Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Vai iet gulēt ar tukšu vēderu ir labi?

Gulēšana ar tukšu vēderu, Image by Jess Foami from Pixabay

Gulēšana ar tukšu vēderu, Image by Jess Foami from Pixabay

Iet gulēt, izsalkuma mākts, cilvēks var dažādu iemeslu dēļ, gan labprātīgu, gan tieši pretēji. Došanās gulēt ar tukšu vēderu var būt iemesls kādai diētai vai nogurums. Pārtikas patēriņa pārtraukšana stundu pirms gulēt iešanas parasti tiek uzskatīta par veselīgu, ja vien visu dienu tiek uzņemts pietiekams daudzums uztura un kalorijas.

Kad nav ne vainas iet gulēt ar tukšu vēderu?

Iet gulēt ar tukšu vēderu ne vienmēr ir kaitīgi veselībai. Patiesībā, tam nav ne vainas, ja ikdienā tiek izpildītas uztura prasības vai ievērota veselīga (ar uzsvaru – veselīga) diēta - svara zaudēšanas plāns. Daudzos gadījumos veselīgas ēšanas grafiks var izraisīt izsalkumu pirms gulētiešanas.

Iet gulēt ar tukšu vēderu var, ja:

  • Tiek ievērots veselīgas maltītes grafiks. Parasti veselīgs ēšanas grafiks sastāv no trim ēdienreizēm dienā, starp ēdienreizēm, ja nepieciešams, nelielas uzkodas.
  • Tīši tiek mazināts uzņemamo kaloriju daudzums dienā. Pārliecinies, ka uzturi sabalansētu diētu, pat ja ievēro kaloriju ierobežojošāku diētu, piemēram, keto vai vegānu diētu. Tas nodrošinās, ka nakts izsalkums nerada bažas.
  • Dažas periodiskas atslodzes dienas nosaka diennakts laikus, kad nevajadzatētu ēst. Tas var izraisīt badu pirms gulētiešanas.

Kad jāpievērš uzmanība pirms gulētiešanas ar tukšu vēderu?

Noteikti jāpievērš uzmanība, kādos gadījumos māc izsalkums pirms gulētiešanas. Ja kāds no noteicošajiem faktoriem nav minēts augstāk, tad iespējamā bada sajūta var būt ja:

  • Ir nepietiekams miegs. Pārāk liela slodze var izraisīt atsevišķu hormonu darbību, kas palielina alkas pēc ēdiena un izsalkuma sajūtu. Veselīgs miega daudzums naktī ir būtisks, lai gulēšanas laikā cilvēks būtu mazāk izsalcis.
  • Nepietiekams uzturs vai kaloriju daudzums. Bada sajūta pirms gulēšanas var būt arī nopietnāka stāvokļa, piemēram, nepietiekama uztura, pazīme. Nepietiekams uzturs tiek definēts kā mazāk nekā 1800 kaloriju patēriņš dienā pieaugušam cilvēkam. Nepietiekama uztura rezultātā arī trūkst pienācīga vitamīnu, minerālvielu un citu svarīga sabalansēta uztura sastāvdaļu patēriņa. Ilgstoša nepietiekama barošana var veicināt palēninātu bērnu augšanu, kā arī citas pieaugušo un bērnu veselības problēmas.

Vai ēst pirms gulētiešanas ir veselīgi?

Ejot gulēt badā, var just tukšuma vai neapmierinātības sajūtu, bet var būt arī veselīgāk gulēt izsalkušam, nekā ēst pārāk tuvu gulētiešanas laikam. Vai vēl sliktāk – pamosties, ēst un atkal doties gulēt.

Ēšana pēc vakariņām vai vēlu vakarā var izraisīt svara pieaugumu un paaugstinātu ķermeņa masas indeksu (ĶMI).

Ja ēd vai dzer neilgi pirms iešanas gulēt, var rasties arī gremošanas un miega traucējumi.

Arī vielmaiņa palēninās, kad ķermenis gatavojas miegam, un ja nav vajadzīgas papildu kalorijas.

Lasi arī:

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...