Lietoti velosipēdi, Image by giannino nalin from Pixabay
Gribam savu riteni, bet nevēlamies pārmaksāt – tā ir galvenā motivācija, kad meklējam lētus velosipēdus. Pirmais jautājums, kas jāuzdod, kad nolemts iegādāties riteni – kādam mērķim tas būs paredzēts? Ja atbilde ir: sieviešu vai vīriešu pilsētas velosipēdu laiskiem brīvdienu izbraukumiem vai riteni bērnam, kurš ātri aug un kuram pēc gada vai diviem jau būs nepieciešams jauns, lielāks modelis, tad visprātīgāk būs izvēlēties lietotu velosipēdu.
Iegādājoties budžeta klases velosipēdu, pašsaprotama priekšrocība ir naudas līdzekļu ekonomija, bet jārēķinās, ka tie nebūs piemēroti aktīvai sportošanai, piemēram, vēlme ietaupīt uz kalnu divriteni var nebūt pārāk prātīga. Pirms divriteņa iegādes būtu nepieciešams konsultēties ar speciālistu, kas palīdzēs noteikt pareizu velosipēda rāmja vai riepu izmēru. Lieliski, ja iespējams prognozēt kāds ceļu segums pārsvarā tiks izmantots.
Velosipēdu pirms iegādāšanās nepieciešams rūpīgi apskatīt – vai uz tā nav plaisu, iespiedumu, locījumu un rūsas pēdu. Viens no veidiem, kā pārbaudīt divriteni testa brauciena laikā, protams, ja braucējs spēj to izdarīt, ir atlaist abas rokas no stūres un vērot vai nesāk zust balanss. Ja velosipēds sāk ļodzīties – nepieciešams to noregulēt.
Bremžu stāvokli pārbauda, saspiežot bremžu skavas pa tiešo, nevis caur rokturiem. Ja tās ir atsperīgas – viss kārtībā.
Stūres kronšteina (stūres kolonnas/stūres iznesuma) stāvokli var noteikt nospiežot bremžu rokturus un pastumdot riteni uz priekšu un atpakaļ. Ja dzirdama čerkstoša skaņa – kronšteins kļuvis vaļīgs. To salabot nav dārgi, bet tas ir indikators, ka iepriekšējais riteņa īpašnieks pret savu braucamrīku nav izturējies pārāk labi.
Tas, ko vēl nedrīkst piemirst - ka patiesībā jau katru sezonu, lai sagatavotu savu riteni sezonai, ir jāpārbauda noteiktas lietas.
Lietoti velosipēdi, Image by giannino nalin from Pixabay