You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Rīgā reģionālie autobusi vairs neapstāsies Ārlavas ielas pieturā

Foto: "Pixabay"

Foto: "Pixabay"

Rīgā reģionālie autobusi no šodienas, 7. decembra, uz nenoteiktu laiku vairs neapstāsies pieturā "Ārlavas iela", aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.

Izmaiņas noteiktas saistībā ar satiksmes pārvada pār Altonavas ielu slēgšanu.

Tādējādi izmaiņas būs divu reģionālo autobusu maršrutu reisu izpildē Rīgas teritorijā - maršrutā Rīga-Jaunmārupe un Rīga-Mārupe.

ATD norāda, ka maršruta Rīga-Mārupe reisos izmaiņas stāsies spēkā no šodienas, savukārt maršrutā Rīga-Jaunmārupe izmaiņas būs no pirmdienas, 9.decembra.

Reģionālie autobusi minētajos maršrutos Rīgā slēgto pārvadu apbrauks pa Liepājas ielu un Kārļa Ulmaņa gatvi.

LETA jau ziņoja, ka satiksmes pārvads pār Altonavas ielu tika slēgts transportam naktī uz šodienu.

Mārupes iedzīvotāji, kuriem ikdienā ir jānokļūst Rīga, aicināti izmantot maģistrālās ielas, piemēram, Kārļa Ulmaņa gatvi, Vienības gatvi, Lielo ielu un Upesgrīvas ielu, nevis Bieriņu apkaimes mazās ieliņas.

"Šī tilta slēgšana nav Rīgas domes izvēle - veicot tilta regulāru tehnisko apsekošanu, eksperti ir atzinuši, ka automašīnu kustība pār to vairs nav pieļaujama, tāpēc satiksme pār tiltu ir jāslēdz," iepriekš minēja Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš atgādināja, ka dzelzceļa "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus. ""Rail Baltica" plāni joprojām ir neskaidri, taču Rīgas domei ir pienākums rīkoties un, tā kā tiltu salabot nav iespējams, tas tiks nojaukts un vietā uzbūvēts jauns," pauda mērs.

Tāpat vēstīts, ka, iepazīstoties ar Altonavas pārvada tehniskās izpētes rezultātiem, secināts, ka iepriekš aplūkotā ideja par pagaidu tilta būvniecību nav tehniski un ekonomiski izdevīga.

Pagaidu tilta novietošanai būtu nepieciešams pārbūvēt esošā pārvada balstus un atbalstsienas, kā arī palielināt esošā uzbēruma slīpumu, kas ievērojami pasliktinātu satiksmes drošības līmeni krustojuma zonā.

Īstenojot iepriekš minētos pagaidu tilta izbūves nosacījumus, tā izmaksas pārsniegtu esošā pārvada pārbūves izmaksas. Līdz ar to departaments tuvākajā laikā plānojis sākt darbu pie iepirkuma "Altonavas pārvada pārbūve" dokumentācijas gatavošanas. Pēc iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas sekotu iepirkuma izsludināšana un projekta realizācija.

Jauna pārvada izbūve arī sniedz iespēju izbūvēt platāku brauktuves konstrukciju, līdz ar to uz pārvada varētu ierīkot vides pieejamības prasībām atbilstošu ietvi - ērtu gājēju un velosipēdu kustībai, kā arī autotransporta pārvietošanās par pārvadu kļūtu ērtāka.

Atbilstoši izpētei, pārvada pārbūves provizoriskās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro un no pārbūves projekta izstrādes līdz jauna pārvada pabeigšanai varētu nokļūt aptuveni divu gadu laikā.

Pašvaldībā norāda, ka gājēju un velosipēdistu kustībai pārvads paliks atvērts.

Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku nokalpojis.

Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Foto: "Pixabay"

Foto: "Pixabay"

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas