Ceturtdien, 3. oktobrī, tika atklāta jaunizbūvētā gājēju un velobraucēju infrastruktūra no Salas ciema līdz Jēkabpilij gar reģionālo autoceļu Aizkraukle–Jēkabpils (P76) (38,65.–42,57. km) un atjaunotais vēsturiskais Pelītes upes tilts.
Būvdarbus uzsāka maija vidū, to ietvaros izbūvēts četrus kilometrus garš un 2,5 m plats apvienotais gājēju un velobraucēju ceļš ar asfalta segumu, savienojot to ar esošo infrastruktūru Jēkabpilī un Salas ciemā. Visā posmā izbūvēts jauns energoefektīvs apgaismojums. Lai nodrošinātu ūdens atvadi no gājēju un velobraucēju ceļa, piegulošajām teritorijām autoceļa P76 posmā ir pārbūvētas trīs caurtekas un izbūvēta drenāžas sistēma un grāvji. Izbūvētas arī pieejas autobusu pieturvietām, un vietās, kur gājēju un velobraucēju ietve ir tuvu autoceļa P76 brauktuvei, kā arī virs caurtekām ir uzstādītas drošības barjeras. Tāpat uzstādīts ceļa aprīkojums, ceļazīmes un ieklāti horizontālie apzīmējumi.
Būvdarbu gaitā objektā ir iestrādāts vairāk nekā 19 000 tonnu smilts, 9500 tonnu šķembu un ieklātas 1360 tonnas asfalta. Drenāžas sistēma izbūvēta 1,6 km garumā, apgaismojums – 3,9 km garumā.
Ceļa trase visā garumā ved tieši gar autoceļu P76, lai īstenotu projektā paredzēto risinājumu, bija nepieciešams pārņemt īpašumā vairākas zemes vienības, kas pieder privātpersonām, to skaitā arī vēsturisko 19. gs. sākumā uzbūvēto tiltu pār Pelītes upi autoceļa P76 41,83. kilometrā. Pirms pārbūves tilta mūra sienas bija daļēji sabrukušas, tomēr, izvērtējot tilta tehnisko stāvokli, nestspēju un citus parametrus, kā arī ņemot vērā arhitektoniskos apsvērumus un būves vēsturi, tika nolemts tiltu atjaunot. Tilts ir pārbūvēts, saglabājot vēsturisko veidolu – ir veikts akmens mūra velves un sienu remonts, un, pastiprinot tilta konstrukciju, virs esošās velves iebetonēta dzelzsbetona velve. Arī uz tilta ieklāts asfaltbetona segums.
Būvdarbus veica SIA Ošukalns, līguma summa ir 1 575 244 eiro (ar PVN), projekts finansēts no valsts budžeta. Būvuzraudzību nodrošināja SIA Teede Insenerid, projekta autors ir AS Ceļuprojekts.
Foto: Renārs Koris