Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kā pagarināt auto piedziņas sistēmas mūžu?

Automašīna. Foto: Unisplash

Automašīna. Foto: Unisplash

Apzinīgs autovadītājs, gatavojoties ziemai, padomās par visu - ziemas riepām, antifrīzu, akumulatora pārbaudi. Taču piedziņas sistēmas aprūpe pārāk bieži atstāta novārtā. Neatkarīgi no tā, vai automašīnai ir ķēdes vai siksnas piedziņas mehānisms, rūpes par to ļauj braukt droši jebkurā sezonā. Izšķiroša loma piedziņas noturībā ir eļļas izvēlei un savlaicīgai nomaiņai.

Mūsdienu dzinēju piedziņas sistēmā izmanto ārējās siksnas vai dzinējā iestrādātas ķēdes, kā arī hibrīda risinājumu - "karstās eļļas" siksnas, kas sastopamas, piemēram, "PSA 1.2 Pure Tech" un "Ford 1.0 EcoBoost" dzinējos. Ja agrāk cīņā par ilgmūžību pārākas mēdza būt ķēdes, tagad priekšrocības starp tēraudu un gumiju ir izlīdzinājušās. Šobrīd sistēmas darbību lielā mērā nosaka piemērotas eļļas izvēle.

Apsvērumi piedziņas noturības nodrošināšanai

Neatkarīgi no piedziņas veida, eļļas kvalitāte un līmeņi būs galvenie piedziņas sistēmas noturības un uzticamības rādītāji. "Zemas kvalitātes vai nepietiekama eļļa var izraisīt piedziņas sistēmas bojājumus un ķēdes pārtrūkšanu pie nelielas slodzes. Lai ķēde kalpotu ilgāk, ir svarīgi izmantot augstas kvalitātes eļļu," uzsver "Total Energies" vadošais eksperts Andžejs Hušatinskis.

Vadītājiem, kuru transportlīdzekļi darbināmi ar iekšdedzes dzinēju, būtiski ņemt vērā arī eļļas saderību ar elastīgajiem polimēriem un gumijas elementiem, no kuriem izgatavotas siksnas.

Transportlīdzekļa ražotāja ieteiktās eļļas izmantošana panāks augstāko efektivitāti arī dzinējiem ar "karstās eļļas" ķēdes sistēmu. Piemēram, "Citroen C4 Cactus" modelim ar "1.2 PureTech 130 AG" dzinēju piemērota būtu "TotalEnergies Quartz Ineo First 0W-30" eļļa.

Piedziņas sistēmas izturību ietekmē arī braukšanas stils un attālums. Ja autovadītājs pilsētā mēro īsas distances, dzinējs nevar pietiekami sasilt, eļļas efektivitāte samazinās un netīrumi vai degviela eļļā var paātrināt siksnas nolietošanos. Tad siksnu būtu jāmaina biežāk. Šķērsojot lielākus attālumus, dzinējs var pietiekami uzsilt, un tad var sekot ražotāja norādēm par tehniskās apkopes intervāliem. Savukārt agresīva braukšana paātrina eļļas nolietošanos. Kvalitātes un viskozitātes mazināšanās pasliktina eļļošanu un dzesēšanu, kas ar laiku noved pie dzinēja bojāšanās.

Sistēmas bojājuma signāli

Bieži vien transportlīdzekļa rokasgrāmatā skaidri norādīts, ka ķēdi būs nepieciešams mainīt; citkārt - ka tā kalpos visu dzinēja mūžu. Tā kā ķēdes mehānisms ir apslēpts, tā bojājumus pamanīt var būt grūti.

"Ja dzirdama ķēdes grabēšana, it īpaši iedarbinot aukstu dzinēju, iespējams, eļļas līmenis ir pārāk zems. Tas var radīt nopietnus dzinēja bojājumus. Brīdinājuma signāli ir arī nevienmērīga dzinēja darbība, straujš jaudas zudums, palielināts degvielas patēriņš un brīdinājuma lampiņas iedegšanās. Lai izvairītos no ķēdes nodiluma, sistēmas stāvokli vajadzētu pārbaudīt pēc katras otrās eļļas maiņas," iesaka autoservisa vadītājs Tomass Mareckis.

Sezonu maiņa ir ideāls laiks, lai pārbaudītu gan izvēlētās eļļas kvalitāti, gan tās līmeni. Tas dos papildu mierinājumu, ka automašīna gatava pārvarēt aukstākus laika apstākļus.

Automašīna. Foto: Unisplash

Automašīna. Foto: Unisplash

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas