Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Atklāta jauna planēta, kura teorētiski varētu būt apdzīvojama

Foto: "Unsplash"

Astronomi atklājuši jaunu planētu "Gliese 12 b", kas potenciāli varētu būt piemērota, lai uz tās būtu iespējams dzīvot cilvēcei, vēsta medijs "Newsweek".

Lai arī astronomi to nosaukuši kā tuvu planētu Zemei, tomēr realitātē tā atrodas 40 gaismas gadu attālumā kas ir aptuveni 10 triljoni kilometru. Lai veiktu šādu distanci ar mūsdienu tehnoloģijām, nepieciešami 700 000 gadi.

"Gliese 12 b" riņķo ap zvaigzni, kuras nosaukums ir "Gliese 12". Tā ir 27% no Saules izmēra un sasniedz 60% Saules karstumu. Varvikas Universitātes pētnieki uzsver, ka šī planēta temperatūras ziņā varētu būt piemērota dzīvošanai. Vienīgā problēma ir tāda, ka zinātniekiem nav ne jausmas, kāda tur ir atmosfēra.

Planētu atklājuši NASA sadarbībā ar Eiropas Kosmosa aģentūru.

"Tas ir neticams atklājums, kas palīdzēs mūsu pētījumiem par Zemei līdzīgām planētām,” sacīja fizikas profesors Tomass Vilsons, kurš bija iesaistīts atklājuma veikšanā. “Šādu planētu kā "Gliese 12 b" ir maz, tāpēc mums ir ļoti reta iespēja tik rūpīgi izpētīt vienu no tām un uzzināt par tās atmosfēru un temperatūru.”

Ideja, ka uz tās varētu dzīvot cilvēki, ir teorētiska un nepieciešama vēl ļoti plaša pētniecība. Uz šīs planētas vidējā temperatūra ir ap 40 grādiem. Zinātnieki uzsver, ka ir vēl virkne faktoru, kas nosaka, vai "Gliese 12 b" varētu būt apdzīvojama, turklāt ne visu informāciju ar mūsdienu tehnoloģijām ir iespējams iegūt.

Foto: "Unsplash"