Ilustratīvs foto. Foto: Zane Bitere/LETA
Sociālajos tīklos vakar vairāki cilvēki pirmo reizi uzzināja kā pareizi jālieto 90 minūšu e-taloni Rīgas sabiedriskajā transportā, tādēļ portāls 1188.lv atgādina, kā rīkoties, lai izvairītos no negaidītiem kontrolieru uzliktiem sodiem.
Neskatoties uz to, ka ar 90 minūšu biļeti ir iespējams braukt neierobežoti daudz transportlīdzekļos, tā ir jāvalidē katrā no tiem. Piemēram, ja cilvēks aktivizēja e-talonu vienā transportlīdzeklī, bet pēc tam pārsēdās citā, viņam tas pats e-talons jāaktivizē vēlreiz. Ja cilvēks pēc tam 90 minūšu ietvaros brauc vēl ar trešo transportlīdzekli, biļete jāaktivizē arī trešo reizi un tā tālāk.
Daudziem šķita, ka pietiek tikai ar vienu aktivizācijas reizi, taču tā nav. Neskatoties uz to, ka e-talons ir aktivizēts pirmajā transportlīdzeklī, kontrole tik un tā var uzlikt sodu, ja tas netiek aktivizēts nākamajā.
"Rīgas satiksmes" mājaslapā teikts, ka "90 minūšu biļeti var izmantot, reģistrējot braucienu katrā izmantotajā transporta līdzeklī. Pēdējo biļetes reģistrāciju var veikt 89. minūtē no pirmās reģistrācijas brīža un braukt līdz galapunktam".
Viena 90 minūšu biļete maksā 1.50 eiro. Tā ir pieejama Rīdzinieka kartē, personalizētajā, nepersonalizētajā un dzeltenajā e-talonā, kā arī koda biļetes lietotnē "Mobilly".
Daudzi sociālajos tīklos pievērsa arī uzmanību kontrolieru darbam, jo viņi "auklējoties" ar bezpajumtniekiem, kuriem sodus parasti neliek, bet cilvēkiem ar biļetēm, kuri gluži vienkārši piemirsuši nopīkstināt, uzreiz piemēro sodus.
https://twitter.com/KristineKomente/status/1683402523997028352
Ilustratīvs foto. Foto: Zane Bitere/LETA