Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Cik daudz soļu dienā mums ir jānoiet?

Soļu skaits dienā, Photo by Pavel Danilyuk from Pexels

Ja kādam pirms gadiem 20 pavaicātu, cik soļu dienā viņš nogājis, tad visticamāk Tu dzirdētu skaļus smieklus. Mūsdienās soļu skaitīšana un kontrolēšana nav nekas neparasts – ir tik daudz viedierīču, kas šo uzdevumu atvieglo – dažādi pulksteņi, fitnesa aproces un telefonu aplikācijas. Iespējams, tu centies zaudēt svaru vai vienkārši dzīvot veselīgu dzīvesveidu – cik tad soļu Tev dienā vajadzētu noiet?

Ir skaidrs, ka regulāras pastaigas samazina sirds slimību, aptaukošanās, diabēta, augsta asinsspiediena vai depresijas riskus.

Kā novērtēt savu aktivitātes līmeni?

Lai saprastu, cik daudz Tev ir jānoiet, būtu vēlams vispirms mēģināt konstatēt – cik faktiski noej, un tad katru dienu nedaudz palielināt šo skaitu.

Dažādas fitnesa aprocēs reizēm Tev ir jānovērtē sākotnējais stāvoklis un aktivitāte, tādēļ noderēs zināt tipiskākos soļu skaita līmeņus:

  • Neaktīvs: mazāk nekā 5000 soļu dienā
  • Vidējais (nedaudz aktīvs): svārstās no 7500 līdz 10 000 soļiem dienā
  • Aktīvs: 10 000-12 5000 soļu dienā
  • Ļoti aktīvs: vairāk nekā 12 500 soļu dienā

Ilgus gadus tika uzskatīts, ka 10 tūkstoši soļu dienā ir vēlamais skaits, kas jāmēro, ja vēlies samazināt svaru un rūpēties par savu veselību. Pēdējos gados gan tiek norādīts, ka staigāšana saram daudz nepalīdzēs, tomēr uzlabos vispārējo veselību. Lai zaudētu svaru, fiziskās aktivitātes, protams, ir svarīgas, bet daudz lielāka nozīme ir tam, ko tu ēd.

Cik soļu vajadzētu noiet dienā atkarībā no tava vecuma?

Tiek uzskatīts, ka veselam pieaugušajam dienā vajadzētu noiet no 4000 līdz 18 000 soļu, bet optimālais skaits ir 7 500 - 10 000 soļu. Tomēr patiesībā Tev piemērotāko soļu skaitu var ietekmēt dažādi faktori – piemēram, fiziskā sagatavotība, veselības stāvoklis, tavs mērķis un citi. Tiek uzskatīts, ka dažādos vecumos piemērotākais soļu skaits var atšķirties.

Līdz 18 gadu vecumam

Parasti, jo jaunāks esat, jo vairāk soļu jums ir jāveic. Kad bērns iemācījies pareizi staigāt un kauli ir pilnībā attīstījušies, dienā viņš nostaigās vismaz 6000 soļus, bet, ja bērns sporto vai aktīvi skraida pa rotaļlaukumu – tie var būt arī 15-20 tūkstoši soļu dienā.

Ieteicamie dienas soļi pieaugušajiem

Pieaugot mūsu soļu skaits dabiski samazinās. Šajā periodā 10 000 soļu ir labs rādītājs, bet nebūs slikti arī, ja soļu skaits būs nedaudz zemāks – piemēram 7000. Ja vēlies zaudēt svaru – tad gan raugies, lai aktivitātes būtu vairāk.

Tiem, kuri vecāki par 65 gadiem

Kļūstot vecākam, kauli kļūst trauslāki un fiziskā sagatavotība pasliktinās. Tomēr tas nenozīmē, ka jāieslīgst bezdarbībā! Ikdienas soļu skaita sasniegšana joprojām ir svarīga, un jums būs jātiecas uz soļu skaitu no 3000 līdz 10 000 soļiem atkarībā no jūsu aktivitātes līmeņa un vispārējās veselības.

10 000 soļu – cik km tas ir?

10 000 soļu skaits - tas nozīmē, ka Tu visticamāk noiesi apmēram 8 km. Nesteidzīgā, bet mērenā gaitā ejot, tas būs aptuveni 1:30 – 1:45 h gara pastaiga.

Ja tavs pašreizējās aktivitātes līmenis ir zems, (zem 5000 soļiem), tad palielini to pamazām, pievienojot 250 – 500 soļus katru vai katru otro dienu.

Vari izaicināt sevi arī pastaigu sadalot intervālos, piemēram: 30 sekundes skrien un pēc tam 2 minūtes ej, tad atkal 15 sekundes skrien, vienu minūti ej. Utt.


Ja pastaigu vēlies apvienot ar atpūtu brīvdienās vai dabas baudīšanu, ieskaties - te ir virkne lielisku vietu pastaigām un pārgājienu ideju!

Tev varētu interesēt arī šie:
Starp citu - noskaties, kā Brīnumu ģimene ar ikdienas aktivitātēm - soļošana uz vietas, pastaigas gar jūru u.c. atbrīvojās no 10 kilogramiem!

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...