Rotaļas ar dzīvniekiem, ekrānuzņēmums
Televīzijas kanāla STV Pirmā raidījumā “Māmiņu klubs” viesojies biedrības “Tēvi” nodarbību organizators un vadītājs Lauris Bokišs, kurš skaidro, kā spēles ar rotaļlietām – dzīvnieciņiem rosina bērnos empātiju.
Lauris uzsver, ka bērni ir kā sūkļi, kas mācās no pieredzes un tā, ko viņiem rāda, saka un skaidro pieaugušie: “Rotaļāšanās ar priekšmetiem, kuri attēlo dzīvas būtnes, noteikti palīdz bērnam veidot līdzjūtību, empātiju, gādīgumu, bet ar priekšnosacījumu, ka mēs rādam piemēru tam.” Lauris min arī, ka dzīvnieku modeļi esot ļoti labi, lai izspēlētu situācijas, kuras bērns piedzīvo. Situācijās, kad bērni izspēlē agresīvas lomas, ir īstais laiks, lai uzjautātu: “Kas tur notiek? Kāpēc tas dzīvnieks vai mašīna ir dusmīgs? Kāpēc tās avārijas vai kāpēc visi uzbrūk vienam?”
Ja mēs gribam bērnam rādīt un mācīt gādīgumu, tad tas ir jārāda un jāmāca, un no rotaļlietām veidojas priekštats, kādi ir dzīvnieki un daba. Noskaties “Māmiņu kluba” sižetu un uzzini vairāk par to, kā bērniem ar rotaļlietu palīdzību rosināt empātiju!
Lasi arī:
- Ko rotaļas ar robotiem attīsta bērnos?
- Cik liela loma bērna attīstībā ir fantazēšanai?
- Printējamas darba lapas bērniem – salokāmi dzīvnieki
Rotaļas ar dzīvniekiem, ekrānuzņēmums