Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

7 tipiskākās kļūdas, braucot ar automātisko ātrumkārbu

Automātiskā ātrumkārba, Image by zuzanajobbova0 from Pixabay

Automātiskā ātrumkārba, Image by zuzanajobbova0 from Pixabay

Braucot ar automātisko ātrumkārbu, var šķist, ka tas ir izdarāms vieglāk nekā tad, ja jābrauc ar manuālo ātrumkārbu. Arī Tu esi devis priekšroku automātiskās ātrumkārbas automašīnai? Tad brauc tā, lai nepieļautu šīs populārās 7 autobraucēju kļūdas!

Tu pārslēdzies no braukšanas režīma uz atpakaļgaitu pirms auto ir pilnībā apstājies

Šāda kļūda patiešām nav retums, sevišķi, ja steidzies. Tomēr šādu praksi regulāri piekopjot, ātri vien ātrumkārba salūzīs, jo tajā brīdī auto bremzējas ar ātrumkārbu, nevis ar bremzēm.

Tu slēdz “parking” jeb parkošanās režīmu, vēl auto kustības laikā

Parkošanās režīms ir paredzēts, lai auto neaizripotu, nevis, lai ar to bremzētu. Vēl esot pat nelielā kustībā, pārslēdzot uz “parking” režīmu, auto, gluži kā iepriekš minētajā kļūdā, bremzē ar ātrumkārbu, to bojājot. Tiesa – jaunāko modeļu auto ir iestrādāta “parking” bloķēšanas funkcija gadījumā, ja auto ripo.

Tu pārslēdzies “neitrālajā” pie katras sarkanās gaismas

Labāk turēt savu automašīnu "piedziņā", nevis pārslēgt to uz "neitrālu", apstājoties pie sarkanās gaismas. Pirmkārt, ja automašīna ir "neitrālā stāvoklī", Tev nav tik lielas kontroles pār to. Tātad, ja Tev ir jāveic ārkārtas manevrs, iespējams, nevarēsi to izpildīt laikā. Turklāt, lai uzsāktu ātri braukt no neitrālā stāvokļa, tiks patērēts lielāks daudzums degvielas. Tādēļ labāk satrenē kāju, lai turētu bremzi nospiestu līdz atkal iedegsies zaļā gaisma.

Tu pārslēdzies “neitrālajā”, ja esi ieskrējienā, arī braucot lejā no kalna

Automašīnas ar automātiskajiem dzinējiem ir konstruētas tā, lai tās ietaupītu degvielu pat tad, ja pārnesums ir "piedziņā". Viņi vienkārši pārtrauc degvielas padevi, braucot lejup. Nav nepieciešamības pārslēgties neitrālajā, lai ietaupītu degvielu, ja brauc ar automātisko ātrumkārbu. “Neitrālajā” pārnesumā Tev ir mazāka kontrole pār Tavu auto, jo vienīgais ko vari darīt, ir sabremzēt. Bet ja nu Tev uz ceļa rodas situācija, kad vajag uzņemt ātrumu?

Uzsākot braukt, Tu “buksē”

Daudzi autovadītāji visu laiku "buksē", kad uzsāk braukt. Kādu brīdi Tev tas var šķist jautri, jo sākas strauja braukšama. tomēr šāda braukšanas uzsākšana nodara nopietnu kaitējumu automātiskās pārnesumkārbas joslām un sajūgam.

Tu mēdz braukt ar iedegtu zema degvielas līmeņa brīdinājuma indikatoru

Zemas degvielas līmeņa indikatora ignorēšana galu galā var izmaksāt daudz vairāk nekā tikai degvielas bākas uzpildīšana, it īpaši, ja automašīnai ir automātiskā pārnesumkārba. Pie zema līmeņa degvielas automašīnas cilindri strādā intensīvāk, tiem piekļūst mazāk degvielas.

Tu brauc cauri dziļām peļķēm

Ja Tu mēdz braukt pa dziļām peļķēm, ūdens nokļūst transmisijā. Pat vismazākais ūdens daudzums, var sabojāt automašīnas transmisiju līdz tādai pakāpei, ka tā ir jāmaina. Turklāt ar laiku automašīnas detaļas sāk rūsēt.

Ja Tev ir kāds no augstākminētajiem paradumiem un regulāri pieļauj šādas kļūdas, vērsies autoservisā, lai laikus novērstu radušās problēmas!

Lasi arī:

Automātiskā ātrumkārba, Image by zuzanajobbova0 from Pixabay

Automātiskā ātrumkārba, Image by zuzanajobbova0 from Pixabay

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas