Foto: Edijs Pālens/LETA
Velo turētāju ieviešana jaunajos Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajos elektrovilcienos kopā izmaksās 1,198 miljonus eiro, aģentūrai LETA sacīja AS "Pasažieru vilciens" (PV).
PV norāda, ka pirmie elektrovilcieni ar uzstādītiem velosipēdu turētājiem varētu parādīties līnijās līdz vasaras beigām, savukārt visu 32 elektrovilcienu aprīkošanu ar velosipēdu novietnēm varētu pabeigt līdz nākamā gada vasarai.
Katrā elektrovilcienā kopā atradīsies 12 velo turētāji, attiecīgi katrā galvas vagonā pa sešiem. Lai velo turētājus ierīkotu, sešus stacionāros sēdekļus aizstās ar salokāmiem sēdekļiem, virs kuriem noņems esošos bagāžas plauktus. Šo plauktu vietā ierīkos āķus četru velosipēdu nostiprināšanai vertikālā pozīcijā.
Pasažieriem būs arī iespēja izvēlēties novietot velosipēdus arī horizontālā pozīcijā, tos nostiprinot ar speciālām jostām. Horizontālā pozīcijā iepretim salokāmajiem krēsliem zem diviem no āķiem varēs novietot līdz četriem velosipēdiem.
Attiecīgi pasažieri varēs izvēlēties, vai divus velosipēdus novietot vertikālā pozīcijā un pārējos četrus horizontālā, vai arī četrus velosipēdus vertikālā pozīcijā, izmantojot ierīkotos āķus.
LETA jau ziņoja, ka velo turētāju izmaksas jaunajos elektrovilcienos 85% apmērā segs Eiropas Savienības fondi, bet pārējo daļu segs no valsts budžeta.
2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Tāpat jaunajos elektrovilcienos nav ierīkotas velosipēdu novietnes.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Foto: Edijs Pālens/LETA