Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Pētījums liecina, ka lielākā daļa Latvijas jauniešu sociālajos tīklos ir "novērotāja" lomā

Attēls ilustratīvs. Foto: Pexels

Attēls ilustratīvs. Foto: Pexels

Jaunieši sociālos medijus izmanto saziņai, izklaidei un informācijas iegūšanai, vienlaikus lielākā daļa reti izsaka komentārus vai publicē savu saturu, secinājuši biznesa augstskolas "Turība" pētnieki.

Pētījuma par jauniešu sociālo mediju lietošanas paradumiem piedalās jaunieši vecumā no 18 līdz 25 gadiem. "Turības" Komunikācijas studiju virziena vadītāja, viena no pētījuma autorēm Jana Bunkus norādīja, ka šajā vecumā jaunieši baidās, ka viņu publicēto saturu kritizēs un redzēs, piemēram, vecāki un skolotāji. Tāpēc viņi izvēlas vērot, nevis aktīvi iesaistīties. Lielai daļai respondentu ir privātie profili.

Pētījuma pirmie starprezultāti arī parāda, ka jauniešus vairāk uzrunā foto un video saturs, tomēr viņiem nav svarīga slavenu cilvēku komunikācija. Tā vietā viņi uzticas profesionāļu veidotam saturam.

18-19 gadus veci jaunieši mēdz sekot no desmit līdz 100 satura veidotājiem, bet vecuma grupā no 23 līdz 25 gadiem šis skaits ievērojami samazinās - tie biežāk seko tikai pieciem satura veidotājiem, kuru saturs atbilst viņu profesionālajām vai personiskajām interesēm.

18-19 gadus veci jaunieši visbiežāk lieto "TikTok", tikmēr pētījuma dalībnieki vecumā no 19 līdz 22 gadiem dod priekšroku "Instagram", kam seko "Snapchat" un "YouTube". 23-25 gadus veci respondenti ir selektīvāki platformu izvēlē, dodot priekšroku "Facebook" un "Instagram", kamēr "TikTok" un "Snapchat" pakāpeniski zaudē popularitāti.

Atšķiras arī ikdienā pavadītais laiks sociālajos tīklos. 18-19 gadus veci respondenti sociālos tīklus lieto no divām līdz sešām stundām dienā. Turpretim vecumposmā no 19 līdz 22 gadiem šis laiks samazinās, un daudzi no viņiem cenšas līdzsvarot savu laiku starp sociālajiem medijiem un citiem pienākumiem. Savukārt aptaujātie jaunieši vecumā no 23 līdz 25 gadiem izmanto sociālos medijus apmēram divas līdz trīs stundas dienā. Liela daļa aptaujāto esot izteikusi vēlmi šo laiku vēl samazināt, lai pievērstos kam būtiskākam.

Pētījums turpināsies līdz 2025. gada 19. februārim, un tajā tiek aicināti piedalīties jaunieši vecumā no 18 līdz 25 gadiem. Pētījuma noslēguma rezultāti tiks prezentēti "Turības" starptautiskajā zinātniskajā konferencē "Uzņēmējdarbības attīstības radars 2025", kas notiks 2025. gada 19. martā.

Pētījumu veic "Turības" Komunikācijas studiju virziena vadītāja Bunkus kopā ar komunikācijas vadības studentēm Angelīnu Bičkoviču un Andu Modri.

Attēls ilustratīvs. Foto: Pexels

Attēls ilustratīvs. Foto: Pexels

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas