Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kā veicināt uzņēmumu klātbūtni un atpazīstamību "Facebook" un "Instagram"?

Facebook un Instagram, Photo by Brett Jordan on Unsplash

Facebook un Instagram, Photo by Brett Jordan on Unsplash

Mūsdienās lielu daļu savas ikdienas pavadām tiešsaistē - ne tikai darba vai mācību vajadzībām, bet arī izklaidei, pirkumu veikšanai, saziņai ar draugiem un ģimeni u.c. Turklāt pandēmijas ietekmē ir palielinājies gan tiešsaistē pavadītais laiks, gan arī lietotāju skaits - katru mēnesi "Meta" platformas ("Facebook", "WhatsApp", "Instagram" un "Messanger") izmanto trīs miljardi pasaules iedzīvotāju. Tādēļ šobrīd svarīgāk kā jebkad agrāk ir pieteikt savu uzņēmumu sociālajos tīklos, vairojot atpazīstamību un uzrunājot savus klientus tur, kur tie atrodas. Kā pieteikt savu klātbūtni "Facebook", "Instagram" un izmantot "Messenger" saziņā ar auditoriju? Kā uzsākt darbu ar "Facebook Business Suite"? Kas ir saistoša reklāma un ko nozīmē reklāmas un kampaņas mērķu saskaņošana? Pieredzē un ieteikumos dalās Dmitrijs Ņikitins, vecākais klientu risinājumu speciālists uzņēmumā "Httpool".

"Lai palīdzētu mazajiem un vidējiem Latvijas uzņēmumiem uzsākt un veiksmīgi attīstīt darbību sociālajos tīklos, sadarbībā ar "Facebook", Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru esam izveidojuši apmācību platformu "Boost with Facebook", kurā bez maksas pieejami dažādi interaktīvi tiešsaistes apmācību materiāli. Īpaši noderīgas šīs apmācības ir mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuru produkti un pakalpojumi būtiski stiprina vietējo ekonomiku un rada virkni darba vietu, bet kuri, iespējams, vēl meklē pareizo pieeju sociālajos tīklos," norāda Dmitrijs Ņikitins.

Ar ko sākt?

Vispirms jāparūpējas par tik vienkāršu lietu kā uzņēmuma "Facebook" lapas un "Instagram" konta izveidošanu - to izveide atbilstoši uzņēmuma darbības mērķiem ļaus sniegt plašāku informāciju par piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, dalīties ar uzņēmuma jaunumiem un tiešā veidā sazināties ar klientiem. Pēc uzņēmuma lapu izveides varat uzsākt publicēšanu. Publikācijām ir dažādi veidi, piemēram, stāsti jeb "stories", video un fotoattēli - jo kvalitatīvāks būs saturs, jo vairāk cilvēku jūs sasniegsiet, tādējādi gūstot labākus rezultātus. Lai atvieglotu saziņu ar pastāvīgajiem un jaunajiem klientiem un padarītu uzņēmumu pieejamāku, izmantojiet "Facebook" lapā ipieejamo pakalpojumu "Messenger". Kā stāsta Dmitrijs Ņikitins, ir daudz vienkāršu veidu, kā mudināt cilvēkus sazināties ar uzņēmumu. "Viens no tiem ir "Send Message" poga "Facebook" lapā. Vēl viens rīks ir "Messenger" spraudnis, kurš tiek ievietots jūsu tīmekļa vietnē. Tas ļauj klientiem sazināties ar jums, nepametot mājaslapu, un pat tad, ja tiem nav sava "Facebook" konta vai tie nav tajā "pierakstījušies". Ja vēlaties sasniegt vēl lielāku auditoriju, varat izmēģināt maksas reklāmas, kas novirza uz "Messenger" - tas palīdzēs piesaistīt potenciālos klientus, palielināt darījumu skaitu, atbildēt uz jautājumiem un piedāvāt atbalstu. Tomēr šajā gadījumā jāņem vērā Eiropā noteiktie privātuma politikas ierobežojumi, kas ierobežo daļu no šo reklāmu funkcionalitātes."

Kā pārvaldīt uzņēmuma lapas vienlaicīgi?

Laiks, nenoliedzami, ir nauda. Lai to ietaupītu un vienlaikus efektivizētu uzņēmuma darbības sociālajos tīklos, aicinām izmantot "Facebook Business Suite", kurā vienuviet iespējams pārvaldīt visas lapas, rīkus un darbības "Meta" platformās. Tas nozīmē ierakstu laicīgu plānošanu, atbildēšanu uz komentāriem un ziņām ar jau gatavām atbildēm, jūsu snieguma analīzi, kā arī reklāmu veidošanu. Darbojoties ar "Business Suite", patiesi varēsiet ietaupīt laiku un pievērsties citiem savas uzņēmējdarbības aspektiem. Lai noteiktu ierakstu un reklāmu efektivitāti, ļoti vērtīgs ir "Insight" rīks - "Trends" cilnē varat redzēt, cik cilvēku sasniedz jūsu saturs, cilnē "Content" varat apskatīt savu publikāciju un reklāmu rezultātus, savukārt cilnē "Audience" aplūkojami demogrāfiskie dati par cilvēkiem, kurus piesaistīja uzņēmuma ieraksts, stāsts un reklāma. Lai ieraksts sasniegtu vēl plašāku auditoriju, varat to pārvērst reklāmā ar "Boost Post" palīdzību - tas ir vienkāršs, ātrs un bieži praktizēts veids, kā sasniegt vairāk cilvēku. Ir ļoti būtiski sekot līdzi savu publikāciju un reklāmu gūtajiem rezultātiem, lai tos pēc nepieciešamības varat uzlabot - nepārtraukta attīstība un pielāgošanās auditorijas vajadzībām ir viens no stūrakmeņiem, kā uzņēmumam gūt panākumus sociālajos tīklos.

Kādēļ un kā likt lietā "Facebook" reklāmas?

Ir vairāki veidi, kā izveidot reklāmas "Facebook" - visticamāk daļa uzņēmēju jau ir mēģinājuši reklamēt ierakstus ar "Boost Post" palīdzību. Tomēr, lai radītu specifiskākas un auditorijai atbilstošākas reklāmas, izmantojiet pakalpojumu "Ads Manager". Tas ir universāls rīks, lai veidotu reklāmas, noteiktu, kad un kur tās rādīt, un izsekotu kampaņu efektivitāti. Turklāt, veidojot reklāmas "Ads Manager", tās nav obligāti jāpublicē jūsu "Facebook" lapā - tas ļauj izmēģināt dažādas reklāmas variācijas un izvērtēt, kurš formāts un reklāmas teksts ir visefektīvākais.

Lai uzsāktu reklāmas kampaņu, pirmais solis ir mērķa izvēle. Vispirms ir jāsaprot reklāmas mērķis, proti, ko jūs sagaidāt no lietotājiem, kad tie reklāmu ieraudzīs - piemēram, ja vēlaties palielināt mājaslapas apmeklētāju skaitu, jāizvēlas mērķis "Traffic". Līdzīgi kā pārdošanas piltuvē, "Facebook" reklāmu mērķi ir iedalāmi trīs posmos - informēšana jeb "Awareness", apsvēršana jeb "Consideration" un darījums jeb "Conversions". "Informēšana" palīdz lietotājam uzzināt vairāk par jūsu produktiem vai pakalpojumiem, "apsvēršana" ļauj izvērtēt un atrast papildu informāciju, bet "darījums" mudina lietotājus iegādāties jūsu produktus vai izmantot jūsu pakalpojumus. "Aicinu par šīm trim mērķu kategorijām domāt kā par piltuvi, kurai jāiziet cauri katram jūsu klientam. Ja viņš vēl nekad nav dzirdējis par jums, tad no sākuma pastāstiet, ar ko jūs nodarbojaties, un izmantojiet informēšanas mērķi. Ja vēlaties parādīt, kādus produktus piedāvājat, izvēlaties apsvēršanas mērķi. Kad cilvēks ir bijis jūsu mājaslapā un zina, ar ko jūs nodarbojaties, tad jau varat viņu uzrunāt ar darījuma mērķi," skaidro vecākais klientu risinājumu speciālists uzņēmumā "Httpool".

Kā izveidot efektīvu un saistošu reklāmu?

Gadu gaidā reklāmas ir kļuvušas personalizētākas un vairāk pielāgotas to mērķauditorijai, veicinot reklāmu efektivitāti un ieguldījumu atdevi. Personalizētas reklāmas palīdz atrast klientus, kam var interesēt jūsu piedāvājums, un, jo reklāma ir atbilstošāka, jo lielāka iespēja, ka tā tiks pamanīta. Papildus tam auditorijai veidosies pozitīvas asociācijas ar jūsu zīmolu. Reklāmas kampaņu veidošanai talkā nāks "Facebook" pakalpojums "Ads Manager", kurā vienlaicīgi varat "palaist" vairākas reklāmas, nevis veidot katru atsevišķi. Lai izveidotu efektīvu reklāmas kampaņu, Dmitrijs Ņikitins aicina ņemt vērā trīs lietas - pirmkārt, kāda ir vēlamā sasniedzamā auditorija, otrkārt, kad vēlaties, lai reklāma tiktu parādīta, un, treškārt, cik ilgs būs reklamēšanas periods. "Rādiet reklāmas vismaz septiņas dienas - šis laika posms var palīdzēt atrast vairāk cilvēku, kuri var mijiedarboties ar jūsu reklāmām. Sāciet savu kampaņu ar mazu budžetu un laika gaitā to pielāgojiet. Tikpat svarīgi ir sekot līdzi platformas izmaiņām, lai izprastu, kā tās var ietekmēt jūsu reklāmas - "Ads Manager Resource Centre" ir viena no vietām, kur varat atrast jaunāko informāciju nozarē."

Bez šaubām, daļa no reklāmas efektivitātes slēpjas tās vizuālajā noformējumā, un tam ir jāsaskan ar jūsu izvēlēto mērķi. Veidojot reklāmu atbilstoši nospraustajam mērķim, jūs ne tikai mudināsiet cilvēkus veikt jums vēlamo darbību, bet arī daudz efektīvāk izmantosiet mārketinga budžetu. Lai nodotu dažādus ziņojumus jūsu mērķauditorijai, varat izvēlēties kādu no sešiem reklāmas formātiem. Viena atsevišķa attēla reklāmas nodod vienkāršu un kodolīgu stāstu par zīmolu vai uzņēmumu, bet videoklipu reklāmas var piesaistīt uzmanību ar kustību un skaņu. Karuseļu reklāmas palīdz parādīt dažādus produktu vai radīt stāstu, izmantojot līdz pat 10 dažādiem foto vai video un katram no tiem pievienojot saiti. Slaidrādes reklāmas ir iespējams kombinēt tekstu un skaņu ar vairākiem attēliem vai videoklipiem - vienā slaidrādē varat izmantot līdz pat 310 dažādiem elementiem. Kolekcijas reklāmas ļauj cilvēkiem izpētīt, pārlūkot un iegādāties produktus un pakalpojumus viņu tālruņos - šajā gadījumā galvenais ir fotoattēls vai videoklips, zem kura pakārtoti vairāki produkti. Savukārt tūlītējas pieredzes reklāmas ir kā pilnekrāna pieredze turpat, reklāmas platformā, kas izskatās kā atsevišķa jūsu uzņēmuma mājaslapa. Neatkarīgi no tā, kādu formātu izvēlaties, efektīvai reklāmai ir jābūt saistošai. Izmantojiet aizraujošus vizuālos materiālus, vienkāršas animācijas, uzmanību piesaistošus elementus un efektīvi demonstrējiet produktus vai pakalpojumus - tikai tā varēsiet panākt, lai reklāmas piesaista cilvēku uzmanību, mudinot viņu uzzināt vairāk par reklamētajiem produktiem vai pakalpojumiem. Tāpat nebaidieties eksperimentēt ar ar dažādiem reklāmu uzstādījumiem un vizuālajiem noformējumiem - katra uzņēmuma auditorija ir dažāda, tādēļ ir jāatrod risinājums, kas der tieši jums!

Lasi arī:

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...