīcā nolemto, normatīvajos aktos veiktas izmaiņas, papildinot tos ar prasībām par jaunu ziemas riepu marķējuma lietošanu.

Noteikumos paredzēts, ka, sākot ar 2024.gada 1.oktobri, Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajā ziemas periodā (1.decembris – 1.marts), transportlīdzekļu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, riteņiem ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega vai ledus apstākļos un, kas marķētas ar apzīmējumu "kalns un sniegpārsliņa".

Pārejas periodā līdz 2024.gada 1.oktobrim vēl bija spēkā iepriekšējā prasība par transportlīdzekļu aprīkošanu ar ziemas riepām, kuras ir marķētas vēl ar M+S, M&S, M.S vai "kalns un sniegpārsliņa" marķējumu. CSDD atgādina, ka obligātais ziemas riepu periods Latvijā ir no 1.decembra līdz 1.martam.

Vēl grozījumi MK noteikumos paredz no 2025.gada 1.janvāra ar jaunu tehnoloģiju iekārtām mērīt dīzeļmotoru izdalīto cieto daļiņu daudzumu. Līdz 2025.gada 1.janvārim notiks tehnisko apskates staciju aprīkošana ar dīzeļmotoru cieto daļiņu mērierīcēm, kā arī mērījumu procedūru izstrāde, robežvērtību noteikšana un prasību izvirzīšana. Proti, ja “Euro 5” vai “Euro 6” motoros nebūs uzstādīts cieto daļiņu filtrs (DPF filtrs) vai tas nedarbosies, tehnisko apskati no 2025.gada 1.janvāri nevarēs iziet. Īstenojot plānotos grozījumus, Latvija būs starp vadošajām valstīm Eiropas savienībā (līdzīgi kā Nīderlande, Beļģija un Vācija) cīņā ar dīzeļmotora cieto daļiņu filtru (DPF) manipulācijām.

Marķējums uz auto riepām "kalns un sniegpārsliņa". Foto: CSDD

Marķējums uz auto riepām "kalns un sniegpārsliņa". Foto: CSDD

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas