Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kas labāks – braukšana ar riteni vai staigāšana?

Staigāšana, Photo by Emma Simpson on Unsplash

Staigāšana, Photo by Emma Simpson on Unsplash

Gan braukšanu ar velosipēdu, gan pastaigas ir ļoti pieejami vingrošanas veidi ikvienam, un tos var veikt ar zemu budžetu vai bez budžeta ieguldījuma jeb bez riteņa, ja ej kājām. Tomēr varētu rasties jautājums, kurš no tiem nodrošina labāku treniņu? Vai viena veida vingrinājumi var izraisīt ievērojamāku svara zudumu? Un kurš no tiem ir labāks jums ilgtermiņā?

Kas dod labāku muskuļu treniņu – riteņbraukšana vai staigāšana?

Pirmkārt, ir vērts teikt, ka gan pastaigas, gan riteņbraukšana sniedz pozitīvus ieguvumus veselībai un tiks ieskaitītas 150 minūšu mērenas vai intensīvas fiziskās aktivitātes nedēļā, lai saglabātu fizisko formu un veselību.

Regulāras fiziskās aktivitātes ir labvēlīgas veselībai, samazinot visu iemeslu mirstību, sirds un asinsvadu slimības, koronāro sirds slimību un insultu, kā arī samazinot vēža un otrā tipa diabēta attīstības risku. Tās var arī uzlabot miega un dzīves kvalitāti.

Ir pierādīts, ka stacionārā riteņbraukšana ievērojami palielina maksimālo skābekļa patēriņu slodzes laikā, savukārt ir uzrādīja mērenu maksimālā skābekļa pieaugumu.

Lai staigātu, ejot vismaz 100 soļus minūtē, pārvietosies ar ātrumu, kas dos fitnesa priekšrocības. Ja vēlies sasniegt noteiktu mērķi, neatkarīgi no tā, vai tas ir soļu skaits dienā vai noteikts ritms, fitnesa izsekotāji vai viedie pulksteņi var palīdzēt izmērīt gan Tavas ikdienas aktivitātes, gan vingrinājumus.

Ja vēlies nostiprināt kāju muskuļus, lai tās izskatītos tonizētākas, gan pastaigas, gan braukšana ar velosipēdu ir ideāli piemērotas. Īpaši efektīva ir staigāšana pa dažādiem apvidiem, piemēram, pakalniem. Muskuļu audi sadedzina četras reizes vairāk kaloriju nekā tauki, tāpēc muskuļi, ko veido ejot, var arī palīdzēt zaudēt svaru, samazinot tauku daudzumu un tā vietā veidojot muskuļus, savukārt braukšana ar velotrenažieri var arī palīdzēt stiprināt kājas un ķermeņa lejasdaļu, jo pedāļu mīšana var stiprināt ikru, paceles cīpslas un citus muskuļus, kā arī nostiprināt, muguras un sēžas muskuļus.

Kas labāk sadedzina kalorijas – riteņbraukšana vai staigāšana?

Iespējams, neuzskati, ka staigāšana ir nogurdinošs vingrojums, bet patiesībā tas ir efektīvs veids, kā iegūt formu un sadedzināt taukus. Pastaiga var palīdzēt samazināt kopējo tauku daudzumu, un staigāšana tikai 30 minūtes var sadedzināt aptuveni 200 kalorijas atkarībā no tādiem faktoriem kā ātrums un ķermeņa svars. Šis skaitlis ir balstīts uz staigāšanu pa līdzenu zemi, un var sadedzināt vairāk kaloriju, mainot reljefu, pa kuru staigā.

Salīdzinājumam, stacionāra velosipēda treniņš pusstundas laikā var sadedzināt līdz pat 300 kalorijām. Acīmredzot tas mainīsies atkarībā no ķermeņa svara un treniņa intensitātes, taču tas padara to par lielisku kaloriju dedzinātāju, ja vēlies zaudēt svaru.

Iekštelpu riteņbraukšana kopā ar zemu kaloriju diētu efektīvi samazina ķermeņa svaru un ķermeņa tauku saturu. Tā arī efektīvi samazina holesterīna un triglicerīdu līmeni, kas ir tauku veids asinīs, ko sauc arī par lipīdiem.

Kas ir labāks ilgtermiņā – riteņbraukšana vai staigāšana?

Gan pastaigas, gan stacionāra riteņbraukšana palielina asiņu daudzumu, kas nepieciešams, lai kāju muskuļi varētu kustēties. Sirds sūknē vairāk asiņu, tāpēc, jo vairāk aktivitātes veic, jo vairāk sirdij ir tās jāpumpē. Tas tiek darīts, palielinot sirdsdarbības ātrumu.

Regulāra staigāšana sniedz plašu labumu veselībai, būtiski samazinot asinsspiedienu, sirdsdarbības ātrumu miera stāvoklī, ķermeņa tauku saturu, ķermeņa masas indeksu, holesterīna līmeni un depresiju.

Regulāra braukšana uz darbu ar velosipēdu samazina priekšlaicīgas nāves iespējamību visu dabisko iemeslu dēļ. Tikmēr tiem, kuri regulāri staigā kājām, ir mazāks risks nomirt no sirds problēmām, salīdzinot ar tiem, kuri brauc ar sabiedrisko transportu.

Stacionāra riteņbraukšana dos tādas pašas priekšrocības kā staigāšana, turklāt tas rada mazāku spiedienu uz locītavām nekā citas svara nešanas aktivitātes, piemēram, pastaigas. Ja ciet no jebkādām problēmām ar apakšējo ekstremitāšu locītavām un muskuļiem vai atgriezies pēc traumas, riteņbraukšanai būs mazāka kumulatīvā negatīvā ietekme, salīdzinot ar vingrinājumiem ar svaru, kas laika gaitā var pasliktināt problēmu vai pat izraisīt turpmākus ievainojumus.

Treniņš uz velotrenažiera piedāvā arī vairāk iespēju izbaudīt daudzveidīgus treniņus, pateicoties regulējamai pretestībai, sprintiem, gariem izturības braucieniem, intervāla treniņiem un pat treniņiem kalnā.

Tātad, vai staigāšana vai riteņbraukšana ir labāka vispārējo fitnesa priekšrocību ziņā? Lai gan tie abi ir pozitīvi veidi, kā panākt aktīvas kustības, riteņbraukšana to pārspēj, nodrošinot labāku treniņu, sadedzinot kalorijas, palīdzot zaudēt svaru un ilgtermiņā samazināt nāves risku dabīgu iemeslu dēļ.

Tomēr, tāpat kā jebkura veida vingrošanas gadījumā, pastaigas un riteņbraukšanas priekšrocības būs atkarīgas no individuāliem faktoriem, piemēram, treniņu regularitātes, apjoma un intensitātes un indivīda uztura.

Uģis ir īsts velo piekritējs, tādēļ ļoti ilgi atlicis autovadītāja tiesību iegūšanu Uz riteņa viņš jūtasvislabāk, noskaties pievienoto sižetu!

Lasi arī:

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...