Avārija uz Liepājas šosejas. Foto: @zivtinsh/X
Šogad līdz 30. oktobrim Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati norāda, ka ceļu satiksmes negadījumos uz Latvijas ceļiem bojā gājuši 87 cilvēki. Arī medijos bija iespējams daudz lasīt par traģiskajām avārijām, kurās lielākoties bija vainīga paša cilvēka rīcība nevis laikapstākļi vai kādi citi ārēji šķēršļi. TV24 raidījumā “Uz līnijas” par šo tēmu runāja arī CSDD satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis, kurš norāda – daļēji vainīga ir arī ceļu kvalitāte.
Raidījuma vadītājam vaicājot, vai, pētot letālos ceļu satiksmes negadījumus, ceļu stāvoklis tiek aplūkots kā viens no negadījuma iemesliem, Irbītis norāda:
Teikšu uzreiz, ka nekas tā neveicina smaga ceļu satiksmes negadījuma rašanos kā labs ceļš.
“Ja ir bedrains ceļš, slidens ceļš, cilvēks vienkārši nevar ieskrieties. Līdz ar to ātrumi ir mazi, negadījuma sekas ir nelielas. Bet tieši šie traģiskie ceļu satiksmes negadījumi, to, ko mēs arī redzam no šī gada statistikas, kur tiek runāts par Liepājas šoseju, Ventspils šoseju, tajās vietās visur infrastruktūra ir bijusi laba, nesen atjaunota, un cilvēki vienkārši ir varējuši ieskrieties.”
“Ja mēs skatāmies kopējo statistiku, kad notiek ceļu satiksmes negadījumi, tie notiek labos laika apstākļos uz labiem ceļiem. Faktiski tajā brīdī cilvēki var ieskrieties, attīstīt šo lielo ātrumu, un līdz ar to, jo lielāks ātrums, jo traģiskākas sekas.”
“Bieži vien ātrumu piesauc kā iemeslu negadījumam. Ja mēs būsim pavisam precīzi no fizikālā viedokļa, ātrums ir iemesls sekām,” tā uzskata Irbītis.
Lasi arī:
Liepājas šosejas posma auditā konstatēti redzamībai traucējoši zāles un krūmu apaugumi
"Agri vai vēlu Tu dabūsi traku galu!" Ar jaunu kantrī dziesmu vēršas pret agresīvajiem braucējiem
Tikai 29% autovadītāju Latvijā ievēro atļauto braukšanas ātrumu ārpus apdzīvotām vietām
Avārija uz Liepājas šosejas. Foto: @zivtinsh/X