
Autovadītājs. Plaisa vējstiklā. Vējstikls.Photo by Hassan OUAJBIR from Pexels
Vējstikla plaisas mēdz parādīties pilnīgi neplānoti un tas ir mīts, ka tev obligāti ir jānoķer stiklā akmens. Jā, protams, akmeņi, kas lido no citām braucošajām automašīnām, ir biežākais iemesls plaisām uz loga, tomēr tās var rasties arī no krasām temperatūras izmaiņām. Lai gan reizēm šķiet, ka varam sadzīvot ar šo strīpu uz loga, realitāte ir tāda, ka gadījumā, ja nereaģēsi un neveiksi nekādus piesardzības pasākumus, tā var aiziet plašumā. Pat tad, ja uzreiz nav nepieciešams nomainīt visu vējstiklu, katrs centimetrs tomēr prasa tūlītēju reakciju. Kā apturēt plaisas izplatīšanos automašīnas logā?
Kāpēc ir svarīgi apturēt plaisas izplatīšanos tālāk?
Neliela plaisiņa vai robs auto priekšējā stiklā ne vienmēr ir ārkārtas gadījums, taču jāzina, ka laika apstākļu dēļ un vējstikla ilgstošas noslodzes dēļ plaisas var paplašināties. Iespējams, ka vienā brīdī pat nevarēsiet iziet tehnisko apskati. Papildus risku noteikti var radīt braukšana pa nelīdzeniem ceļiem vai auto novietošana zem kokiem. Pat iebraukšana bedrē ieplaisājušam stiklam var radīt papildu slodzi.
Papildus ietekme – plaisa var traucēt redzamībai vai koncentrēšanās spējām. Jo lielāka būs plaisa, jo vairāk tā novērsīs uzmanību no ceļa.
Kā pārtraukt plaisas izplatīšanos vējstiklā?
Vispirms noliec automašīnu vietā, kur nav tieša saules ietekme un liels karstums. Stiklu notīri ar stikla tīrāmo līdzekli.
Apskaties, kur beidzas plaisa, uzspied uz tās ar pirkstu un pavēro, kā plaisa atveras, jo dažkārt ir neredzamā plaisas daļa turpinās tālāk par to, ko pirmajā brīdī ar aci var redzēt.
Tad atzīmē plaisas galapunktu. Ja plaisa virzās tālu, tad marķēšanu veic dažus mm uz priekšu no plaisas tās izplatīšanās virzienā. Tagad šai vietā tiek izdarīts neliels urbums. Ieurbšana ir burtiski pāris milimetru un pēc tam ar parastu zobu birstīti notīri putekļus no urbuma vietas.
Pēc tam ar asu priekšmetu uzsit, lai parādītos mākslīgā bedrīte, it kā kāds būtu iesviedis ar akmeni tieši šeit. Lai saprastu, vai plaisa šai vietā patiešām tiek apturēta, viegli uzspied uz tās un ļauj, lai tā aiziet līdz izveidotajai bedrei stiklā.
Uz izurbtās vietas uzstāda inžektoru, kas palīdzēs piepildīt plaisu ar fotopolimēru. Pēc tam plaisu nepieciešams piepildīt ar pāris pilītēm polimēra un ultravioletajā gaismā sakaltēt.
Taču jebkura plaisas apturēšana nedod 100% garantijas, ka tā tiešām tiks apturēta uz visiem laikiem, taču kādu laiku šis var būt labs risinājums. Lai efekts būtu labāks, tad šo plaisu vajadzētu aizpildīt pilnībā ar filleri.
Tad, kad plaisa ir apturēta, nepieciešams veikt arī pašas plaisas remontu. Ja tā slikti aizpildās, to vajag mazliet pasildīt ar fēnu.
Autoveikalos ir iespējams iegādāties arī vējstiklu remonta komplektus, kas satur nelielu šļircīti plaisas aizpildīšanai un sūklīti vakuuma veidošanai, parasti arī instrukcija, kā tie pielietojami. Tautā redzēti arī “rokdarbnieki”, kas plaisu apturēšanai izmanto superlīmi un nagulaku, kas arī var būt zināmā mērā uz brīdi palīdz, tomēr remonta kvalitāte noteikti nebūs pietiekama. Vislabāk ir nogādāt savu automašīnu pie speciālista, kurš var pareizi novērtēs Tavu vējstiklu. Dažāda veida plaisām un bojājumiem var būt nepieciešams atšķirīgs remonts, vai pat loga nomaiņa un neviens par šiem bojājumiem nezina labāk nekā autoservisa darbinieki, kas nodarbojas ar auto stiklu maiņu ikdienā.

Autovadītājs. Plaisa vējstiklā. Vējstikls.Photo by Hassan OUAJBIR from Pexels