Pavisam nesen raidījums “360 Ziņneši” bija liecinieki gadījumam, kad policisti reida laikā uzlika sodu transportlīdzeklim, kuram bija nodilušas riepas. Īpašnieks likumsargiem norādīja, ka viņa automašīnai ir Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) izsniegtā “slimības lapa”, taču tas no soda viņu neglāba.
“Tehniskā apskate konstatē transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un sniedz arī savu vērtējumu, cik tas atbilst ceļu satiksmes drošībai. Ja transportlīdzeklim tiek novērtēts kāds defekts ar otro vērtējumu, tas nenozīmē, ka auto vadītājam vai īpašniekam ir šīs te 30 dienas un tad tikai 30. dienā novērsīs defektu un atkārtoti uzrādīs transportlīdzekli tehniskajā apskatē. Autovadītāja pienākums ir pēc iespējas ātrāk konstatēto defektu novērst,” tā skaidro CSDD pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters.
Ar transportlīdzekli, kuram ir tā dēvētā 30 dienu “slimības lapa” aizliegts veikt bīstamo un lielgabarītkravu pārvadājamus, pasažieru komercpārvadājumus un transportlīdzekļa vadītāja apmācību.
Policisti, kuriem uzticēts pieskatīt satiksmi, norāda, ka CSDD izsniegtajam protokolam ir tikai informatīva nozīme.
“Mūs šī informācija nav saistoša. Ja, pieņemsim, vadītājs brauc un viņam nedeg tuvās gaismas lukturis. Mēs viņam uzliksim sodu vai brīdināsim,” par “balto lapu” stāsta Valsts policijas Reaģēšanas biroja 3. nodaļas priekšnieks Verners Vangravs.
Līdz ar to, pats galvenais – atceraties arī ikdienā pieskatīt to, kādā stāvoklī ir jūsu auto, jo likuma izpratnē jūs katrā reizē, kad dodaties satiksmē, esat atbildīgs par to.
Foto: Ekrānuzņēmums no sižeta