Renārs Francis un Mārtiņš Sesks. Foto: Edijs Pālens/LETA
Lai Latvijas vadošais rallija pilots Mārtiņš Sesks varētu būt pilnvērtīgs Pasaules rallija čempionāta (WRC) dalībnieks, viņa ekipāžai ir nepieciešams atrast vairākus miljonus eiro, lēš podkāsta "Spin, The Rally Pod" apskatnieki.
WRC "Rally1" klases automašīnu izgatavošana, tostarp ar hibrīda sistēmas ieviešanu, pēdējos gados ir pamatīgi sadārdzinājusies, līdz ar to tikai paši labākie piloti var tik daudz neuztraukties par sponsoru meklēšanu.
Lai arī Sesks un viņa stūrmanis Renārs Francis parādīja lielisku sniegumu gan Polijas, gan Latvijas rallijos, apliecinot, ka viņi var cīnīties par labāko piecinieku un arī uzvarēt atsevišķos ātrumposmos, tomēr arī viņa sakarā galvenais jautājums ir sponsoru nauda, kuru Latvijā sameklēt ir sarežģīts uzdevums.
"Viņa iespējas būt pilna laika pilotam ir ļoti limitētas un jāskatās, kādas ir iespējas," raidierakstā sacīja rallija eksperts Kolins Klarks. "Pirmais variants ir atrast budžetu - četrus vai piecus miljonus pa sezonu. Tas ir ļoti, ļoti sarežģīti."
"Otrs variants ir tas, kā uz esošo situāciju skatās Malkolms Vilsons [Seska pārstāvētās "M-Sport" komandas īpašnieks]," saka Kolinss, kurš uzsver, ka Vilsons šobrīd varētu skatīties trīs četru gadu tālākā nākotnē, taču tajā pašā laikā viņam ir svarīga "kopējā bilde", proti, vai WRC varētu ienākt citi ražotāji, kas pašreizējo izmaksu dēļ ir maz ticams.
Kolinss arī norāda, ka "M-Sport" īpašnieks jau iepriekš ir "licis likmi" uz jauniem braucējiem, kuri tagad ir WRC zvaigznes - Elfinu Evansu, Otu Tanaku un Tjerī Nevilu. "Visiem šiem braucējiem viņš savulaik nodrošināja daļēju apmaksu par dalību. Atrodi otru pusi un tev rodas iespēja braukt kā pilna laika pilotam."
"Vēl viena iespēja ir cerēt uz "Hyundai", kuri nākamajam gadam, cik saprotu, meklēs trešo pilna laika pilotu. Iespējams, viņi varētu būt ieinteresēti gados jauna pilota attīstībā it sevišķi, ja Nevilam un Tanakam, visdrīzāk, ir palikuši aptuveni trīs četri gadi WRC. Godīgi sakot, neviena no šīm varbūtībām nav vienkārša," spriež eksperts.
Sesks/Francis pēc diviem posmiem ieņem 12. vietu kopvērtējumā ar 22 punktiem. Zīmīgi, ka viņi divu posmu laikā ir sakrājuši tikpat daudz punktus, cik pilna laika "M-Sport" braucējs Greguārs Munsters pa visu līdzšinējo sezonu kopā jeb astoņiem posmiem. Tikmēr otram "M-Sport" pilotam Adrienam Fourmo veicas labāk, jo viņš pēc astoņiem etapiem ir piektais ar 101 punktu.
Pagaidām nav skaidrs, vai Sesks šosezon vēl startēs kādā no posmiem.
Renārs Francis un Mārtiņš Sesks. Foto: Edijs Pālens/LETA