Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Vai dzerot siltu pienu var ātrāk iemigt?

Piens, Photo by The Humble Co. on Unsplash

Piens, Photo by The Humble Co. on Unsplash

Dodoties gulēt, cilvēki bieži veic dažādus rituālus, lai palīdzētu sagatavoties mierīgam nakts miegam, piemēram, iet siltā vannā vai klausās mierīgu mūziku. Bet kā ir ar sen mantoto tradīciju izdzert tasi silta piena pirms došanās gulēt? Vai ir kādi zinātniski pierādījumi tam, ka, izdzerot lielu silta piena glāzi, var ātrāk iemigt?

Kāds ir zinātniskais pamats?

Dažiem cilvēkiem, kuri uzauguši kopā ar vecākiem, kuri pirms gulētiešanas deva viņiem siltu pienu, šī rutīna ir atpazīstams signāls, ka ir pienācis laiks gulēt. Ievērojot šo ieradumu, šie cilvēki kļūst miegaini autopilota režīmā.

Papildus rutīnas signālam, kas padara miegainu, iesaistīšanās relaksējošā darbībā ar noteiktu mērķi, lai palīdzētu iesnausties, var palīdzēt smadzenēm nomierināties un sagatavoties gulēšanai. Ir loģiski, ka pēc silta un nomierinoša dzēriena, guļot uz dīvāna, ir vieglāk aizmigt, nekā pēc vardarbīgas filmas noskatīšanās.

Tomēr, neskatoties uz silta piena psiholoģisko ietekmi, ir pierādījumi, kas sakņojas zinātniskos faktos. Piens ir piesātināts ar aminoskābi, ko sauc par triptofānu, kas lielākajai daļai cilvēku, kas šo vārdu ir dzirdējuši, asociējas ar gulēšanu.

Kas ir triptofāns?

Triptofāns ir neaizstājama aminoskābe, kas mums ir jāiekļauj mūsu uzturā dažādiem mērķiem. Tas ir būtisks faktors serotonīna ražošanā cilvēkiem. Turklāt aminoskābei ir izšķiroša nozīme veselīgā smadzeņu darbībā un kvalitatīvā miegā.

Kā cilvēki mēs šo aminoskābi neražojam savā ķermenī, tāpēc tā ir jāuzņem ēdot. Par laimi mums tas ir pieejams daudzos ikdienas pārtikas produktos. Triptofāns ir saistīts ar miegu, jo šī sastāvdaļa ir serotonīna, hormona, kas būtiski ietekmē mūsu garastāvokli un spēju gulēt, priekštecis. Serotonīns tiek pārveidots par melatonīnu, un tas palīdz mums gulēt.

Kādi pārtikas produkti satur triptofānu?

Tītara un vistas gaļa, rieksti, sojas pupiņas, liellopu gaļa un daudzi citi produkti satur tripofānu. Vistas gaļā, īpaši sautējamā gaļā, triptofāns ir vairāk nekā tītara gaļā. Arī auzas satur tripofānu.

Savukārt, pupiņas un lēcas atkarībā no šķirnes satur līdz 70% no ieteicamās triptofāna dienas devas. Šī vērtīgā viela ir arī sojā, ķirbju, čia, sezama, saulespuķu un linu sēklās, kā arī dažādos riekstos.

Tuncis ir lielisks laba miega un laba garastāvokļa avots, un, protams, piens. Turklāt temperatūra nav tik svarīga kā tauku saturs. Piens ar lielāku tauku saturu liks ķermenim ražot vairāk triptofāna un, iespējams, palīdzēs aizmigt.

Silta piena dzeršanas priekšrocības

Piens satur daudz olbaltumvielu, tāpēc, ja meklē vienkāršu veidu, kā pievienot olbaltumvielas savai diētai, tas ir lielisks veids.

Daži no mums bērnībā, iespējams, atceras, ka mums lika dzert daudz piena, lai izaugtu garš un stiprs. Lai gan tas var nebūt taisnība, piens nodrošina dažas būtiskas uzturvielas, kas nav minētas iepriekš, piemēram, kalciju, kāliju, jodu, vitamīnu B2 un B12 un fosforu.

Vai piens palīdz cilvēkiem ar bezmiegu?

Cilvēki cieš no bezmiega dažādu iemeslu dēļ, taču daži no biežākajiem vaininiekiem ir stress un nemiers. Tā kā ikdienas relaksācija un silta dzēriena dzeršana dienas beigās var palīdzēt mazināt šīs sajūtas, ir loģisks secinājums, ka glāze piena pirms gulētiešanas var palīdzēt pret bezmiegu.

Kāda ir atšķirība starp silta un auksta piena dzeršanu?

Cilvēkiem, kuri nepanes laktozi, var būt vieglāk patērēt siltus piena produktus, nevis aukstus. Izrādās, ka karstums noārda laktozi, padarot to vieglāk sagremojamu. Auksts piens var dot labumu cilvēkiem, kuri cieš no skābes refluksa. Tas ir arī efektīvs cīņā pret dehidratāciju.

Lasi arī:

Kalcijs un D vitamīns: kombinācija veseliem kauliem visās vecuma grupās

Kā iekļaut zivis ēdienkartē? Bonusā zivju ēdienu receptes!

Rapšu eļļa - kas par to jāzina pirms cepšanas

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...