Tie, kuriem ir uzņēmēja gēns, vienmēr saskatīs iespējas un risinājumus. Daudziem, neraugoties uz krīzes laiku, šis ir arī brīdis, kas ļauj uzsākt jaunus biznesus vai mainīt esošos. Protams, ka šajā laikā ir virkne ierobežojošu faktoru, kas daļu uzņēmēju, kas dziļi balstās “vecajā” biznesa stratēģijā, iespējams, biedē. Taču tiem, kuri tieši šobrīd ir gatavi startēt ar ko jaunu, visi ceļi ir vaļā. Protams, ir dažas lietas, ar ko jārēķinās bet, apzinoties tās, Jūs vart izmantot to savā labā.
Kādā virzienā raudzīties?
Vispirms jau – tirgus nišas izvēle. Nav noslēpums, ka šobrīd augšupeju piedzīvo viss, kas saistās ar mājas fitnesu, veselību, mājokli. Cilvēki vēlas stiprināt savu imunitāti, lietot veselībai drošus produktus, nodrošināt arī savu biznesu ar drošības aprīkojumu, dezinficējoši līdzekļi, maskas. Fitnesa joma kļūst arvien aktuālāka. Sporta klubu apmeklējums ir ierobežots, tādēļ arvien lielāka kļūst interese gan par tiešsaistes treniņiem, gan mājas fitnesa aprīkojumu – hantelēm, paklājiņiem, bumbām, piemājas basketbola groziem, nūjošanas inventāra, piemērota apģērba, pārgājienu aprīkojuma u.c. Hobiji – piedzīvo augšupeju. Daudzi atzīst, ka tieši pandēmijas laiks ir ļāvis pievērsties saviem hobijiem, kas piemēroti mājas apstākļiem. Viens no populārākajiem – receptes un ēdienu gatavošana. Tāpat arī jebkuri citi hobiji – vienam makšķerēšana, citam gleznošana, kāds izmēģina roku rokdarbos… Visās šajās jomās ir nepieciešami gan materiāli, gan zināšanas – gudram uzņēmējam te ir brīva vieta biznesam – var rādīt un demonstrēt savus produktus, idejas to pielietošanai un iegūt jaunus klientus.
E-komercijas attīstība
Jo vairāk tiek ierobežota iepirkšanās klātienē, jo lielāka nozīme ir e-komercijai. Īpaši jauniem uzņēmējiem vajadzētu apdomāt – šī ir iespēja sākt biznesu daudz vienkāršāk, sākotnēji balstoties uz e-vidi un tikai pēc tam paplašinoties reālajā pasaulē. Esošajiem biznesiem ar steigu ir jāpielāgojas jaunajai pasaulei un jāsāk nodrošināt pakalpojumu pieejamību attālināti. Ja tas nav iespējams – tad vismaz maksimāli jānodrošina, lai elektroniskajā vidē par uzņēmumu un produktu ir atrodams viss nepieciešamais, tostarp arī aktuālā informācija par uzņēmuma darba laikiem un pieejamajiem pakalpojumiem.
Daudzi uzņēmēji šobrīd grēko ar to, ka uz izmaiņām reaģē tikai, paziņojot par to kādā noteiktā platformā, bet citā ne – attiecīgi, sociālajos tīklos informācija par darba laika izmaiņām reizēm tiek ievietota kā atsevišķs ziņojums, bet mājaslapā vai Sociālo tīklu konta pamatlapā izmaiņas netiek veiktas. Tas ievērojami mulsina apmeklētājus. Jāatceras, ka katram no klientiem ir savi iemīļotākie interneta resursi, kuros viņš meklē informāciju un Tavam klientam jāsaņem uzticama informācija visos kanālos, kur viņš to meklē (nevar prasīt, lai klients izpēta visus iespējamos sociālos tīklus un mājaslapas un tad pats konstatētu, kurā no tiem ir svaigākā informācija).
Piegādes ātrums
Liels fokuss jāliek uz piegādes ātrumu. Šobrīd, kad liela daļa iepērkas internetā, cilvēki vairs nevēlas gaidīt, uzvarēs tas, kurš varēs nodrošināt visātrāko piegādi.
Protams, ka realitāte ir tāda, ka vīruss ir ietekmējis ļoti daudzas jomas un nozares un faktiski te ir tikai divi scenāriji – daļa uzņēmumu ir veiksmīgi atraduši veidu, kā sniegt un piegādāt savus pakalpojumus ar e-komercijas starpniecību, otra daļa iegrimst ilgstošā pauzē un daudzi no tas vairs neatgriežas. Ja plāno 2021.gadu padarīt par savu veiksmes stāstu - atrodi savu nišu, izveido e-komercijas vietni, izveido savu internetveikalu, Izplāno, kā virzīsi tirgū savu mājaslapu vai internetveikalu, izstrādā mārketinga stratēģiju un esi veiksmīgs!
Izlasi arī:
- Mārketinga izaicinājumi 2021.gadā
- 15 idejas Tava uzņēmuma video stāstam
- Kā ir mainījies pieprasījums pēc dažādiem pakalpojumiem Covid19 ietekmē?
2021.gads Image by Gerd Altmann from Pixabay