Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Kompakti, bet reizē arī ļoti ietilpīgi - mazie komercauto kļūst arvien populārāki

Renault Kangoo VP E-Tech Foto: Scanpix

Renault Kangoo VP E-Tech Foto: Scanpix

Mazie komercauto jeb LCV (light commercial vehicles) publiskajā diskursā mēdz palikt nepamanīti. Apspriežot darba mašīnas, uzmanības centrā biežāk nonāk gabarītos prāvāki furgoni un mikroautobusi. Tāpat mazie komercauto paliek ēnā arī tad, kad runa ir par vieglo pasažieru transportu. Taču auto, ko ar labvēlīgu ironiju dēvē par bulkuvāģi, ir neaizstājams darbarīks mazajiem uzņēmumiem, un tāpat tie var kalpot arī kā personīgais transports. Kas tieši padara tos unikālus?

Jauna paaudze pielāgojas jauniem laikiem

Nesen konkursā Lietuvas Gada komercauto 2024 īpaši pārsteidza mazo modeļu pārpilnība - bija veseli 13 titula pretendenti. To vidū īpaši izcēlās četri - Citroen Berlingo, Ford Tourneo Connect, Peugeot Rifter un Renault Kangoo Van. Profesionāļu žūrija par labāko šajā kategorijā atzina Peugeot Rifter. Gan plašais piedāvājums, gan modeļu atjauninājumi liecina par segmenta vitalitāti, turklāt tā attīstību sekmē arī izmaiņas biznesa vidē.

"Šādi auto kļūst populāri, jo aizvien vairāk plašumā vēršas e-komercija, interneta veikali un mazie ģimenes uzņēmumi, kuri paši veic piegādi un pārvadā materiālus, īpaši gadījumos, kad kurjerpasta nosacījumi viņus neapmierina. Šīs ir ērti aprīkotas automašīnas gan ģimenēm, gan darbam. Es teiktu, ka tas ir universāls transports globāli mainīgajai ikdienai," saka Viktors Šinkarjovs, konkursa žūrijas loceklis un uzņēmuma Baltic Logistic Solutions Transporta daļas vadītājs Baltijas valstīs.

Kompakti, bet reizē arī ļoti ietilpīgi

Mazie komercauto veido starpposmu starp specializētu komerctransportu un vieglajiem ģimenes auto. Tie tiek būvēti uz vieglo automašīnu platformām. Piemēram, Citroen Berlingo un Peugeot Rifter pamatā ir tā pati Stellantis EMP2 platforma, kas kalpo arī Peugeot 308 un Citroen C5 Aircross modeļos. Savukārt Ford Tourneo Courier tiek ražots tajā pašā rūpnīcā, kur Ford Puma.

No vienas puses, šī segmenta pārstāvji ir līdzīgi pasažieru auto - tas ir vieglais transports ar lieliem ekrāniem un tehnoloģijām piesātinātu interjeru. No otras puses - specifiskā virsbūve piedāvā daudz vairāk telpas, kas jau ir komerctransportam tipiska iezīme. Piedevām šī segmenta modeļiem mēdz būt vairākas virsbūves garuma opcijas, un to praktiskums pilnīgi noteikti liek tos drīzāk saukt par komercfurgoniem, nevis vieglajiem auto.

Piemēram, Ford Tourneo Connect gadījumā ar īso riteņu bāzi bagāžas nodalījuma tilpums piecu sēdvietu konfigurācijā ir 1213 litri, bet ar garo bāzi tas ir 1720 litri. Ja noloka visus sēdekļus, tad saliksiet 3,1 kubikmetru kravas. Peugeot Rifter garajā versijā aiz paceltām atzveltnēm ietilpst 1 kubikmetrs, bet, ja tās noloka, gluži neticams apjoms - visi četri.

Piedevām šī tipa automašīnas ir pieejamas ar septiņām sēdvietām. Un - kas nav mazsvarīgi - atšķirībā no krosoveriem, kam trešā sēdekļu rinda mēdz būt soda soliņš, te visās septiņās vietās ērti jutīsies pieauguši cilvēki.

Brauc kā vieglais transports

"Šie auto ir visādā ziņā patīkami, jo būtībā brauc kā parastas vieglās automašīnas. Tiem ir komfortabla gaita, un tie ir aprīkoti ar visu, kas nepieciešams gan darbam, gan privātām lietām. Cilvēki, kas šādus kompaktus braucamos izmanto ikdienā, noteikti jūtas ļoti apmierināti," saka Ģedimins Švaikausks, Lietuvas Gada komercauto 2024 tiesnesis un uzņēmuma Biseris transporta daļas vadītājs.

Tādējādi mazie komercauto piedāvā praktisku telpu gan pasažieriem, gan kravai un vienlaikus brauc līdzvērtīgi vieglajiem auto - galu galā tie ir būvēti uz vienas platformas. Plus arī šajā segmentā izmanto tās pašas modernās komforta un drošības tehnoloģijas.

Peugeot Rifter, Ford Tourneo Courier, Citroen Berlingo un Renault Kangoo salonā ir lieli skārienjutīgie ekrāni ar modernu savienojamību, un katrā ir ducis vadītāja palīgsistēmu. Arī automātiskā klimata kontrole un apsildāmi sēdekļi šajā segmentā vairs nav pārsteigums. Konkursa žūrija uzsver: šie kompaktie spēkrati brauc gan pietiekami veikli, gan komfortabli.

"Iespējams, tie ir visdaudzpusīgākie auto visā tirgū. Agrāk tie varbūt nebija tik ērti un patīkami, un pirms 10 gadiem cilvēki īsti negribēja ar tiem vest savus bērnus uz skolu. Taču e-komercija ir darījusi savu, un tagad šie automobiļi ir kļuvuši ērti, manevrējami, ergonomiski un tikpat funkcionāli kā vieglie modeļi," saka Viktors Šinkarjovs.

Kāpēc uzvarēja francūzis?

Lai gan globalizācijas dēļ automobiļi bieži vien ir līdzīgi kā divi ūdens pilieni, konkursā pirmo vietu var iegūt tikai viens. Ar ko Peugeot Rifter izrādījās pārāks pār konkurentiem?

"Man tas šķita nedaudz komfortablāks par citiem. Turklāt tajā bija apburoši franču akcenti, piemēram, dažādi nodalījumi dokumentiem un sīklietām, un lieliska uz vadītāju orientēta ergonomika. Turklāt tā funkcionalitāte jau ir pavisam tuva vieglajam automobilim, un, salīdzinot ar konkurentiem, tajā ir vairāk intuitīvi vadāmu tehnoloģiju," skaidro Viktors Šinkarjovs.

Žūrijas locekļi ir vienisprātis, ka braukšanas ziņā mūsdienu mazie komercauto ir līdzvērtīgi augstas kvalitātes vieglajiem modeļiem. Tie pārsteidz ar tehnoloģijām un funkcionalitāti. Tomēr Peugeot izvirzījās vadībā, pateicoties labākai ergonomikai un komfortam. Jāteic, liela nozīme uzvarā bija arī franču pretendenta cenai un uzturēšanas izmaksām.

Pārsteidzoša ir arī šī modeļa versiju daudzveidība - tam tiek piedāvāti pat trīs dažādi enerģijas avoti. Rifter var izvēlēties ar benzīna un dīzeļa dzinēju, kā arī ar pilnībā elektrisku piedziņu. Un galu galā - to var reģistrēt gan kā pasažieru auto (M1), gan kā komerctransportu (N1).

Renault Kangoo VP E-Tech Foto: Scanpix

Renault Kangoo VP E-Tech Foto: Scanpix

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas