Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Dīzeļdzinēja auto īpašniekus sagaida izmaiņas tehniskajā apskatē

Foto: Evija Trifanova/LETA

Foto: Evija Trifanova/LETA

No 2025. gada 1. janvāra dīzeļdzinēja automobiļus, kas atbilst Euro-5 un Euro-6 emisijas standartiem, pārbaudīs, izmantojot jaunu aprīkojumu. Tas parādīs, vai automašīnai ir uzstādīts cieto daļiņu filtrs jeb DPF. Nereti dīzeļdzinēja automašīnu īpašnieki to izgriež, lai izietu tehnisko apskati. Tagad tā esamību nepārbauda, atsaucoties uz Rus.LSM.lv, ziņo lsm.lv.

DPF filtra uzdevums ir samazināt kvēpu emisijas, kas rodas, iekšdedzes dzinējam darbojoties ar dīzeļdegvielu. Ja filtrs nedarbojas, tas ir jānomaina. Tas maksā dārgi. Tāpēc daudzi vietējie amatnieki šos filtrus vienkārši izgriež. Tehniskajā apskatē to nav iespējams konstatēt ne vizuāli, ne uz iekārtas.

Taču šogad pārbaudes stacijām ir iegādātas vairākas iekārtas, kas noteiks cietās daļiņas izplūdes gāzēs un saskaitīs tās.

Autoservisa centra vadītājs un uzņēmuma "Mods" īpašnieks Iljass Ahmedovs skaidro, ka "kvēpu filtra uzstādīšana nav garantija, ka jūs atkal iziesiet tehnisko apskati. Šim nolūkam degvielas sistēmai ir jādarbojas nevainojami, šim nolūkam nedrīkst būt eļļas atkarības [eļļas pārtēriņš - Rus.LSM.lv piezīme] un citas lietas. Un diemžēl daudziem teikšu, ka Ķīnā vai Polijā piedāvātās lētās kvēpu filtru versijas arī nav piemērotas mūsu pārbaudēm."

CSDD iesaka automobiļu īpašniekiem izmantot kvalitatīvas oriģinālās rezerves daļas, un tad nebūs problēmu ar tehniskās apskates iziešanu.

Foto: Evija Trifanova/LETA

Foto: Evija Trifanova/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas