Mārketinga izaicinājumi 2021, vējrādis,Photo by Nicole Wilcox on Unsplash
Lielākoties digitālā mārketinga tendences gadu no gada ir līdzīgas – fokuss ir uz interneta meklētājiem, sociālo tīklu mārketingu, e-pasta mārketingu, kā arī dažādām kampaņām Google, Youtube un sociālajos tīklos ar mērķi piesaistīt mērķauditorijas un potenciālā pircēja uzmanību. Protams, ka paralēli tam visam ar katru gadu pieaug tehnoloģiju nozīme gan pašā mārketingā gan veidā, kā klienti tās pielieto. Jau iepriekš esam rakstījuši par pircēju paradumu maiņu un to, ka pārdomāta uzņēmuma komunikācija interneta vidē kļūst arvien nozīmīgāka.
Šobrīd ir laiks, kad lēmumus jāpieņem ātri, nevar gaidīt laiku “kad viss nokārtosies” un “kad viss būs kārtībā, tad padomāšu par biznesu”. Jā, daudzas nozares ārkārtas situācija un viss 2020.gads ir skārusi smagi, tomēr prieks redzēt, ka virkne uzņēmumu spēj pielāgoties un tieši šī spēja pieņemt izmaiņas un ātri pielāgoties situācijai ir tā, kas daudziem šai laikā kļūst par panākumu atslēgu.
Liela nozīme, protams, ir stabilam zīmolam, jo klienti, iegādājoties preces internetā, vēlas būt pārliecināti par to, ka uzņēmums ir uzticams. Tieši tādēļ uzņēmuma mārketingam būs jāspēj strādāt gan pie zīmola atpazīstamības, gan savu klientu iepazīšanas – uzzināt, kas viņi ir, ko viņi dara, kur meklē tavus pakalpojumus, kā viņi to dara.
Lūk, kādi būs digitālā mārketinga lielākie izaicinājumi 2021.gadā:
1. Savu klientu iepazīšana
Lai gan savu klientu vēlmes un intereses zināt vienmēr ir bijis svarīgi, taču šī nepieciešamība labāk izprast savu mērķauditoriju arvien pieaugs. Uzņēmējam jāspēj pamanīt, kā mainās viņa klienta iepirkšanās paradumi un vajadzības, intereses, lai varētu veidot pēc iespējas precīzāk mērķētas mārketinga kampaņas un aktivitātes. Savus klientus vari aptaujāt, piemēram, e-pasta mārketinga kampaņās, vari intervēt klātienē vai analizēt viņu uzvedību interneta vidē. Izmanto iespējas uzdot jautājumus arī savā sociālo tīklu profilā vai mājaslapā un nebaidies saņemt godīgas atbildes! Tās palīdzēs tev bruģēt ceļu uz tālāko biznesa attīstību un arī labāk pielāgoties jaunajai situācijai, samazinot risku “aizšaut garām”.
2. Pirkumu ģenerēšana un kvalitatīvas kampaņas
Tiek prognozēts, ka nākamajā gadā arvien pieaugs apmaksātu kvalitatīvu reklāmu ietekme interneta vidē, kur ir iespējams segmentēt reklāmas atrādīšanu cilvēkiem ar konkrētām interesēm. Saprātīgākie uzņēmumi noteikti notestēs un pārbaudīs jaunus klientu iegūšanas veidus un kanālus, piemēram, izmantojot video mārketingu u.c.
3. Finanšu līdzekļu pārvaldīšana
Ikvienā krīzes situācijā naudas plūsmas problēmas liek vēl vairāk pārskatīt uzņēmuma finanses. Šeit būtiski ir nezaudēt kontroli un izvērtēt – kur patērētā nauda ir ar potenciālu tomēr ienest peļņu uzņēmumam un kur rodas tikai izmaksas. Piemēram, ja redzi, ka arvien lielāka daļa klientu sasniedz Tevi tiešsaistē, iespējams ir pienācis laiks pārskatīt biroja izmaksas – varbūt Tev vairs nav nepieciešamas tik lielas biroja telpas vai arī nav vajadzības pēc telpām pašā centrā, ja tās nerada atbilstošu klientu plūsmu un ieņēmumus? Tā vietā fokusējies uz to, kur ir potenciāls ieguldījumiem pāraugt ieņēmumos, piemēram, uzņēmuma digitālajā mārketingā, labākas klientu pieredzes veidošanā, procesu vienkāršošanā, mājaslapas attīstīšanā, zīmola stiprināšanā.
Ļoti svarīgi arī pārskatīt kritiski sava uzņēmuma procesus un paraudzīties, ko vari automatizēt – piemēram, parādnieku apziņošanā robotzvans darbu var paveikt krietni ātrāk un efektīvāk un tas nozīmē, ka arī parādu atgūšana notiek ātrāk un uzlabojas naudas plūsma. Bet darbinieks var fokusēties tikai uz sarežģītākajiem gadījumiem. Pieredze rāda, ka liela daļa klientu pēc robotzvana atgādinājuma apmaksā rēķinus – tad kādēļ to neizmantot?
4. Iesaistoša satura veidošana
Satura mārketings būs svarīgāks nekā jebkad agrāk. Klienti arvien vairāk laika pavada internetā – te notiek gan diskusijas, gan sarunas, jaunas informācijas meklēšana, uzņēmumu izpēte, iepazīšanās ar jauniem produktiem… Jauns un kvalitatīvs saturs 2021.gadā būs arvien nozīmīgāks. Īpaši populāri kļūs dažādu īso formu videoklipi, kas labāk palīdz rast saikni ar uzņēmumiem.
5. Uzņēmuma mājaslapu uzlabošana un modernizēšana
Ar mājaslapas esamību vien nepietiek, lai izdzīvotu. Uzņēmumiem arvien vairāk būs jādomā, kā savu mājaslapu padarīt redzamāku interneta meklēšanas rezultātos – te nāksies piestrādāt gan tehniski, uzlabojot, piemēram, lapas saturu, bilžu aprakstus, linku struktūru u.c., gan arī būs jāpiedomā, lai Tavas lapas domēns iegūtu augstāku kvalitātes reitingu interneta meklētājprogrammu skatījumā. No satura viedokļa lielu ietekmi uz SEO dod arī video formāta esamība mājaslapā.
Ļoti palīdzēs kvalitatīvu blogu, rakstu, atpakaļsaišu veidošana uz Tavu lapu no uzticamiem interneta resursiem. Turklāt šo spēli nedrīkst spēlēt vieglprātīgi – sliktākais, ko vari veikt, ir tā saucamais “melnais SEO” ar mākslīgu, nekvalitatvu masveida backlinku ģenerēšanu. Tas var pakļaut riskam visu tavu interneta vietni.
Tāpat noteikti ir jāraugās, lai lapa būtu mobilajām vietnēm pielāgota, jo tikai šādam lapām ir izredzes izvirzīties meklēšanas rezultātu augšgalā – kā zināms, interneta meklētājprogrammas, rūpējas par lietotāju labo pieredzi un lielākā daļa mūsdienās internetu pārlūko savos mobilajos telefonos.
6. Ērta lietotāju pieredze un iepirkšanās
Lai klienti Tavā mājaslapā ne tikai ienāktu, bet arī veiktu pirkumus – ir ļoti jāpārdomā mājaslapas izkārtojums kā arī pieejamās funkcijas. Svarīgi, lai tās ir lietotājam ērtas. Būtiski ir, lai no Tavas lapas pa tiešo potenciālais klients var kļūt par pakalpojuma izmantotāju – piemēram, veikt zvanu, iegādāties preci, pieteikties vizītei vai aizpildīt pieteikuma anketu. Turklāt tam jābūt ērti gan datorā gan mobilajā telefonā.
7. Dažādu kanālu izmantošana mārketingā
Klienti arvien aktīvāk izmanto dažādas ierīces, dažādas interneta vietnes un platformas, līdz ar to nepietiek balstīt visu mārketinga stratēģiju tikai uz vienu kanālu, piemēram, tikai uz mājaslapu vai tikai uz Facebook. Tavi klienti apmeklē dažādas vietnes un tādēļ ir svarīgi koncentrēties uz vietnēm, kurās ir aktīvi Tavi potenciālie klienti. Sasniedz klientus dažādās vidēs un veido saikni uz savu mājaslapu.
8. Vizuālo materiālu pārskatīšana un pilnveidošana
Nav noslēpums, ka ziņas, raksti un mājaslapas ar skaistu un saprotamu vizuālo saturu piesaista uzmanību vislabāk. Vai esi pavērojis, kā cilvēki lieto internetu, piemēram, mobilajos tālruņos? Viņi meklēšanas rezultātus “skrullē” jeb tin tik ātri uz priekšu, ka katram ierakstam tiek veltītas tikai 1-2 sekundes laika. Šajās sekundēs izlasīt tekstus nav iespējams, vienīgais, kas var apstādināt šo “skrullēšanu” un noķert auditorijas uzmanību, ir labas kvalitātes vizuālais materiāls – uzrunājošs attēls vai vislabāk – kustīgs video vai grafika.
Kaut arī mēs visi ceram, ka dzīve drīz atgriezīsies ierastajās sliedēs, tomēr jāapzinās arī, ka jaunie klientu paradumi attiecībā uz interneta pielietošanu un iepirkšanos saglabāsies tādi, kādi tie izveidojušies šī gada laikā. Ir pagājuši jau daudzi mēneši un tas ir pietiekams laiks, lai ieradumi nostabilizētos. Pat, ja kādu dienu viss būs kā senāk, e-komercijas un interneta mārketinga nozīme tikai turpinās pieaugt.
1188.lv piedāvā digitālā mārketinga risinājumus ikvienam uzņēmumam. Mēs izveidosim Tev kvalitatīvas kampaņas internetā, radīsim vērtīgu un klientiem interesējošu saturu – rakstus un video – kuru varēsi izmantot savās kampaņās, izveidosim Tava uzņēmuma mājaslapu vai interneta veikalu. Mēs varam piedāvāt arī robotzvana paklapojumus Tavu biznesa procesu automatizēšanai un izmaksu samazināšanai. Mēs varam palīdzēt stiprināt Tavu zīmolu gan interneta vidē, gan arī televīzijā.
Sazinies ar mums un mēs atradīsim Tev piemērotāko risinājumu! Raksti:info@1188.lv
Izlasi arī:
- 15 idejas tava uzņēmuma video stāstam
- Kā ir mainījies pieprasījums pēc dažādiem pakalpojumiem COVID-19 ietekmē?
- Kā uzņēmumam efektīvāk sasniegt savus parādniekus?
- 5 tipiskākās kļūdas, veidojot saturu digitālā vidē
Mārketinga izaicinājumi 2021, vējrādis,Photo by Nicole Wilcox on Unsplash