Taksometrs. Foto: Ieva Leiniša/LETA
Rīgas lidostas Apmeklētāju centrā sākta taksometru vaučeru tirdzniecība braucieniem no lidostas uz pilsētas centru un Pārdaugavu, informēja Rīgas lidostas pārstāvji.
Iepriekš iegādātos vaučerus pasažieri var izmantot to pārvadātāju taksometros, kas saņēmuši īpašās licences kartītes darbam lidostas teritorijā, - "XTaxi" un "TaksiLV". Šie taksometri atrodas pirmajā līnijā pie izejām no ielidošanas termināļa.
Viena vaučera cena ir 33,5 eiro.
Savukārt vaučeru darbības zona orientējoši ietver teritoriju starp Krišjāņa Valdemāra, Skanstes, Lāčplēša un Valmieras ielu līdz Tallinas ielai Rīgas centrā, kā arī teritoriju no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Kurzemes prospektam Pārdaugavā.
Lidostā norāda, ka vaučerus nav iespējams izmantot citu zīmolu vai citu pārvadātāju transportlīdzekļos.
Pasažieri, kuri braucieniem no lidostas nevēlēsies izmantot vaučerus, arī turpmāk varēs norēķināties par braucienu atbilstoši katra taksometru pārvadātāja noteiktajiem laika un attāluma tarifiem, izvēlēties sabiedrisko transportu, kopbraukšanas auto pakalpojumu vai doties prom no lidostas ar savu vai sagaidītāju auto.
Pasažierim pirms brauciena ir jāuzrāda vaučers taksometra vadītājam, kurš to validēs un pārliecināsies par tā derīgumu. Vaučers ir derīgs vienam braucienam virzienā no lidostas uz galapunktu Rīgas centrā vai Pārdaugavā vaučeru darbības zonā. Ja brauciena galapunkts atrodas tālāk par vaučera darbības teritoriju, tālāk par braucienu pasažieris maksā ierastajā kārtībā, norēķinoties pēc skaitītāja, informē lidostā.
Lidostā skaidro, ka vaučeru darbības zona aptver lielāko daļu Rīgas viesnīcu, prognozējot, ka šo pakalpojumu galvenokārt izmantos ārvalstu viesi, piemēram, tūristi vai darījumu braucienu pasažieri, kuriem taksometra pakalpojumu no lidostas savlaicīgi iegādātos uzņemošā puse.
Vaučerus var iegādāties Rīgas lidostas Apmeklētāju centrā, kurš atrodas lidostas termināļa pirmajā stāvā "E" ielidošanas zālē. Vaučeru nav iespējams izmantot daļēji vai atkārtoti, savukārt vaučera derīguma termiņš ir trīs mēneši no iegādes brīža.
Nākotnē vaučerus varēs iegādāties arī lidostas e-komercijas platformā.
Vaučeru sistēma ļaus pasažieriem un lidostas viesiem izvēlēties taksometru braucienus par iepriekš noteiktu un skaidri zināmu cenu neatkarīgi no ceļā pavadītā laika un nobraukto kilometru skaita vaučeru darbības zonā, papildina lidostā.
LETA jau vēstīja, ka Saeima šogad 27.martā galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem noteiks maksimālo tarifu braucienam ar taksometru no lidostas vai cita starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objekta un ieviesīs brauciena priekšapmaksas iespējas.
Grozījumi paredz novērst pasažieru apkrāpšanu gadījumos, kad negodprātīgi taksometru pakalpojumu sniedzēji pieprasa nesamērīgi augstu maksu.
Brauciena priekšapmaksu varēs veikt tiešsaistē vai klātienē lidostā. Lai strādātu speciālajā zonā lidostā, pārvadātājam jānodrošina klientam iespēja taksometrā norēķināties ar iepriekš iegādātu brauciena vaučeru. Tarifa griestus un darbības zonas, kā arī maksimālo papildmaksu par braucienu noteiks Ministru kabinets.
Informāciju par licences kartītes izsniegšanu vai anulēšanu plānošanas reģions vai valstspilsētas pašvaldība publicēs Ceļu satiksmes drošības direkcijas e-pakalpojumos. Ja pārvadātāja rīcībā vairāk nekā trīs mēnešus nebūs vieglā automobiļa, kuram izsniegta licence, to anulēs.
Iepriekš par likumprojekta virzību Saeimā atbildīgās Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdē deputāti uzsvēra kontroles nozīmi kārtības un taksometru pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai lidostas teritorijā. Atbildot uz deputātu jautājumiem, SM pārstāvji norādīja, ka grozījumi paredz lidostai plašākas iespējas ikdienā kontrolēt taksometrus tās teritorijā. Piemēram, vai netiek pārkāpts aizliegums aģitēt taksometru pakalpojumu izmantošanu lidostas teritorijā. Tāpat grozījumi paredz, ka pašvaldību atbildīgie dienesti pastiprinās sadarbību kontroles nodrošināšanai.
Rīgas lidosta ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.
Taksometrs. Foto: Ieva Leiniša/LETA