Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Aktīvākie zvaigžņu vērotāji – sievietes un jaunieši

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Ik jūliju un augustu skaidrās debesīs ir vērojams perseīdu meteoru plūsmas maksimums jeb "krītošo zvaigžņu" lietus. Meteoru lietus šogad notiek līdz pat septembrim, un labākai krītošo zvaigžņu redzēšanai ir ieteicams ne vien zvaigznes vērot ārpus pilsētas, bet arī nodrošinoties, ka debesis nav pārāk gaišas, piemēram, pagriežot muguru pret mēnesi vai atstājot to aiz kokiem un mājām.

Pētījumu kompānija Kantar veica aptauju ar mērķi noskaidrot, vai Latvijas iedzīvotāji izmantos iespēju augustā vērot "zvaigžņu lietu" jeb krītošus meteorītus.

Rezultāti atklāj, ka aptuveni divas piektdaļas (38%) Latvijas iedzīvotāju plāno vērot "zvaigžņu lietu" Latvijā (tostarp 12% – noteikti jā un 26% – drīzāk jā).

Turpretim nedaudz lielāks iedzīvotāju īpatsvars (43%) norāda pretējo – neizmantos iespēju vērot "krītošās zvaigznes" (tostarp 31% – drīzāk nē un 12% – noteikti nē)

Teju piektā daļa (19%) iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi šajā jautājumā.

Aplūkojot rezultātus sīkākās sociāli demogrāfiskajās grupās, atklājas, ka salīdzinoši biežāk augustā "zvaigžņu lietu" Latvijā plāno vērot sievietes, kā arī 18 līdz 24 gadus veci jaunieši, savukārt caurmērā retāk krītošās zvaigznes lūkos vīrieši.

Lai arī iedzīvotāju sniegtajās atbildēs statistiski nozīmīgas atbildes nav vērojamas, tomēr iezīmējas tendence, ka laukos un citās pilsētās dzīvojošie salīdzinoši biežāk nekā rīdzinieki izmantos iespēju vērot "zvaigžņu lietu", kas, iespējams, ir saistāms ar to, ka ārpus lielām pilsētām krītošās zvaigznes pamanīt un vērot ir vieglāk.

Par aptauju

Aptauju pētījumu kompānija Kantar sadarbībā ar TV3 informatīvo rīta raidījumu "900 sekundes" veica laikā no 2024.gada 13. līdz 15.augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Informāciju sagatavoja Kantar.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas