Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Kur 21. gadsimtā ir vīrieša – aizstāvja, tēva, vīra loma un vieta?

Mūsdienu vīrietis, Photo by Sander Sammy on Unsplash

Demogrāfijas zemie rādītāji ir kā nāves spriedums latviešu tautai. Taisnības labad jāsaka, ka ar zemo dzimstības līmeni, arvien novecojošu sabiedrības daļu, kas sevi vairs neatražo, tā sajaucot un iznīcinot nacionālas valstis, tautas un pamatvērtības, cīnās visa Rietumu civilizācija. Kamēr notiek cīņa par izdzīvošanu, sabiedrības uzmanība tiek mākslīgi pievērsta traģikomiskam uzvedumam, kur uz izkropļotas vērtību skatuves atrodas minoritātes, kas dižojas praidos, neētiskās darbībās un skaļās, neloģiskās prasībās, kas ir bezgalīgas savā absurdumā. Iespējams, tas būtu smieklīgi, ja nebūtu tik traģiski arvien pieaugošās, vīrieša kā sugas iznīcināšanas dēļ! Kur 21. gadsimtā ir vīrieša – aizstāvja, tēva, vīra vieta? Par to aicinājām izteikties biedrības “Vīriešu Interešu Pārstāvniecība” vadītāju Mariku Muri-Astahovu.

Kas ir Vīriešu Interešu Pārstāvniecība?

Biedrība “Vīriešu Interešu Pārstāvniecība” ir nevalstiska organizācija, kas radīta ar mērķi:

  • Pievērst sabiedrības uzmanību vīriešu tiesībām un likumīgajām interesēm ģimenē un partnerattiecībās;
  • Veicināt vienlīdzīgus vīriešu un sieviešu konkurences apstākļus;
  • Uzlabot ģimenes institūta būtību caur dzimumu lomu un funkciju neizkropļotu izpratni.

Par likumīgajām interesēm grūti nepiekrist, sistēma vairumā gadījumu ir sievietes atbalstošajā pusē šķiršanās gadījumos, bērnu audzināšanas tiesību piešķiršanā un pat gadījumos, kad vīrietis cietis emocionālu vai fizisku vardarbību no sievietes, kur pēdējais sabiedrībā netiek atzīts un par ko tiek noklusēts, varmākas un agresora lomu piedēvējot vienīgi vīrietim.

Dzimumu lomas, to būtība un funkcijas balstītas tūkstošiem gadu senā vēsturē. Vīrietim un sievietei ir atšķirīga uztvere, pasaules redzējums, īpašības un funkcijas, un pati daba to noteikusi bioloģiskajos procesos. Rodas pamatots jautājums – kurp virzāmies, noliedzot vīrieša un sievietes lomu atšķirības?

Nojaucot robežas starp sievišķais-vīrišķais, labi-slikti, drīkst-nedrīkst, balts-melns, sabiedrība tās locekļiem neviļus rada izkropļotu priekšstatu par ģimeni, lomām, to sadalījumu, funkcijām, tiesībām un pienākumiem, kā arī atbildības jēdzienu.

Vai statistikas dati nav biedējoši paši par sevi? Latvijas iedzīvotāji izmirst! Jaunie vīrieši nereti nevēlas uzņemties atbildību par iespējamajiem bērniem un potenciālo ģimeni. Daudzi vispār nevēlas bērnus! Tie vēlas valkāt krūšturus, lai gan tajos nav ko turēt, ģērbties sieviešu kleitās, slēpt savu vīrišķību aiz garām matu cirtām, pieaudzētām skropstām un uzkrāsotām lūpām. Sievietes, arvien biežāk, vīra vietā izvēlas citu sievieti, slēpjot savu sievišķību aiz brutalitātes maskas, ‘’zēngalviņas’’ matu sakārtojuma, pārspīlēti uztrenētiem muskuļiem, vīriešu stila apģērba un vīrišķīgām izturēšanās manierēm. Sabiedrības locekļi lieto unisex apģērbu, unisex smaržas un apmeklē jaunizveidotās unisex tualetes…! Vai Rietumu sabiedrība šādi pati sevi iznīcina?

Kādēļ sieviete vada biedrību Vīriešu Interešu Pārstāvniecība?

Uz jautājumu, kādēļ sieviete-juriste iestājas par vīriešu interesēm un viņu tiesību ievērošanu, Marika atbild pavisam īsi, - “Mūsdienu pasaulē feminizācija ir aizgājusi daudz par tālu! Feminisma ideja, kas sākotnēji veiksmīgi un pamatoti cīnījās par sieviešu tiesībām ir pārvērtusies cīņā pret vīrieti. Mēs, sievietes, esam ‘’aizspēlējušās’’ ar feminizāciju tik tālu, ka vairs nejūtam robežu. Šodien vīrietis tiek pazemots un noniecināts, pataisīts par ļaunuma sakni, un nereti, nepamatoti sodīts par to vien, ka ir vīrietis! Sevišķi spilgti tas izpaužas ģimenes strīdos un ar tiem saistītajos tiesību aizsardzības un tiesvedības procesos. Uz šo, es kā sieviete nevaru un nevēlos klusībā noraudzīties!”

Katrai sievietei jāapzinās savs dabas dotais spēks, kas faktiski nemaz nav jāizcīna sīvās tiesību cīņās, bet jāmāk pielietot – mieram, stabilitātei, ģimenes svētībai un savam mīļotajam vīrietim…

Vīrieši ir stipri! Taču viņu spēks slēpjas sevis kā vīrieša apzināšanā un primāri, spējā rūpēties par ģimeni, ko sieviete, savā egoismā un sapņos par vienlīdzību spēj smalki nonivelēt līdz ‘’pamperu nomaiņas ‘’ līmenim, kur vīrieša nespēja vai nevēlēšanās to darīt, šodien jau kļūst par ‘’slikta’’ tēva rādītāju. Tikpat mērķtiecīgi, smalki un ‘’nevainīgi’’, sieviete spēj nonivelēt arī vīrieša vēlmi būt stiprajam vīrietim un ģimenes galvai, mērķtiecīgi to veidojot un padarot par beztiesīgu sabiedrības elementu ar virkni pienākumu, pat tādu, kas faktiski nemaz nebūtu vīrietim piekritīgi un uz viņu attiecināmi.

Vīrieši savā stiprumā par tādām lietām runā nelabprāt, bieži pat publiskus apvainojumus pieņemot klusējot, tādēļ kādam ir jāatskaņo viņu balss par īstenu līdztiesību, likumīgu demokrātiju un to, ka arī vīrietim mūsdienās ir tiesības, ne tikai pienākumi pret sievieti, ģimeni, valsti un cilvēci.

Kurp ved iemītais vienlīdzības un līdztiesību ceļš?

Rietumu sabiedrība allaž sevi asociējusi ar demokrātijas, līdztiesības un vērtību meku. Pēdējās desmitgadēs šie postulāti piedzīvojuši uzbrukumus no pašu Rietumu sabiedrības pārprasto tiesību dēļ. Tiesības ieguvuši vai katrs ar visneiedomājamākajām vēlmēm un iegribām, taču vīrietis savas tiesības tikai zaudē. Tās devalvējas un top arvien mazsvarīgākas, nereti pārtopot diskriminācijā, kas robežojas ar cilvēktiesību pārkāpumiem. Taču pati sabiedrība izliekas to nemanām. Ja tik mērķtiecīgi tiek nojauktas robežas starp vīriešu un sieviešu pasaulēm, kas sagaida mūsu sabiedrību?

Vai esam gatavi noraudzīties demogrāfijas lejupslīdē, vērtību zudībā, un vīrieša kā vīra, tēva, aizstāvja pazemināšanā? Šīs neveselīgās pārmaiņas grauj ticību Latvijas un citu nacionālu valstu pastāvēšanai nākotnē.

Ja, nedod Dievs, pienāktu X stunda, mūs aizstāvētu protestantu pulciņš ar plakātiem par pārprastu vienlīdzību, līdztiesību un demokrātiju vai drosmīgi, par sevi droši un pārliecināti vīri, tēvi, vīrieši? Tik daudz jautājumu, kurš uz tiem atbildēs…

Lai rastu atbildes uz šiem un citiem jautājumiem, Marika Mure-Astahova iestājas par vīriešu tiesībām. Par viņu tiesībām iesaistīties bērnu audzināšanā (kur audzināšana nav sinonīms vārdam aprūpe un neaprobežojas vien ar vārdu salikumu ‘’ bankas konta papildināšana’’), pat ja bērnu māte, pārtraucot attiecības to noteikti nevēlas un tam nepiekrīt. Par vīriešu iespējām saņemt un izmantot savas likumīgās tiesības attiecībās, darbā un sabiedrībā. Par vīriešu tiesībām BŪT vīrietim šī vārda vistiešākajā nozīmē, dabas noteiktajā un Visuma veidotajā kārtībā!

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...