Foto: Pixabay
Karstajās vasaras dienās un brīvdienās cilvēki arvien biežāk izvēlas ēdienu piegādi tieši uz mājām. Tehnoloģiju uzņēmums "Wolt" ir atklājis populārākās vasaras ēdienu izvēles Baltijas valstu iedzīvotāju vidū, izceļot gan atšķirības, gan līdzības starp katras valsts iedzīvotāju pasūtījumiem.
"Mūsu novērojumi liecina, ka karstākajās vasaras dienās, kas šovasar nav retums, iedzīvotājiem piegādātie sūtījumi kļūst vieglāki jeb gaisīgāki, taču no uzturvērtību viedokļa pietiekami sabalansēti. Īpaši tas redzams darba dienās, kad pamatā tiek pasūtīti salāti ar dažādām piedevām. Protams, arī grillēšanas sezona nosaka to, ka cilvēki daudz biežāk pasūta šašliku un citus grillētus ēdienus. Kamēr tādi ēdieni kā burgeri, picas un kebabi no ikdienas maltītes ir kļuvuši vairāk par brīvdienu gandarījumu," komentē Mantas Lomsarģis, "Wolt" vadītājs Baltijā.
Lai arī Baltijas valstu iedzīvotājiem ir līdzīgas gaumes ēdienu izvēlē, kaimiņu pirkumu sarakstā vērojamas nelielas atšķirības. Latvieši nemainīgi dod priekšroku ēdieniem, kas garšas ziņā ir līdzīgi mājās gatavotiem, piemēram, vistas kotletēm ar kartupeļu biezeni un, protams, vistas šašlikam. Igauņi turpretī izvēlas variācijas no itāļu un Āzijas virtuves ēdieniem, bet Lietuvā vasarā priekšroka tiek dota kebabiem. Savukārt burgeri, lai arī aizvien ir viena no iecienītākajām maltītēm starp kaimiņvalstīm, vasarā tiek pasūtīti par 5% mazāk, nekā vēsākajos gada mēnešos. Tāpat jāatzīmē, ka vasarā iedzīvotāji daudz biežāk kā ēdiena piedevas izvēlas salātus - pieaugums par 15%, salīdzinot ar ziemas mēnešiem.
Arī ikdienas pārtikas produktu pasūtījumi no mākoņveikala "Wolt Market" atspoguļo kaimiņvalstu iedzīvotāju mainīgās garšas. Vasaras mēnešos piena produkti parasti tiek patērēti mazāk, un klientu iepirkumu grozos arvien biežāk nonāk uzkodas, čipsi, kā arī svaigi augļi un dārzeņi. Latvijā vasaras ēdienkartē iecienīti ir gurķi un tomāti, kamēr Lietuvā populāras ir mellenes. Igauņi, līdztekus vasaras veltēm, iepirkumu grozu papildina ar saldējumu, pienu un banāniem. "Mēs rūpīgi sekojam līdzi katras valsts pasūtījumu un patēriņa paradumiem, kā arī ņemam tos vērā, veidojot mūsu produktu klāstu, jo vēlamies piedāvāt preces, kas mūsu klientiem patiešām ir nepieciešamas," komentē M. Lomsarģis.
Informāciju sagatavoja Velga Freiberga, "Wolt" komunikācijas konsultante.
Foto: Pixabay