Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Lexus paziņo, ka pilnībā kļūs tikai par elektromobiļu ražotāju

Lexus ir atklājis savu jaunās paaudzes pilnībā elektrisko automobiļu stratēģiju, kuras ietvaros lietos tādus konstruēšanas principus un tehnoloģijas, kas mainīs automobiļu nākotni.

Ikgadējā Kenshiki forumā Briselē uzņēmums sniedza padziļinātu ieskatu savā rīcības plānā, kas paredz, ka līdz 2035. gadam Lexus kļūs par 100% elektrisku automašīnu (BEV) zīmolu, bet Eiropā, ja to ļaus tirgus apstākļi, pat vēl agrāk – līdz 2030. gadam.

Lexus Europe viceprezidents Paskāls Ručs (Pascal Ruch): “Lexus ir bijis tehnoloģiju pionieris jau kopš zīmola dibināšanas 1989. gadā. Tas tradicionāli ir metis izaicinājumu luksusa automobiļu tirgus konvencijām un pastāvīgi ir piedāvājis klientiem arvien augstāku vērtību. Ja runājam par elektrifikāciju, tad mēs atkal pārkāpsim premium automobiļu pasaules robežas. Mēs izstrādāsim jaunu modulāru automobiļu struktūru un jaunas paaudzes akumulatorus, lai ne tikai uzlabotu mūsu BEV veiktspēju, bet arī – un tas, iespējams, ir vissvarīgāk – lai veidotu jaunu izpratni par braukšanas prieku. Savukārt revolūcija programmatūras jomā ļaus mums radīt automobiļus ar visaugstāko personalizācijas pakāpi, kas luksusu padarīs patiesi personisku ikvienam mūsu klientam.”

Idejas par nākotnes modeļiem

Nesen prezentētie konceptauto Lexus LF-ZC un LF-ZL demonstrē, kā Lexus plāno maksimāli izmantot elektrifikācijas un inovatīvo tehnoloģiju potenciālu, lai nodrošinātu jaunu mobilitātes pieredzi.

LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst), kura Eiropas debija notika tieši Kenshiki pasākumā, vēsta par jaunu Lexus sērijveida sedanu, kas iznāks 2026. gadā.

LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) ir konceptuāls akumulatora elektrisks SUV flagmanis, kura vadītšanas pieredzi varēs pielāgot katra lietotāja individuālajām vēlmēm. Ar šo konceptauto Lexus vērtēs iespējas paaugstināt cilvēka un automašīnas mijiedarības līmeni, proti, veidus, kā vadītājam sniegt personalizētus ieteikumus, kas balstīti uz viņa braukšanas stilu un ieradumiem. Bambusa izmantošana salona apdarē ir atsauce uz japāņu tradīcijām, taču atspoguļo arī ilgtspējīgu pieeju – šī ātri augošā auga rūpnieciska izmantošana ir būtiska, lai novērstu to pāraugšanu un aizsargātu dabu.

Pilnībā digitālais inteliģentais kokpits nodrošina ātru piekļuvi visām vadības ierīcēm aizraujošā vidē. Centrālais elements tajā ir Lexus ekskluzīvās One Motion Grip elektroniskās stūrēšanas sistēmas jūgs.

Abi konceptauto ir aprīkoti arī ar digitāliem salona un ārējiem atpakaļskata spoguļiem, kā arī īpaši platu ekrānu priekšējā pasažiera pusē, kas nodrošina piekļuvi izklaides un mobilitātes lietotnēm.

Operētājsistēma Arene

Lexus jaunā operētājsistēma Arene pavērs jaunas izklaides un savienojamības iespējas. Izmantojot mākslīgo intelektu, balss atpazīšanas sistēma ātri reaģēs uz komandām un spēs sniegt personalizētus, elastīgus ieteikumus, it kā braucēju rīcībā būtu personīgais sulainis. Sistēma pat spēs iegaumēt vadītāja ierastās darbības, biežāk izmantotās lietotnes un funkcijas, un tās aktivizēs automātiski bez īpaša pieprasījuma.

Lexus izmantos BEV automobiļiem raksturīgās veiktspējas īpašības, tostarp spēcīgo paātrinājumu un vienmērīgo piedziņas spēka kontroli, ko nodrošina DIRECT4 pilnpiedziņas tehnoloģija.

DIRECT4, kas jau ir pieejama pilnībā elektriskajam Lexus RZ un augstas veiktspējas hibrīdam RX 500, atkarībā no katra riteņa noslodzes pastāvīgi līdzsvaro griezes momenta sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi. Tādējādi tiek nodrošināta optimāla vilkme jebkādos braukšanas apstākļos, lineārāks paātrinājums, labāka veiktspēja pagriezienos un lielāka automobiļa stabilitāte.

Pārslēdzot braukšanas režīmus, jaunā Arene operētājsistēma mainīs transportlīdzekļa izjūtu un uzvedību. Papildus tam vadītājs varēs paspilgtināt izjūtas, mainot automobiļa skaņu un vibrācijas.

Modulārā automobiļu konstrukcija

Nākamās paaudzes Lexus BEV tiks izmantota jauna modulāra struktūra, kas transportlīdzekļa virsbūvi sadala trīs daļās – priekšējā, vidējā un aizmugurējā. Tas būs iespējams, izmantojot gigacasting jeb lielu virsbūves paneļu augstspiediena presēšanu – tehnoloģiju, kas nodrošina lielāku brīvību transportlīdzekļa formas veidošanā.

Samazinot detaļu skaitu (automobiļa konstrukcijas priekšējā un aizmugurējā daļa pašlaik sastāv no aptuveni 175 atsevišķiem elementiem), krasi samazināsies ražošanas laiks un tiks nodrošināta nepieciešamā elastība dažādu auto tipu ātrākai izstrādei. Piemēram, priekšējo un aizmugurējo moduli var izgatavot mazāk nekā divās minūtēs.

Modulārā struktūra arī nodrošinās lielāku stingrību un svara samazinājumu, kas mašīnai nodrošinās lineāru dabiskas izjūtas dinamiku. Tiks ņemtas vērā arī remonta izmaksas un nodrošināts, lai nelieli negadījumi klientiem neradītu lielus remonta rēķinus.

Multitehnoloģiju pieeja un produktu attīstība

Īstermiņa periodā līdz 2026. gada beigām Lexus turpinās īstenot multitehnoloģiju elektrifikācijas pieeju, kas paredz trīs automobiļu veidus: modeļus, kas piedāvā vairākas piedziņas iespējas, piemēram, UX, NX un RX SUV; BEV, kas izmanto Lexus pašreizējo globālās arhitektūras platformu, piemēram, RZ; un nākotnes BEV, kas būvēti uz nākamās paaudzes platformas un ražoti ar augstspiediena presēšanas metodi, piemēram, konceptauto LF-ZC sērijveida versija. Dažu nākamo gadu laikā katrā no šīm kategorijām tiks ieviesti jauni modeļi, tostarp BEV, lai Lexus klāsts kļūtu plašāks un daudzveidīgāks.

Jaunie modeļi būs starp pirmajiem, kas adaptēs spēka piedziņas un akumulatoru tehnoloģiju pastāvīgos uzlabojumus. Lexus būs pirmais ražotājs, kas rūpnieciski sāks izmantot jaunākās akumulatoru tehnoloģijas, tostarp augstas veiktspējas litija jonu akumulatorus, kuru paredzamais uzlādes laiks no 10 līdz 80 procentiem būs aptuveni 20 minūtes, bet nobraukuma rezerve – ap 800 km (WLTP cikls).

2024. gada pavasarī RZ klāstu papildinās jauna versija ar priekšējo riteņu piedziņu. Vēlāk pirmo reizi tiks piedāvāta arī One Motion Grip stūres sistēma, kas strādā bez mehāniska savienojuma starp stūri un riteņiem. Nākotnē plānota arī sistēma, kas akumulatora elektromobiļos radīs manuālās pārnesumkārbas lietošanas un darbības izjūtu, paverot vēl vienu dimensiju Lexus misijā radīt braukšanas prieku.

Lexus izaugsme Eiropā

Uzņēmums prognozē, ka šogad Eiropā pārdos aptuveni 74 000 automašīnu – par aptuveni 50% vairāk nekā 2022. gadā.

Šo panākumu pamatā ir spēcīgs modeļu klāsts, kas pēdējo divu gadu laikā ir gandrīz pilnībā atjaunots. Modeļu klāstā ir trīs pilnīgi jauni modeļi izšķirīgi svarīgajos D un E premium klases SUV segmentos – NX, RX un RZ –, kas pieejami ar hibrīda elektrisko, uzlādējamā hibrīda elektrisko un akumulatora elektrisko piedziņu.

Paredzams, ka izaugsmes tendence turpināsies arī 2024. gadā, virzot uzņēmumu pretī tā ambīcijām sasniegt pārdošanas apjomu, kas pārsniedz 100 000 vienību gadā.

Lexus elektroauto koncepts Foto: Publicitātes

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas