Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kļūdas, ko nepieļaut, ja esi saaukstējies

Saaukstēšanās, Foto - sweetlouise, Pixabay

Saaukstēšanās, Foto - sweetlouise, Pixabay

Mēģiniet, kā gribi, ne vienmēr ir viegli izvairīties no saaukstēšanās. Lielākā daļa saaukstēšanās gadījumu ilgst tikai trīs līdz piecas dienas, bet tās var būt gana nepatīkamas, turklāt no vienkāršām iesnām var kļūt par nopietnāku veselības problēmu iemeslu. Tādēļ vienmēr vērts atcerēties, no kādām kļūdām izvairīties, ja esi saaukstējies!

Kļūda: neatkāpieties no savas intensitātes sporta zālē.

Vingrošana var šķist vērtīga nodarbe, kad esi slims, vismaz paaugstinot garastāvokli. Bet neizliec visu savu spēku un enerģiju, ja esi saaukstējies, pretējā gadījumā vari nodarīt sev vairāk pāri.

Ja ir iesnas vai viegls deguna nosprostojums, ir atļauts vingrot ar vienu nosacījumu: Saglabā intensitāti vieglu vai mērenu. Tomēr, ja ir drudzis, klepus, sastrēgumi krūtīs vai kuņģa darbības traucējumi, atliec visus vingrinājumus, līdz šie simptomi izzūd.

Kļūda: apgalvo sev, ka neesi slims

Ja vienmēr esi piekritis filozofijai, ka domas ir tās, kas nosaka, ka esi vesels pat tad, ja organisms liecina par pretējo, atsakieties no tādas domāšanas. Izlikšanās, ka neesi slims, var nemudināt uzsākt atveseļošanās aktivitātes, kas nozīmē, ka Tu varētu pārpūlēt sevi, tādējādi pasliktinot simptomus un aizkavējot atveseļošanos. Ar šādu argumentu nepietiek? Tu pakļauj citus savai slimībai, ja dodies uz darbu vai sporta zāli, kad esi slims. Ķermenis patiešām zina vislabāk, tāpēc ieklausies tajā un sniedz tam nepieciešamo atpūtu. Un jebkurā gadījumā, ja Tev ir augsts drudzis, vemšana, kuņģa darbības traucējumi, stiprs klepus vai aizlikts deguns ar ievērojamām iesnām, paliec mājās.

Kļūda: taupīšana uz miegu.

Miega režīms var iekrist Tavu parasto, ikdienas uzdevumu saraksta beigās. Taču, kad esi kaut vai saaukstējies, miegs kļūst vēl kritiskāk nepieciešams. Nepietiekams miegs var samazināt imūnsistēmas darbību un paildzināt atveseļošanos no saaukstēšanās. Problēma ir tāda, ka saaukstēšanās simptomi, piemēram, klepus un aizsprostots deguns, var neļaut pietiekami gulēt. Bet ņem vērā, ka miegs var būt svarīgāks saaukstēšanās profilaksei nekā ārstēšanai. Tiem, kuri guļ mazāk par piecām stundām naktī, esot gandrīz trīs reizes lielāka iespēja saaukstēties nekā tiem, kuri guļ vairāk nekā septiņas stundas naktī.

Kļūda: dažu kokteiļu baudīšana.

Aizmirsti mītu, ka alkohols iznīcina visas baktērijas, tāpēc ir pareizi atļauties iedzert kādu gramu. Ja esi apslimis, izvairies no alkohola lietošanas, jo tas tieši nomāc imūnsistēmu un mēdz dehidratēt organismu. Alkohols var arī traucēt miegam, kas ir ļoti būtiska atveseļošanās sastāvdaļa. Un kā ar groku vai vecmāmiņas iecienīto līdzekli pret saaukstēšanos ar viskiju, citronu un medu? Jā, Tu īstermiņā varētu justies labāk, taču tas nekādi nesaīsinās saaukstēšanās gaitu.

Kļūda: ļauj stresam palikt nekontrolētam.

Hronisks stress un slimības ir katastrofas recepte. Hronisks fiziskais vai psiholoģiskais stress var paildzināt slimības un atveseļošanos, ražojot stresa hormonus, kas var ietekmēt imūnsistēmu. Vieglam stresam parasti nav tik lielas ietekmes. Kad esi nopietnā stresā, piespied savu imūnsistēmu strādāt vairāk, kas apgrūtina cīņu pret saaukstēšanos. Centies pēc iespējas vairāk atpūsties un nodarboties ar aktivitātēm, kas nomierina, piemēram, meditējot, spēlējoties ar mājdzīvnieku, lasot vai skatoties filmas, lai mazinātu šo stresu un dotu ķermenim laiku atveseļoties.

Kļūda: nepietiekama ūdens daudzuma uzņemšana.

Hidratācija kļūst vēl svarīgāka, kad esi slims - ūdens, tēja un zupas uz buljons dara brīnumus? Iespējams, nē. Nepietiekami dehidrētā organismā infekcijas ilgums un smagums paildzinās. Ir svarīgi uzņemt daudz šķidrumu, kas ātrāk izskalos no ķermeņa vīrusus. No otras puses, šķidrumi, kas nav dzidri (piemēram, tie, kuru pamatā ir piena produkti), mēdz radīt biezākus sekrēcijas, tāpēc izvairies no tiem.

Lasi arī:

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...