Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Ko darīt, ja bērns zog

Bērns zog. Foto:RODNAE Productions, Pexels.com

Bērns zog. Foto:RODNAE Productions, Pexels.com

Protams, atklājums, ka bērns zog būs šokējošs jebkuram vecākam. Ko darīt? Pirmkārt, tas ir atkarīgs no bērna vecuma. Ja bērns ir pavisam mazs, iespējams, ka viņš īsti nav apzinājies, ko zagšana nozīmē. Šādā gadījumā bērnam skaidri un stingri jāizskaidro gan tas, kas ir zagšana, gan tas, kādas tai var būt sekas. Ja pēc kārtīgas izrunāšanās bērns turpina zagt, maksimāli jācenšas saprast, kāds ir bijis šīs rīcības motīvs. Ja pašiem izrunāties nesanāk, noteikt ir vērts griezties pie bērnu psihologa.

Ja zog skolas vecuma bērns vai pusaudzis, problēma ir krietni nopietnāka, jo šajā vecumā bērni tomēr saprot, ko nozīmē zagšana. Ja bērns zog naudu no vecākiem vai draugiem – tas ir ļoti nopietns iemesls satraukumam. Šajā gadījumā vispirms jāmēģina saprast, kādiem mērķiem nauda ir bijusi nepieciešama. Diemžēl zagšana nereti iet roku rokā ar dažādām atkarībām. Tāpat arī pastāv iespēja, ka bērnam kāds draudējis un nauda viņam bijusi nepieciešama savai aizstāvībai. Protams, ka jāmēģina no bērna iegūt maksimāli daudz informācijas. Ja tas īsti neizdodas, ir vērts parunāt ar klases audzinātāju, par to kāds mikroklimats ir klasē, tāpat arī nopietni jāvēro bērna uzvedība. Lai cik tas arī neskaitītos nepieklājīgi – vecāki drīkst reizēm izpētīt arī bērna telefona saturu un kārtīgi pārmeklēt mantas. Iespējams, ka kāds atradums var uzvest uz pareizā ceļa, lai saprastu bērna rīcības motīvus. Ja zagšana turpinās, protams, jākonsultējas ar speciālistu.

Ja bērns zog šķietamus sīkumus lielveikalā vai no klasesbiedriem, problēma visdrīzāk ir psiholoģiska rakstura. Tā varbūt pastiprināta vēlme pēc adrenalīna. Un tā var būt arī kleptomānija. Šādās situācijās bez laba speciālista diemžēl neiztikt.

Noderīgi:

Kā noteikt vai bērns ir slims vai simulē

Cik svarīgas bērna attīstībā ir emocijas

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...