Sabiedriskā transporta pieturvieta Tadaiķu ielā. Foto: Zane Bitere/LETA
Sociālajos tīklos plašas diskusijas izvērsušās saistībā ar “Rīgas satiksmes” paziņojumu, ka no nākamās nedēļas jeb 2. decembra gaidāmas būtiskas izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta kustības maršrutos, kas, kā norāda uzņēmumā, balstītas uz pasažieru plūsmas datu analīzi, izmantojot biļešu reģistrācijas, kā arī automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas.
Balstoties uz “Rīgas satiksmes” publicēto informāciju, portāls “1188.lv” apkopoja būtiskākās gaidāmās izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā Rīgā:
- 1. tramvajs darba dienu rītos un vakara pīķa stundās kursēs biežāk, taču kursēs nedaudz retāk pēcpusdienās līdz plkst. 17. Savukārt brīvdienās tramvajs kursēs ievērojami retāk – aptuveni 3-4 reizes stundā līdz šim ierasto 4-5 reižu vietā.
- 11. maršruta tramvaja darba dienu grafikā būtiskas izmaiņas nav gaidāmas, taču brīvdienās tas kursēs retāk rīta un pēcpusdienas stundās.
- 11. un 12. maršruta trolejbusi darba dienās ārpus rīta un vakara pīķa stundām turpmāk kursēs lielākoties vien reizi pusstundā.
- 17. trolejbuss darba dienās kursēs krietni retāk – no plkst. 10 līdz plkst. 17 tas kursēs par vidēji 5 reizes stundā ierasto 7 reižu vietā.
- 19. trolejbuss darba dienās un brīvdienu dienas laikos kursēs nedaudz biežāk, savukārt brīvdienās tas kursēs retāk vakarpusē.
- 22. trolejbuss darba dienās kursēs vidēji 1-2 reizes retāk stundas ietvaros nekā iepriekš, brīvdienās – stundas ietvaros ierasto 3-4 reižu vietā turpmāk tas kursēs 2-3 reizes.
- 2. maršruta autobuss darba dienās no plkst. 10 līdz plkst. 14 kursēs par aptuveni reizi retāk nekā iepriekš.
- 3. un 25. trolejbusa, kā arī 24. autobusa un kustības grafikos paredzētās izmaiņas būs nelielas.
Jaunos kustību grafikus iespējams aplūkot šeit.
Sociālajā tīklā “X” šāds paziņojums raisījis diskusijas par to, kādēļ tiek ievērojami samazināti reisi tiem sabiedriskā transporta maršrutiem, kuri nereti jau ir ļoti noslogoti. Cilvēki norāda, ka šāds lēmums, visticamāk, iespaidos cilvēku vēlmi pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Tam par iemeslu kalpos ne tikai reisu skaita samazinājums, bet arī tas, ka transports jau šobrīd bieži neierodas laikā, liekot cilvēkiem ziemīgajos apstākļos uzskāvāties pieturā, vai arī tas, ka transports turpmāk būs vēl vairāk pārpildīts ar braucējiem kā iepriekš. Visi šie aspekti, pēc cilvēku domām, Rīgas sabiedrisko transportu padara vēl nepieejamāku ikdienā.
Sabiedriskā transporta pieturvieta Tadaiķu ielā. Foto: Zane Bitere/LETA