Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kā mainījušies pircēju paradumi internetā?

Iepirkties internetā, attēls no Pixabay.com

Iepirkties internetā, attēls no Pixabay.com

Pandēmijas ietekmē iepirkšanās internetā ir kļuvusi par teju pašsaprotamu ikdienas paradumu. Pulcēšanās ierobežojumi un vēlme pasargāt savu un apkārtējo veselību ir radījusi labvēlīgu augsni pircēju paradumu maiņai, tādējādi paātrinot e-komercijas attīstību divas līdz pat piecas reizes. Pagājušais gads ir iezīmējis paliekošas mazumtirdzniecības tendences, kas arī turpmāk būtiski attīstīs e-komercijas nozari un radīs jaunus pircēju paradumus.

Ko cilvēki pērk internetā?

  • 2021.gadā liela interese iedzīvotāju vidū bijusi par pasūtījumu veikšanu restorānos - maltīšu apmaksa internetā pieaugusi par 150%.
  • Saimniecības preču veikalos interneta pirkumu skaits palielinājies par 95%.
  • Vislielāko izrāvienu piedzīvojušas degvielas uzpildes stacijas, kuru mobilajā lietotnē veikto pirkumu skaits audzis piecas reizes.
  • Teju trešdaļa no visiem pirkumiem internetā bija starp 100 un 500 eiro.

Pērn mainījušies iedzīvotāju paradumi, iepērkoties attālināti - internetā pērk par 55% biežāk, tērē vairāk un arvien biežāk veic pirkumus lielākus par 100 eiro, un visaktīvāk uz attālinātajiem pirkumiem iedzīvotāji pārgājuši, mobilajās lietotnēs iegādājoties degvielu un gatavo ēdienu, liecina bankas Citadele maksājumu karšu dati par pirkumiem internetā 2021.gadā.

Veikto pirkumu skaits internetā 2021.gadā piedzīvojis visaptverošu kāpumu, pieaugums attiecībā pret pērno gadu fiksēts teju visās kategorijās. Vislielāko izrāvienu piedzīvojušas degvielas uzpildes stacijas, kur mobilajā lietotnē veikto pirkumu skaits audzis piecas reizes. Liela interese iedzīvotāju vidū bijusi par pasūtījumu veikšanu restorānos - maltīšu apmaksa internetā pieaugusi par 150%.

Vairāk nekā divas reizes auguši tēriņi, apmaksājot automašīnu nomas pakalpojumus, bet saimniecības preču veikalos interneta pirkumu skaits palielinājies par 95%. Vērā ņemams pieaugums pirkumiem internetā fiksēts, apmaksājot naktsmāju vai veselības aprūpes pakalpojumus - aktivitāte šajās nozarēs augusi par, attiecīgi, 81% un 76%, liecina Citadeles dati.

Jau pāris gadu garumā visbiežāk iztērētā summa, veicot pirkumus attālināti, ir robežās starp 5 - 100 eiro. Iegādes šajā cenu diapazonā veic vairāk nekā puse iedzīvotāju, toties 2021.gada pirmajos astoņos mēnešos krietni palielinājies pirkumu skaits par 100 - 500 eiro. Ja gadu iepriekš šādu summu pirkumos internetā tērēja katrs ceturtais, tad 2021.gadā - teju katrs trešais, proti 29%.

Kas sagaidāms e-komercijā 2022.gadā?

Paredzams, ka iepirkšanās interneta vidē nemazināsies. Pircēji sāk pierast pie esošās situācijas un formēt jaunus iepirkšanās paradumus, kas iekļaujas viņu ikdienā. Viegla preču apmaiņa, ātra pirkumu apmaksa, laika ietaupījums, videi draudzīga iepirkšanās, sasniedzamība, droša pirkuma veikšana - tas viss veido pircēju jaunos paradumus un veicina e-komercijas attīstību.

Lasi arī šos rakstus:

Iepirkties internetā, attēls no Pixabay.com

Iepirkties internetā, attēls no Pixabay.com

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas