Automašīna, attēls ilustratīvs. Foto: Pixabay
Regulāra bremžu pārbaude ir katra atbildīga autovadītāja pienākums, ko nedrīkst ignorēt. Nevar paļauties tikai uz ikgadējo tehnisko apskati, jo sevišķi, ja spēkrats ir cienījamā vecumā un ar bremžu sistēmu bijušas problēmas jau iepriekš. Tomēr negaidītas ķibeles var gadīties arī relatīvi jaunām mašīnām, tāpēc, ja pamani kādu no zemāk aprakstītajiem signāliem, laikus piesaki apskati servisā.
1. Bremzējot dzirdama metāliska skaņa
Šī ir visnepārprotamākā pazīme, ka nepieciešama detaļu nomaiņa. Metāliskā skaņa rodas, kad bremžu kluču metāla elementiem ir nodilis berzes elements un tie saskaras ar bremžu disku. Šādā gadījumā ir jāmaina bremžu kluči. Izdzirdot šo skaņu, ir pietiekami daudz laika, lai aizbrauktu līdz servisam, tomēr īpaši kavēties nevajadzētu.
2. Spiežot bremžu pedāli ir “mīksta” sajūta, tas zaudējis pretestību
Šī pazīme ir diezgan drošs indikators, ka kaut kas nav kārtībā ar hidraulisko sistēmu. Iespējams galvenajam cilindram vienkārši nepieciešams vairāk šķidruma, bet varbūt problēmas ir ar suportiem, pievados sakrājušos gaisu vai riteņu cilindriem.
3. Sūces un noplūdes
Hidrauliskā bremžu sistēma ir kompleksa iekārta ar daudziem dažādiem pievadiem, kuri nodrošina visu komponentu veiksmīgu darbību. Noplūdes visbiežāk automašīnai novērojamas uz riteņiem un gumijas lokiem starp bremžu suportiem. Bremžu šķidruma krāsas amplitūda mainās no gaišas, gandrīz caurspīdīgas līdz pat rūsaini oranžai – atkarībā no mašīnas vecuma un stāvokļa. Šķidrumam ir jūtams aromāts, tas nav biezs un ir diezgan slidens. Bremžu šķidruma noplūdes var ietekmēt arī mašīnas krāsojumu – tas sakrokojas.
4. Deguma smarža
Ja bremzējot izplatās nepatīkama smaka, tad tas ir pilnīgi drošs signāls, ka radusies problēma. Pārkarsētas bremzes ne tikai slikti ož - tās arī rada bīstamu situāciju. Ja bremzes dūmo, tas nozīmē, ka tiek dedzināti bremžu kluči.
5. Bremzējot mašīna pavirzās sānis
Ja spēkrats pēc bremzēšanas nesaglabā taisnas pozīcijas, bet nedaudz novirzās pa labi vai kreisi, šīs problēmas cēlonis var būt noķīlējies bremžu suports. Reizēm iemesls var būt arī bojātas riepas, noplīsušas siksnas un pavisam reti – bojāts bremžu spēka regulators vai galvenais bremžu cilindrs.
Automašīna, attēls ilustratīvs. Foto: Pixabay