Maksims Oreškins. Foto: scanpix/AFP
Krievijas diktatora palīgs Maksims Oreškins paziņojis, ka “Mercedes” un BMW līdz ar aiziešanu no Krievijas pēc kāda laika var izbeigt pastāvēt, ziņo Ground News.
“Ķīnas autobūve pārņem Krievijas tirgu. Bet tas notiek ne tikai Krievijā. Ķīna kļuvusi par automobiļu eksportētāju numur viens pasaulē. Es nebrīnīšos, ja pēc desmit gadiem tādas kompānijas kā “Mercedes” un BMW piederēs vēsturei,” intervijā izdevumam “Ekspert” klāsta Oreškins.
Globālo Ziemeļu valstu ekonomikas zaudē savu lomu un nozīmi, kamēr citas Āzijas valstis kļūst arvien nozīmīgākas, sacīja Krievijas prezidenta padomnieks.
Oreškins Krievijas nedēļas žurnālam "Expert" sacīja, ka Eiropas labklājības pamatā ir "ērta piekļuve" Krievijas energoresursiem un "lētajai ražošanai" Ķīnā
Eiropas uzņēmumi zaudē lielos Ķīnas un Krievijas tirgus, kas bija papildu ienākumu avots, viņš teica, piebilstot: "Visu šo elementu zaudēšana soli pa solim noved pie Eiropas ekonomikas ilgtermiņa stagnācijas".
Eiropas valstis ir samazinājušas fosilā kurināmā importu no Krievijas saistībā ar tās izvērsto karu Ukrainā, kas izraisīja rekordlielas gāzes cenas; savukārt daudzas Rietumvalstis mudina uzņēmumus diversificēt savu ražošanas darbību no Ķīnas stratēģijas "Ķīna plus viens" ietvaros.
Oreškins, kurš ir Vladimira Putina padomnieks ekonomikas jautājumos, sacīja, ka Āzijas valstu ekonomikas globālajā reitingā ir paaugstinājušās; Indija ir trešajā vietā, Indonēzija - septītajā, un tuvākajā nākotnē, pēc viņa teiktā, tā var izstumt Vāciju no sestās vietas.
"Tā sauktās Globālo Ziemeļu ekonomikas - ASV, Japāna un ES - lēnām zaudē savu lomu un nozīmi. Ķīna ir kļuvusi par vadošo globālo ekonomiku, bet Krievija ir kļuvusi par lielāko ekonomiku Eiropā un jau tagad apsteidz Japānu sacensībā par ceturto vietu," viņš teica.
Oreškins arī uzsvēra Ķīnas pieaugošo dominanci pasaules ekonomikā, tostarp automobiļu rūpniecībā.
Maksims Oreškins. Foto: scanpix/AFP