Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Jaunā TV raidījumā Māris Olte skaidros, vai visi produkti, kuri ir šķietami “zaļi”, tādi patiesi ir

Rūpes un atbildība pret vidi vairs nav tikai modes lieta, tā ir kļuvusi par patērētāju un sabiedrības prasību, izvēloties atbildīgus preču un pakalpojumu sniedzējus. Bet ne vienmēr viss ir tā, kā mums šķiet – bieži uz produktiem parādās tādi jēdzieni, kā “zaļš”, “ekoloģisks”, “klimata neitrāls”, “videi draudzīgs” un tamlīdzīgi, kas ne vienmēr atbilst patiesībai. Taču kā varam būt droši, ka netiekam muļķoti? No 9. marta kanālā 360TV un ziņu, izklaides un video portālā 1188.lv to palīdzēs skaidrot jaunais raidījums “Zaļi maldināts?”, kuru vadīs biologs un žurnālists Māris Olte.

Raidījumu cikls “Zaļi maldināts?” ar pētnieciskās žurnālistikas palīdzību patērētājam palīdzēs orientēties plašajā preču klāstā un saprast norādes, kas rakstītas uz preču iepakojumiem. Raidījuma mērķis ir sniegt skatītājam izpratni par nozīmīgiem šī brīža vides aspektiem, kas palīdz atšķirt zaļmaldināšanu no objektīvas un faktos balstītas informācijas.

Raidījuma vadītājs Māris Olte atklāj, ka viņu primāri interesē nevis situācija veikalu plauktos, bet gan tas, kas notiek cilvēku prātos: “Mēs kā sabiedrība esam pierādījuši, ka spējam ātri mācīties un izdarīt kvalitatīvus secinājumus. Tas, kas mūs atšķir no dzīvniekiem, ir loģiskā spriestspēja, tāpēc ir svarīgi saprast, ka veikali un tirgus kopumā piedāvā to, ko pieprasām. Raidījumā skaidrosim, kā veikt atbildīgas izvēles un kā plašajā piedāvājumā atšķirt melus no patiesības. Ne vienmēr produkts, kura logo būs redzama zaļa āboliņa lapa, nozīmēs, ka tas ir labāks un videi draudzīgāks, tāpēc sabiedrībai ir jādomā līdzi, kādas preces likt iepirkumu grozos. Kaut arī nekad neesmu bijis vienaldzīgs pret savas ģimenes pārtikas lietošanas paradumiem, šajā projektā uzzināju daudz ko jaunu, kas ietekmēs arī manas turpmākās izvēles.”

“Zaļi maldināts?” ietver astoņu savstarpēji saistītu raidījumu ciklu, kur katrs no tiem veltīts atsevišķam zaļmaldināšanas aspektam. Pirmā raidījuma eksperimentā piedalīsies mūziķi Katrīna Gupalo un Edgars Vilcāns, viņiem pārtikas veikalā būs jāizvēlas videi draudzīgi produkti dažādās preču grupās. Šī eksperimenta mērķis ir noskaidrot, ko ikdienā cilvēki uztver kā videi draudzīgu pārtiku. Vai slavenībām izdosies atšķirt patiesi “zaļu” produktu no maldināšanas?

Raidījumu cikls iepazīstinās ar zaļmaldināšanas vēsturi un mūsdienu attīstību, biežākās shēmas, informācijas izplatīšanas platformas. Tiks vērtēti arī zaļmaldināšanas ekonomiskie faktori un ietekme uz sabiedrības vides apziņu. Skaties “Zaļi maldināts?” no 9. marta kanālā 360TV un ziņu, izklaides un video portālā 1188.lv katru sestdienas vakaru plkst. 19:45!

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raidījuma "Zaļi maldināts?" saturu atbild SIA "Finger Film Production"

Raidījumu vadītājs Māris Olte Foto: Publicitātes

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas