28. jūnija avārija uz Ventspils šosejas. Foto: Sadursme
Latvijā pieaug kravas automobiļu iesaiste smagos satiksmes negadījumos un patlaban notiek padziļināta problēmas izpēte, ceturtdien Ceļu satiksmes drošības padomē norādīja satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.
Padome šodien uzklausīja ekspertu ziņojumu par ceļu satiksmes negadījumu cēloņsakarībām, novērojumiem un secinājumiem, kas iegūti pilotprojektā, izpētot smagos ceļu satiksmes negadījumus 2024.gadā.
Kā pastāstīja eksperts Irbītis, tad pētījumi vēl turpinās un patlaban izdevies rekonstruēt 25 satiksmes negadījumus, turklāt projekta iedarbināšanai pilnā apmērā vēl nepieciešamas normatīvo aktu izmaiņas.
Sākotnējie secinājumi liecina, ka Latvijā pieaug komerctransporta iesaiste letālos negadījumos. Šogad tādi bijuši 21,8% negadījumu, bet pērn 17,5%. "Nevar gan apgalvot, ka kravas automobiļi ir izraisītāji, bet iesaiste ir pieaugusi," piebilda eksperts.
Šī problēma gan ir aktuāla ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā, jo saskaņā ar jaunākajiem datiem kravas automobiļu iesaiste smagos negadījumos Eiropā kopumā ir palielinājusies par 7%.
Pētījuma kopējie sākotnējie rezultāti un secinājumi liecina, ka Latvijā ir apzinātas iespējas uzlabot infrastruktūru un satiksmes organizāciju astoņās vietās, turklāt trīs vietas izmaiņas jau ir realizētas.
Patlaban tiek analizēta vadītāju uzmanības zaudēšana, kas rezultējusies iebraukšanā pretējā kustības joslā un nobraukšanā no ceļa.
Motociklu negadījumu izpēte liecina par nepieciešamību uzlabot kvalifikāciju motociklu vadītājiem un informētību par drošu vadīšanu, skaidroja Irbītis.
Negadījumu izpētes rezultāti tiks izmantoti sociālo kampaņu organizēšanā.
28. jūnija avārija uz Ventspils šosejas. Foto: Sadursme