“Šo rakstu mūs piespieda uzrakstīt radusies satraucošā situācija, kas novērojama ar 2024 gada sākumu Delphi Tehnologies atremontēto Common rail Euro 6 sprauslu tirgū. Mums, kā autorizētai darbnīcai, šīs sprauslas atnes uz pārbaudi, remontu, pēc remontiem, kuru ir veikuši citi. Tātad, uz šo brīdi 98% atremontēto sprauslu citās darbnīcās ir samontētas nepareizi, neievērojot montāžas tehnoloģiju,” norāda Distehnika pārstāvis.
Šīs sprauslas tiek uzstādītas šādiem kravas auto:
- DAF CF&FX(103);
- Mercedes Benz Actros….Atego;
- Volvo F16, FH, FMX, FM;
- Renault C, K, T.
Tātad, kas notiek ne tā? Sākot ar šo gadu dīleri piedāvā iegādāties orģinālās detaļas šo sistēmu remontam un ir darbnīcas, kuras ķeras klāt pie šo agregātu remonta, neko nezinot par remonta tehnoloģiju. Labākā gadījumā nomaina sadilušās detaļas, bet citreiz pat ne visas, lai iegūtu labāku izejošo cenu. Pietam apzināti, vai neapzināti aizmirst, ka Euro 6 sprauslas ir ļoti precīzs agregāts. Euro 6, tas nav tikai jauna korekcijas koda ģenerēšana testa laikā, tas jau bija vajadzīgs iepriekšējo paaudžu sprauslām euro 3, 4, 5.
Papildus Euro 6 prasības tiek sasniegtas ar augstas precizitātes detaļām un ievērojot montāžas prasības atbilstoši izgatavotāja tehnoloģijai. Īpaši svarīga nozīme Euro 6 sprauslu remontā ir to pareizai montāžai, kā to paredz tehnoloģija un kuru var veikt tikai uz firmas Hartrige izstrādātajām iekārtām, kas sevī ietver vairākas palīgierīces un, protams ,pašu pārbaudes stendu Cri-pro.
Šīs paaudzes sprauslām dažādiem veidiem izgatavotājs Delphi tehnologie dot dažādus parametrus sprauslu montāžai.
Sākot ar 2023. gada vidu Delphi Technologies autorizētais dīzeļcentrs SIA DISTEHNIKA piedāvā Euro 6 sprauslu kvalitatīvu remontu, kā to paredz izgatavotāja remonttehnoloģija.
Nobeigumā gribam atgādināt, ka neievērojot montāžas un pārbaudes tehnoloģiju, var palielināties degvielas patēriņš, izkust virzuļi un citi nepatīkami procesi, kas samazina motora resursu.
Foto: "Distehnika" SIA