Inovatīvi pārtikas iepakojumi ir nozīmīgi pārtikas ražotājiem, lai viņu produkcija izceltos un tiktu pamanīta uz pārējo produktu fona. Tieši tāda filozofija ir pārtikas iepakojumu ražošanas uzņēmumam “Aspari”, kuri ik dienas piedāvā saviem klientiem pārtikas iepakojumus speciāli viņu vēlmēm, sekojot līdzi aktuālajām tendencēm.
“Mēs piedāvājam inovatīvus pārtikas iepakojumus. Daži klienti izvēlas standartizētas formas un jau ierastos plastmasas traukus, taču ir arī tādi, kuri nebaidās eksperimentēt un cenšas iepakojumu izveidot tādu, lai tas ir atmiņā paliekošs,” tā uzņēmuma “Aspari” pārstāve Madara.
Ja esi jaunais ražotājs, vai pārtikas biznesā darbojies jau kādu laiku, bet vēlies kaut ko manīt, šis tev būs noderīgi. Apskatīsim 10 aktuālākos pārtikas iepakojuma dizaina trendus, ko izvēlēties šogad. “Šogad novērojams, ka veidojas gan unikāli jaunumi, gan atgriežas aizmirstie, taču agrāk populārie, dizaini,” komentē Madara. Zemāk vari iepazīties ar šī gada aktuālākajām pārtikas iepakojuma dizaina tendencēm.
1. Vienkāršība
Minimālisma dizaini jau iepriekš ieguvuši savu popularitāti. Neskatoties uz to, šis fenomens neplāno atkāpties un plāno uzturēties vēl kādu laiciņu. Minimālisms nebūt nenozīmē kaut ko prastu. Ar nelielām, abstraktām detaļām iespējams panākt daudz. Galvenais, lai dizains veicina patērētājā kādas asociācijas – vai nu emocionāli patīkamas, vai ar produkta pozitīvajām īpašībām saistītas.
Grūtākais ir atrast tādus simbolus, kas vēl nav nolietoti, un ar kuriem cilvēki spēs rast saikni.
2. Pasteļtoņi
Sievišķīgi un nomierinoši iepakojumi izvirzās vadībā 2018.gadā, kas nozīmē, ka pasteļtoņi piedzīvo atgriešanos. Tā ir normāla un likumsakarīga parādība, ņemot vērā iepriekšējos, modē esošos spilgtos, izlecošos toņus. Izvēloties pasteļtoņus, ap produktu veidosies maiga un patīkama aura, kas patērētājā radīs siltas un aicinošas emocijas, kas savukārt novedīs pie produkta iegādes.
3. Rotaļīgi skricelējumi
Visi skricelē, gan mazi bērni, gan nobrieduši pieaugušie, tāpēc, izvēloties uz iepakojuma uzlikt skricelējumus, esi drošs, ka uzrunāti tiks visi. Pieaugušajos skricelējumi raisa nostaļģiju, tāpat šāda tipa zīmējumi rada prieku un iespējams uzlabos garastāvokli kādam, kuram ir slikta diena. Apmierināts, priecīgs klients? Ar šo dizainu tas ir iespējams!
4. Filmas plakāts, afiša
Izklaidēt patērētājus ir ražotāju pienākums! Kas gan var būt labāks, kā radīt sajūtas un naratīvu, kādas rodas ieraugot filmu plakātus. Pietam, izvēloties šāda veida noformējumu, piesaistīsi ne tikai produkta cienītājus, bet arī kolekcionārus, kas vāc šāda tipa etiķetes vai iepakojumus. Vēstījums, ko var iekļaut šāda tipa noformējumā, radīs daudz citādāku saikni starp patērētāju un produktu – tas nesīs līdzi stāstu un statusu, kas rada produkta unikālu, neatkārtojamu identitāti.
5. Izcelti, lieli vārdi
Ja vēlies nodot skaidru un skaļu vēstījumu par savu produktu, tad šis noteikti būs tas, kas nepieciešams. Izmanto vienkāršus, tiešus vai rotaļīgus vārdus, kuri izcels produkta īpašības vai kas pievērsīs uzmanību, galvenais, lai vārdi ir rakstīti boldā jeb treknrakstā un izvēlēts vienkāršs fonts.
6. Netradicionāls iepakojums
Veido tādu iepakojumu, kas izcelsies. Piemēram, atdarinot koka tekstūru, pielāgojot to kāda auga formai vai izvēloties materiālu, kuram patīkami vai nepierasti pieskarties.
7. Vecmodīgs iepakojums
Varbūt taviem vecvecākiem vai vecākiem ir saglabājušās avīzes no 90tajiem vai plakāti, uzlīmes, pastmarkas, tapetes vai etiķetes – ja ir, izmanto to kā iedvesmas avotu. Viss vecais nāk atpakaļ, un šis ir īstais brīdis, lai pielāgotu veclaicīgo šarmu modernā dizainā. Tāpat, izmantojot vecmodīgu noformējumu, produkts kultivēs vērtību kopumu, kas nostiprinājies gadu laikā vai kāds ir bijis līdzīgam produktam pirms pāris desmitiem gadu.
8. Reāls fotoattēls
Fotoattēls vienmēr ir bijis cieši saistīts ar dizainu. Attēla vēstījums piesaista uzmanību un liek patērētājam apstāties un padomāt par to. Tāpat, attēlus iespējams koriģēt un dizaineri var ļauties iztēlei, veidojot sirreālus attēlus, kas pircējus noteikti neatstās vienaldzīgus.
9. Hologrāfiski akcenti
Hologrāfisks folija akcents var pārveidot parasto neparastajā. Dziļums, ko rada šis efekts, krāsu dažādība un maiņa pievērš cilvēku uzmanību un neatstāj vienaldzīgu. Izvēloties produkta iepakojumu izdaiļot ar hologrāfiskiem akcentiem, jebkuru kartona vai plastmasa iepakojumu padarīsi par pamanāmu.
10. Dažādas pārejas
Krāsu pārejas šogad piedzīvo savu atgriešanos. Veikalu plauktos novērojami ar vien vairāk produktu iepakojumu, kurus rotā dažādas krāsu un akcentu pārejas. Krāsu pārejas veidos dziļumu un formu dažādību produkta vizuālajam tēlam. Vari izmantot gan maigas, vienkāršas krāsu pārejas, kur krāsas it kā saplūst kopā un pāriet nākamajā, vai krāsu laukumus veidot kā krāsainus punktiņus, kvadrātiņus u.c., kas, pārejot citā tonī, vizuāli mainīs iepakojuma formu.
“Aspari” ne tikai ražo pārtikai un nepārtikai paredzēto iepakojumu, bet arī piedāvā to apdruku:
- Konservu traukiem iespējams izvēlēties caurspīdīgu vāku, kas nodrošinās konservu satura pilnīgu pārredzamību, vāka dizainu iespējams apdrukāt ar klienta izvēlētu dizainu;
-Pieejama iepakojamo plēvju digitālā apdruka;
-Arī iecienītos polipropilēna konteinerus, iespējams apdrukāt, pasūtīt dažādos izmēros un krāsās;
-Iespējams iepakojumu papildināt ar Itālijā ražotām 3D uzlīmēm – dizainu izvēlas klients.